Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Silmien väri ja miehen muisti

Vierailija
05.12.2020 |

Onko yleistäkin, että miehet eivät muista läheistensä silmien väriä? Tunnen erään, joka ei osaa kysyttäessä sanoa mm. lastensa tai naisystävänsä silmien väriä. Ei ilmeisesti ole oleellista hänen mielestään. Ja kyse ei siis ole värisokeudesta.

Kommentit (43)

Vierailija
41/43 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on paskanruskeat silmät, kysyin mieheltä huvikseni että muistaako silmieni värin. Ei osannut sanoa. Kysyin, onko siniset, niin sen verran muisti että ei ole siniset :) 

Vierailija
42/43 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten tämä taas on joku oleellinen asia? Mitä aloittaja koittaa tällä sanoa?

Onko naiset uniikkeja mimosanhiutaleita vai homogeeninen massa? 

Kyllä, naiset on uniikkeja, ja jokaisella uniikki silmien väri. Olisi kiva, jos se väri jäisi miesten mieleen. Vittuako me viitsitään mitään sävy sävyyn luomivärejäkään laittaa, jos kukaan ei huomaa mitään. Ai sori, kyllä joku huomaa - muut naiset, ja antaa yleensä myös kivaa palautetta!

Totta, naiset huomaa! Ihmetyttää vaan, miksi monissa lauluissakin puhutaan silmien väristä, jos se miehelle on yks hailee!

Ei se yks’ hailee ihan ole. En pidä sellaisista silmistä, joissa iris on niin tumma ettei sitä erota pupillista. Silloin silmä on melkein yhtä pupillia. Tuntuu siltä kuin ei sellaiset silmät omaava oikein katsoisi kohti.

Eli vaikka lauletaan syksyisen yön tummista silmistä, en sellaisista pidä. Älä usko kaikkia lauluja.

Minä pidän kyllä esim. George Clooneyn, Sean Conneryn ja Audrey Hepburnin tummista silmistä.

No en kai minä sitä yritä ottaa pois?! Tykkää ihan rauhassa.

Älä siis natise lauluista. Ei niitä ole juuri sinua ja sinun mieltymyksiäsi varten sanoitettu.

Natisen sen minkä natisen ja joltain verkkoheebolta en lupaa kysele.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/43 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ainahan ne on jotain harmaan sävyä, vihertävän sinertävät jne. Ok, itsellä vihreät mutta en muiden silmistä erota kuin ruskeat. No taannoin sisaren lapsista huomasin että heillähän on siniset kaikilla. Yllätys, kun itselläni, siskollani ja omilla lapsillani on vihreät simät. Eli meidän suvussa harvinaiset nuo siniset.

Olin kerran yhdellä kielikurssilla, jolla oli jotain 25 opiskelijaa ja heistä suuri enemmistö naisia. Opettelimme värejä kukin vuorollaan kertoen silmiensä värin. Höristin korviani, kun nainen toisensa perään kertoi silmiensä olevan vihreät. Liiottelematta valta-osalla kurssilaisista olivat vihersilmäisiä.

Tunnin päättyessä uteliaisuuttani katsoin kurssitoverinaisten silmiä enkä nähnyt kenelläkään tavallisista sinisen sävyistä poikkeavia silmiä. Päättelin, että naisista vihreät silmät kuulostivat hohdokkaammilta, joten sellaisiksi silmänsä nimesivät. Ehkä jossakin juuri tietynlaisessa valaistuksessa silmissään oli jossakin kohtaa jotain vihreään viittaavaa. Tai sitten ei.

Vihreitä silmiähän on monenlaisia kuten sinivihreitä ja sammakonvihreitä.

Veikkaan siltikin, että minun teoriani on lähempänä totuutta. Meistä kahdesta minä olen se, joka niiden silmien väriä pystyi tsekkaamaan.