Silmien väri ja miehen muisti
Onko yleistäkin, että miehet eivät muista läheistensä silmien väriä? Tunnen erään, joka ei osaa kysyttäessä sanoa mm. lastensa tai naisystävänsä silmien väriä. Ei ilmeisesti ole oleellista hänen mielestään. Ja kyse ei siis ole värisokeudesta.
Kommentit (43)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten tämä taas on joku oleellinen asia? Mitä aloittaja koittaa tällä sanoa?
Onko naiset uniikkeja mimosanhiutaleita vai homogeeninen massa?
Kyllä, naiset on uniikkeja, ja jokaisella uniikki silmien väri. Olisi kiva, jos se väri jäisi miesten mieleen. Vittuako me viitsitään mitään sävy sävyyn luomivärejäkään laittaa, jos kukaan ei huomaa mitään. Ai sori, kyllä joku huomaa - muut naiset, ja antaa yleensä myös kivaa palautetta!
Totta, naiset huomaa! Ihmetyttää vaan, miksi monissa lauluissakin puhutaan silmien väristä, jos se miehelle on yks hailee!
Vaikea sitä on tunnistaa väriä, kun katsoo toista silmiin.
T: Mies
Vierailija kirjoitti:
Mä lähdin kerran treffeille silmien värin takia. Mies tuli pyytämään treffeille ja olin heti myyty kun näin silmät.
Naiset on kyllä pinnallisia ;p
Vierailija kirjoitti:
Vaikea sitä on tunnistaa väriä, kun katsoo toista silmiin.
T: Mies
Useinkaan silmien väri ei ole mitenkään helposti kerrottava. Olen päätynyt sanomaan omia silmiäni vihreiksi vaikka ne on kaukana mistään puhtaasta vihreästä. Vain harvoilla on selkeän siniset tai vihreät silmät.
Ehkä naiset kiinnittävät enemmän silmien väriin huomiota koska meikkaavat ja sitä myötä tuollaiseen väkisinkin kiinnittää enemmän huomiota?
Tää on nyt kyllä niin turha asia mistä valittaa, että en kestä. Sillä, muistaako joku silmien värin, ei ole mitään merkitystä mihinkään missään ikinä. Muuta kun sille että saa pahottaa mielensä täysin typerästä syystä. Jessus sentään. Jotain rajaa näille jutuille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, naiset on uniikkeja, ja jokaisella uniikki silmien väri. Olisi kiva, jos se väri jäisi miesten mieleen. Vittuako me viitsitään mitään sävy sävyyn luomivärejäkään laittaa, jos kukaan ei huomaa mitään. Ai sori, kyllä joku huomaa - muut naiset, ja antaa yleensä myös kivaa palautetta!
Totta, naiset huomaa! Ihmetyttää vaan, miksi monissa lauluissakin puhutaan silmien väristä, jos se miehelle on yks hailee!
Ei se yks’ hailee ihan ole. En pidä sellaisista silmistä, joissa iris on niin tumma ettei sitä erota pupillista. Silloin silmä on melkein yhtä pupillia. Tuntuu siltä kuin ei sellaiset silmät omaava oikein katsoisi kohti.
Eli vaikka lauletaan syksyisen yön tummista silmistä, en sellaisista pidä. Älä usko kaikkia lauluja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se yks’ hailee ihan ole. En pidä sellaisista silmistä, joissa iris on niin tumma ettei sitä erota pupillista. Silloin silmä on melkein yhtä pupillia. Tuntuu siltä kuin ei sellaiset silmät omaava oikein katsoisi kohti.
Eli vaikka lauletaan syksyisen yön tummista silmistä, en sellaisista pidä. Älä usko kaikkia lauluja.
Minä pidän kyllä esim. George Clooneyn, Sean Conneryn ja Audrey Hepburnin tummista silmistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä pidän kyllä esim. George Clooneyn, Sean Conneryn ja Audrey Hepburnin tummista silmistä.
No en kai minä sitä yritä ottaa pois?! Tykkää ihan rauhassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No en kai minä sitä yritä ottaa pois?! Tykkää ihan rauhassa.
Älä siis natise lauluista. Ei niitä ole juuri sinua ja sinun mieltymyksiäsi varten sanoitettu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mutta tehän meikkaatte itsenne ettekä miesten takia joten ei sillä väliä jos ei mies niitä luomivärejä huomaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ei ole?
Tarkoitin, miksi ei ole oleellista? Silmien värihän on tärkeä osa kasvojen kokonaisuutta!
Enemmän kiinnostaa huulien muoto ja tissien koko.
Minua sanotaan yleensä ruskeasilmäiseksi vaikka oikeasti silmäni ovat tummansinivihreät. Ovat niin tummat. Esim vaatekaupan myyjä saattaa sanoa: ”tämä väri sopii ruskeiden silmiesi kanssa”.
Miehet on vähän sokeita.
Yhtenä iltana mies kysyi, että pesitkö jo meikit, (että mentäis yhdessä nukkumaan)
Naurahdin sitten, että no miltä näyttää, naamassani vielä kajalit, ripsarit jne.
Mies katsoo mua hetken ja vastaa "-Joo?"
Miehet ei kovin yksityiskohtaisesti taida erottaa naamasta asioita. 😂 Kovasti hän myös ihmettelee miksi minun täytyy meikata, kun näytän kuulemma hyvältä ilman meikkiä.
Ehkä luotan kuitenkin enemmän omaan arvostelukykyyni naamani suhteen. Tummat silmänalusetkin paistaa joskus kilometrin päähän ja kun valitan niistä, mies ei kuulemma näe mitään.
Taidan seuraavaksi kysyä sitä silmien väriä. 😂
Muistan kun lukiossa tytöt kutsuivat yhtä tummaa poikaa suklaasilmäksi. Oikeasti tällä pojalla oli siniset silmät. Että osaa tytöt ja naisetkin erehtyä.
Silmien värin muistaminen on ns. paskatesti. Miehellä on tärkeämpääkin muistettavaa.
Joo, mutta muistavat paremmin rintojen koon 🤣🤣
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ainahan ne on jotain harmaan sävyä, vihertävän sinertävät jne. Ok, itsellä vihreät mutta en muiden silmistä erota kuin ruskeat. No taannoin sisaren lapsista huomasin että heillähän on siniset kaikilla. Yllätys, kun itselläni, siskollani ja omilla lapsillani on vihreät simät. Eli meidän suvussa harvinaiset nuo siniset.
Olin kerran yhdellä kielikurssilla, jolla oli jotain 25 opiskelijaa ja heistä suuri enemmistö naisia. Opettelimme värejä kukin vuorollaan kertoen silmiensä värin. Höristin korviani, kun nainen toisensa perään kertoi silmiensä olevan vihreät. Liiottelematta valta-osalla kurssilaisista olivat vihersilmäisiä.
Tunnin päättyessä uteliaisuuttani katsoin kurssitoverinaisten silmiä enkä nähnyt kenelläkään tavallisista sinisen sävyistä poikkeavia silmiä. Päättelin, että naisista vihreät silmät kuulostivat hohdokkaammilta, joten sellaisiksi silmänsä nimesivät. Ehkä jossakin juuri tietynlaisessa valaistuksessa silmissään oli jossakin kohtaa jotain vihreään viittaavaa. Tai sitten ei.
Vihreitä silmiähän on monenlaisia kuten sinivihreitä ja sammakonvihreitä.
Ruskeat nappisilmät kyllä huomaa, jos tietää, mistä on kyse.
Olin kerran yhdellä kielikurssilla, jolla oli jotain 25 opiskelijaa ja heistä suuri enemmistö naisia. Opettelimme värejä kukin vuorollaan kertoen silmiensä värin. Höristin korviani, kun nainen toisensa perään kertoi silmiensä olevan vihreät. Liiottelematta valta-osalla kurssilaisista olivat vihersilmäisiä.
Tunnin päättyessä uteliaisuuttani katsoin kurssitoverinaisten silmiä enkä nähnyt kenelläkään tavallisista sinisen sävyistä poikkeavia silmiä. Päättelin, että naisista vihreät silmät kuulostivat hohdokkaammilta, joten sellaisiksi silmänsä nimesivät. Ehkä jossakin juuri tietynlaisessa valaistuksessa silmissään oli jossakin kohtaa jotain vihreään viittaavaa. Tai sitten ei.