Tunnen itseni niin mitättömäksi ja tyhmäksi miehen rinnalla
hänellä on akateeminen koulutus, hänen ex-vaimonsa ja lastensa äiti on ammatiltaan psykologi ja itse olen vain ammattikorkeakoulun käynyt toimistosihteeri.
Ei tästä voi tulla mitään :-(
Kommentit (11)
Jos sinun itsetuntosi ei riitä ja et näe hyviä puoliasi, niin ei auta muu kuin tehdä asialle jotakin. Voit lähteä suhteesta tai tehdä jotakin itsetuntosi parantamiseksi, se voisi olla hyväksi joka tapauksessa.
Ilmeisesti miehesi ei psykologin kanssa onnistunut liitossa. Ei koulutuksen vuoksi kannata tuntea alemmuutta, itseään voi sivistää jatkuvasti. Avioliittoa ei solmita siksi että päästään kilpailemaan siitä kumpi tietää enemmän.
Eli teillä kaikilla on korkeakoulututkinto. Lakkaa itkemästä.
-Mies 29v-
Öö, ei se mies sinua tutkintosi vuoksi ole valinnut.
Ei miehiä kiinnosta mitä naisen pään sisältä löytyy.
[quote author="Vierailija" time="19.04.2014 klo 12:09"]
[/quote]
Kyllä aika montaa miestä kiinnostaa älykäs nainen.
[quote author="Vierailija" time="19.04.2014 klo 12:10"]
[quote author="Vierailija" time="19.04.2014 klo 12:09"]
[/quote]
Kyllä aika montaa miestä kiinnostaa älykäs nainen.
[/quote] Totta, mutta korkea koulutus ei takaa, että ihminen olisi älykäs, fiksu, pärjäisi ihmisten kanssa, pärjäisi erilaisissa tilanteissa ja osaisi toimia järkevästi ja toisia ajatellen. Teen työtä senioreiden kanssa ja hyvin monella ei ole ollut mahdollisuutta aikanaan kouluttautua ollenkaan, silti he ovat aivan upeita ja sivistyneitä ihmisiä, joilla on sydän paikallaan.
Ulkonäkö se on suurin huolenaihe sekä miten viehttävä on teeskentelemättä. Sitä taitoa tarvitaan elämässä kaikista eniten sekä se vaikuttaa jokaisena hetkenä jolloin on hereillä.
Siinä mies ei voi mitenkään päteä samassa tilanteessa.
Taidan jossain määrin tietää tunteesi. Ympärilläni on paljon pitkälle koulutettuja tai muuten vain aktiivisesti kaikkea seuraavia ihmisiä, jotka aina tuntuvat tietävän kaiken minua paremmin -- erityisesti mieheni. Omasta päästä tässä kuitenkin on kyse. Eli olemme miehen kanssa keskustelleet asiasta, ja löytäneet pikkuhiljaa meille sopivan tavan keskustella, siis nimenomaan keskustella eikä kilpailla tiedoista. Muiden osalta olen hyväksynyt sen, että minua ei nyt vain kiinnosta aina samat asiat kuin muita. Toisaalta tiedän paljon asioista, joista ei kahvipöydässä oikeastaan koskaan keskustella. Tee siis töitä oman itsetuntosi eteen. On paskamaista tuntea itsensä tyhmemmäksi kuin muut -- kun näin ei varmaan koskaan kuitenkaan ole.
Voi kuule, aina löytyy paremmin koulutettuja ihmisiä. Jotain vikaa miehesi ja exän suhteessa on ollut jos kerran ero tuli. Tottakai kouluttautuminen on hieno ja kunnioitettava asia, mutta se on vain yksi ominaisuus ihmisessä, ei sen perusteella kannata ihmisarvoa määrittää!
itse olen koulutukselta amk-pohjainen, lukion käynyt, enkä mikään uraihminen. Miehenikään ei ole akateemisesti kouluttautunut, mutta hän on opiskellut pari amk-tasoista tutkintoa ja on menestynyt urallaan. Exäni nyksä on juristi ja ovat molemmat "menestyneitä". Ei mua ainakaan yhtään haittaa, ihan hienoa kun on löytänyt samanhenkisen kumppanin!
Tärkeintä olisi että osaisit itse arvostaa itseäsi ja tuntisit että miehesikin arvostaa sinua Ihmisenä. Jos sinua harmittaa koulutuksesi taso, niin koskaan ei ole liian myöhäistä opiskella!
Minulle tärkeintä on, ettei ihmisen lahjat ja kyvyt menisi hukkaan. Itse olen ehkä jollain tasolla alisuorittaja, tunnen että minulla olisi lahjoja, muttei kunnianhimoa. Tällä hetkellä elämäni on rikasta perheen ja rakkaan harrastukseni ansiosta. Opin harrastuksessani jatkuvasti uutta ja kehitän itseäni, on myös mahdolista että saisin sen puitteissa joskus elantoni..
Toivon että löydät omanarvontunteesi, kukaanhan ei kissan häntää nosta jollei kissa itse.
äiti 36v
Mieluummin kaunis ja tyhmä kuin älykäs ja susiruma.
Älä tunne, ole ylpeä!