Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Teettekö te muut yksin asuvat päivittäin jotain oikeaa ruokaa?

Vierailija
05.12.2020 |

Aloin tässä muistelemaan lapsuuttani ja sitä kuinka äiti valmisti kotona joka päivä oikean aterian. Siis v*ttu joka päivä.

Nyt kun asun yksin, olen huomannut olevani aivan liian laiska tekemään ruokaa. Perunat keitän joo, mutta siihen se sit jää. Lisukkeena käytän nopeasti valmistuvaa kanan filettä tai vaikka makkaraa...ei tulisi mieleenkään duunailla mitään ruskeaa kastiketta.
Eineksiin tulee sorruttua usein.

Kommentit (56)

Vierailija
41/56 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen kyllä edelleen ruokani itse vaikka lapset on lentänyt pesästä 🙂. Vältän valmiita, marinoituja ja tuotteita, joissa paljon lisäaineita.

Vierailija
42/56 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, eikä tehty lapsuudenkodissakaan. Ihmettelin aina kavereiden luona että täh, tekeekö teidän vanhemmat ruokaa päivittäin? Oma äitini vihasi ruuanlaittoa, ja jälkikäteen veti aina marttyyriraivarit tiskeistä ja muusta sotkusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/56 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä vietän yleensä pari tuntia kerran viikossa jolloin teen valmiita pohjia viikon muille päiville, esim paahdan pellillisen kasviksia joita sitten lisään viikon aikana salaatteihin, curryihin jne, samalla uunissa paistuu esim uuniperuna tai joku laatikkoruokaa, suikaloin kasviksia wokkeihin, lisäksi teen jonkun pastakastikkeen valmiiksi ja jonkun keiton. Siten ateriat voi yleensä koota nopeasti töistä tultua ja silti tulee syötyä monipuolista ruokaa.

Noin 1-2 kertaa viikossa syön ulkona, noutoruokaa tai kylässä ja noin kerran viikossa tai kahdessa kutsun kaverin tai useamman syömään.

Käytän usein myös haudutuspataa ruuanlaitossa.

Mä haluan syödä hyvin ja hyvää ruokaa huolimatta siitä että olen sinkku.

N35

Vierailija
44/56 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen sunnuntaisin yleensä 3-6 ruokalajia, jotka pakastan ja syön niitä viikon aikana. En jaksanut päivittäistä ruoanlaittoa ja tulin siihen tulokseen että tällä tavalla saan syötyä terveellisemmin, muuten söisin jatkuvasti einestä tai takeawayta.

45/56 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutamana päivänä viikossa teen itse. Muina päivinä käytän lähinnä pakasteaterioita. Joskus harvoin tilaan ravintolasta.

Vierailija
46/56 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valmis einekset ovat kalliimpia, kuin itse tekisi alusta saakka loppuun ruokaa.

Selitys on siinä, että itse tehtynä sitä ruokaa riittää useammalle päivälle, ellei sitten ole aikamoinen syöppö.

Jokainen päättää omista valinnoistaan.

Eläköön kukin tyylillään.

Teetkö muka porkkana- tai lanttulaatikon itse alusta alkaen sen sijaan että ostaisit Atrian tai Saarioisten valmisvaihtoehdon vaikkapa uunimakkaran kaveriksi?

En tykkää porkkanalatikosta joten sitä en syö ollenkaan (porkkanoista muuten kyllä pidän), mutta kyllä, teen lanttulaatikon ja imelletyn  perunalaatikon ihan itse. Pitääkin tehdä Strömsön lanttuperunalaatikko tässä joskus joulun alla, se ei ole kyllä kevyttä ja terveellistä kasvisruokaa nähnytkään.

Muista laittaa loppuun merkki (eri), muuten sun kommenttia luullaan minun kommentiksi.

T: Tämän viestiketjun eka kommentoija

Vierailija
47/56 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En, eikä tehty lapsuudenkodissakaan. Ihmettelin aina kavereiden luona että täh, tekeekö teidän vanhemmat ruokaa päivittäin? Oma äitini vihasi ruuanlaittoa, ja jälkikäteen veti aina marttyyriraivarit tiskeistä ja muusta sotkusta.

Minulla molemmat vanhemmat kävivät töissä ja osallistuivat ruuanlaittoon yhtä lailla. Ei tiskaaminen tai siivoaminenkaan olleet vain äidin hommia.

Vierailija
48/56 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En joka päivä tee ruokaa, teen aina isomman satsin kerralla ja syön sitä pari päivää. Usein myös laitan pari annosta pakastimeen. Joskus syön eineksiä kuten keittoja yms. tai puolieinestä. 

Vierailija
49/56 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ennen nykyistä miestäni asuin yksin, niin kyllä tein ruuan. En ehkä päivittäin, kun kyllähän esim. kanan koipireisistä syö 1 ihminen pitkään. Lihapullia, mureketta, nuudelikeittoa, makkarakeittoa, laatikot, yms... Söin aina yhdestä ruuasta pitkään. Nyt kun on tuo mies, niin tuntuu, että ruokia saa olla laittamassa joka päivä...

Vierailija
50/56 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Minulla on vuokra-asunnossa minipakastelokero, eikä tilaa pakastimelle, joten pakastaminen ei ole mahdollista. En kaipaa lämmintä ruokaa, pääasia, että on jotain fiksua syötävää. Jos haluan lämpimän ruoan, käyn ostamassa tiskiltä aterian ja lämmittelen sitä seuraavina päivinä. Lähikauppa tarjoaa iltaisin lämpöiset ruoat tiskiltä puoleen hintaan, joten ei tule edes kalliiksi käydä keräämässä sieltä sapuskaa silloin, kun tuntuu sille.

Olen tosin niitä, jotka eivät tarvitse ruokaa. Voin olla helposti päivän syömättä ilman mielialan vaihteluja tai muuta häikkää, kunhan juotavaa on. Mutta jos en saa nukkua, on helvetti irti.

Vierailija
51/56 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen pakastimeen kerralla ruokaa, usein riittää monta viikkoa.  Vain lämmitän.  Joka päivä ainakin yksi lämmin ruoka, kuten keitto.  Muistan tutun jonka kaikki lapset olivat muuttaneet pois, hän oli kyllästynyt jokapäiväiseen ruoanlaittoon.

Vierailija
52/56 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tee kun teen isomman satsin niin riittää aina useammalle päivälle. Nykyään olen stressaantunut, joten sen takia tulee syötyä jossain muualla kuin kotona tai saatan kotona keittää vain makaronia ja päälle ketsuppia.

Sitten kun kerrankin on vapaapäivä (kerran kuukaudessa?) teen innolla ruokaa ja syön pitkään. Ja käyn valosan aikaan lenkillä. Kyllä sitä pienistä asioista voi ihminen iloiseksi tulla.

Vierailija
53/56 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen lämmintä ruokaa vain parempina päivinä. Huonoina päivinä olen sen verran murtunut yksinäisyydestäni että ruoanlaitto vain muistuttaa siitä ettei ole ketään kenen kanssa jakaa sitäkään.

Vierailija
54/56 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan syödä joka päivä kaksi lämmintä ateriaa, joten teen ruokaa jos eilistä ruokaa ei ole enää jäljellä.

Töihin teen toisinaan kattilallisen sosekeittoa, jota otan annoksen mukaani aamulla. Kylkeen keitetty kananmuna ja voileipä. Jos ei huvita kokata töihin, ostan mikroruoan tai käyn lounasravintolassa.

Kotona syön myös useamman päivän samaa ruokaa. Teen kattilallisen keittoa tai uuniruoan, joita on kätevä lämmittää mikrossa. Keitetyistä perunoista saa paistetut perunat ja esim. lihapullia teen yleensä useamman annoksen.

Harrastan liikuntaa useana iltana viikossa ja ilman kahta lämmintä ruokaa en jaksaisi lähteä harrastuksiini.

Vierailija
55/56 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruskea kastike ei ole koskaan kuulunut mun ruokalistalle, joten sitä en tehnyt yksin asuessani, enkä nyt perheellisenäkään. Mutta kyllä mä lähes joka päivä tein itselleni ihan oikeaa ruokaa. En ole koskaan erityisesti pitänyt lämmitetystä ruuasta, joten useimmiten tein vain yhden päivän satsin ruokaa. Poikkeuksena keitot ja joku lihapata, jotka vain paranevat lämmitettynä. Joskus tein vain jonkun omeletin tai lämpimiä voileipiä, kun en jaksanut kokata.

Itse kyllä teen ruskeakastiketta ihan itselleni, koska mielestäni nakkikastike on parasta nimenomaan ruskeakastikkeena. Ehkä pari kolme kertaa kuussa tulee ruskea/nakkikastiketta tehtyä. Sehän on varsin simppeli ja nopea valmistaa.

Vierailija
56/56 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika huonosti sitä tulee suurimmaksi osaksi tehtyä. Osa syy on pieni keittiö mutta samoin on laiskuus kun ei oikein itselle viitsi tehdä vaikka tykkäänkin ruuanlaitosta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan viisi