Onko downin syndroomaa sairastava palvellut sinua
esim kaupan kassalla tms asiakaspalvelutehtävässä?
Iloisen tuntuisia tuntuu olevan, niin luulisi olevan kovinkin tykättyjä työyhteisössään. :-)
Kommentit (8)
No anteeksi. Yritin mahdollisimman nätisti muotoilla otsikon, etten loukkaisi ketään, esim sanomalla heitä down-tyypeiksi tms. sorry.
Miten itse muotoilisit kyseisen otsikon???
Asun kylläkin Norjassa, mutta kyllä joo, downeja on ihan työelämässä täällä. Hksi on kaupassa hyllyttänä. Toinen kuljettaa kunnan sisäistä postia kaupungintalon, neuvolan ym. väliä. Sitten on semmonen käsityöpaja, jossa huopa-ym. käsityöt ovat kaupan. Siellä on monenlaisia vammasia. Ainut mikä minua siellä häiritsi oli niiden tuijotus monttu auki kun tulin sinne. Mutta ei sekään niin paha ollut kun tiesin sen olevan suojatyöpaikka.
Suomessa eräällä kurssilla kerra tapasin downin (?) joka oli puhelinvaihteenhoitajana.
Meillä on suurkeittiöllä downtyttö työssäoppijana, hän on jo toista kertaa. Tekee yksinkertaisia tehtäviä siinä kuin muutkin. Edellinen oli downpoika, joka oli tosi hottis ja pukeutui hyvin muodikkasti. Hän oli aivan ihana, loistava leipoja, mutta ei puhunut paljoa, oli kai ujo.
Niin, paikkakunnallamme on erityisammattikoulu, siksi meillä on heitä joka vuosi parikin eri kertaa. :) Läheskään kaikki tahot eivät heitä ota, mutta kiitos meidän esimiehen, meillä heistä pidetään. Toki tekee kiireessä tiukkaa, kun pitää perehdyttää ja pitää silmällä, ettei esim. koneiden kanssa satu mitään, mutta on heistä paljon apuakin.
Mäkkärissä on down-nainen työntekijä, iloiseksi en voi kehua. Naama aina nurin, paiskoo siivotessaan pöytiä jne.
Ylilaudan foorumilla on Down mode. On ollu myös mukana ylilaudan miiteissä. Kiva tyyppi, kaikkien kaveri. Ylilaudalla ei perspurilaisia suvaita ja down mode on taitavasti moderoinu pois assburgerien asiattomat viestit ja ojentanu assburgereita kovin sanoin. Luotetaan tuohon down modeen mut assburgereita ei ylilaudan modeiksi hyväksytä.
Sorry 6, piti yläpeukuttaa, meni vahingossa väärinpäin. ;-)
7: jos Mäkkärissä ei oo muutenkaan niin hyvä ilmapiiri työyhteisössä, jos se nyrpeä naama johtui siitä. Ite oon aina tottunu näkemään heidät hymysuisina persoonina. ;-)
On kyllä ollut kaupassa hyllyntäyttäjänä. Ihan iloinen ja reipas ja osasi auttaa, kun tiedustelin tuotteen sijaintia. Ei ole pahaa sanottavaa. Kassalla en ole nähnyt.