Paljonko rahaa käytät jouluna? Ruoat + lahjat.
Viimeksi väsäsin runon kaikille. Oikein kehysten kanssa.
Kaupoista haen pikkukinkun ja laatikoita sekä glögi-ainekset.
Yht. alle 70€. Kuusta en osta.
Kommentit (62)
Lahjat ja ruoat alle 250€. Hyvä joulumieli-keräykseen 20€. On jo tapana.
Lahjoihin 0e ja pitseriasta ostamme jonkun perhepitsan eli 10-20e ruokaan. 2hlöä, ei vietetä joulua.
Yht. 400€. Ostan kaikki ruoat valmiina. En kokkaa mitään itse.
Lapselle sitten alennusmyynnistä uusi luuri.
Paljonko rahaa kuluu? Ei vielä tietoa. Yleensä karkaamme etelään jouluksi. Nyt ei onnistu.
Tytär haluaisi yli 1000€ puhelimen. Ruokiin 400€. Myös minä odottaisin alennusmyyntejä.
Vierailija kirjoitti:
Tytär haluaisi yli 1000€ puhelimen. Ruokiin 400€. Myös minä odottaisin alennusmyyntejä.
Onhan teineillä noita toivomuksia. Pitää semmoinen luuri saada "kun kavereillakin on".
Meillä ei ole vielä ajankohtaista.
Joulusta pitää selvitä alle 500 eurolla.
Lapsen lahjoihin 200, veljentytölle noin 40.
Ruoka ei ole sen kalliimpaa kuin normaalistikaan lomalla.
Luuton harmaasuolattu kinkku, sinappia ja joululimppu. Valmiita laatikoita joka sorttia.
Ehkä karjalanpaistiakin. Yhteensä 80€. Juustoja, savukalaa ja salaatteja hintaan 40€.
Lahjoihin 400€. Se olisi siinä.
Tulee erilainen joulu. On jo sovittu, ettei kaikki ole samaan aikaan mummolassa.
Ruokiin alle 250€. Lahjoihin pitää riittää 200€.
Ruokiin 250€. Lahjoihin 300€. Ja anopille savukekartonki (polttaa kuin korsteeni).
On niin pitkä lista ruoista, että niitä syödään vielä ensi vuonna. Hintaa ostoksille 250€.
Lahjoja en ole enää ostanut. Joulukukka ja suklaarasioita olen vienyt tuliaisina.
Ruuat n 200
Lahjat lapsille n 400, muille yht 200
Ruoat 40e, koristeet 0e (on jo hankittu aiempina vuosina), lahjat 60e mutta ne olen jo ostanut marraskuussa. Eli 100e yhteensä
Jouluruoat ja juomat maksaa suunnilleen 600 ja lahjoihin menee ehkä 1500.
Normaalivuosina menee noin 2000-3000 e sukujouluun. Nyt, kun joululahjaostoksille ei mennä eikä vietetä yhteistä joulua, menee about 50 e mun jouluruokiini.
Ruoat 300€ ja lahjat 200€. Tiukka budjetti.
Onhan joulunvietoissa eroa:
Yhdessä sukulaisen joulupöydässä oli keitettyjä perunoita ja ruskeakastiketta (ilman lihaa). Leipääkin oli jonka päälle sipaisu margariinia ja ohuen ohutta juustoa. Kaapista löytyy lisää kertoi emäntä. Isännän mielestä pöydässä oli kaikkea tarvittavaa. En ollut ennen nähnyt niin ohuita kalkkunasiivuja. Yhden siivun otin leivän päälle. Pisteitä 1.
Toisessa sukulaisen pöydässä oli kaikkea mahdollista ja runsaasti. Ei pihistelty ruoissa. Pisteitä 10.
Lahjoihin noin 250€. Siinä kaikki mitä menee rahaa. Joulua mennään viettämään anopin valmiiseen pöytään. Kotona ei jouluruokia tai koristeita edes laiteta
Ah, mitä kulutusjuhlaa ihmiset elääkään!
Ruoat 150€ ja lahjat 100€. Kuulokkeet juniorille vasta alennusmyynnistä.
Jotain ruokaa ostan ja siinä se. Koko syksyn aikana en ole erinäisistä syistä johtuen itse ruokaa juuri laittanut ja mitään ihmettä en joulunakaan ala laittamaan. Syksyn aikana ahdistus ja ilmeisemmin myös syömisongelmat ja ruoansulatusvaivat ovat pahentuneet ja on ilmennyt useita ruokia, joita en enää oikein pysty syömään. Ajatus raskaasta lämpimästä ateriasta lähinnä ällöttää ja todennäköisesti sen jälkeen seurauksena on vaan hirveät ruoansulatusvaivat. Jossakin buffetissa haluaisin kyllä vielä ennen joulua käydä esim.pizzaa, aasialaista ja salaattia tai Ikean joulubuffet, vaikka näinä aikoina siihen liittyy tietysti riskinsä. Olen elänyt tarpeeksi kauan nähdäkseni kaikki juhlapyhät jo tarpeeksi monta kertaa ja on niitä tullut juhlittuakin. Nykyään en oikein juhli mitään juhlapäivää. Lisäksi takana on taas vaikea vuosi ja syksy.