Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pitääkö odottaa vai soittaa päivystykseen??

Vierailija
18.04.2014 |

Minulla eilen päivällä alkoi särkemään etuhampaita, jatkui koko yön ei mitään kestämätöntä kipua mutta sellainen paineen tunne hampaiden juuressa. Nyt heräsin aamulla niin edelleen paineen tunne ja ylähuuli on ihan pikkusen turvonnut.. Pitääkö tässä nyt johonknin soittaa vai pitäisikö huomiselle tai jopa pyhien yli odottaa särkylääkkeen voimin?

apua!

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
18.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina voi soittaa. Hoitaja sit arvioi hoidon kiireellisyyden.

Vierailija
2/10 |
18.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt päivität olotilaasi vauva.fi -foorumeilla. Olen toiminut 22 vuotta Afrikassa ensihoitajana ja liki 7 vuotta lääkärinä Kaakkois-Aasia. Suosittelen, että odotat kesään. Siitepölyallergia voi eskaloitua hyvin nopeasti ja vaikuttaa arvaamattomissa paikoissa, kuten huulissa tai ikenissä. Hyvää pääsiäistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
18.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.04.2014 klo 12:56"]

Nyt päivität olotilaasi vauva.fi -foorumeilla. Olen toiminut 22 vuotta Afrikassa ensihoitajana ja liki 7 vuotta lääkärinä Kaakkois-Aasia. Suosittelen, että odotat kesään. Siitepölyallergia voi eskaloitua hyvin nopeasti ja vaikuttaa arvaamattomissa paikoissa, kuten huulissa tai ikenissä. Hyvää pääsiäistä.

[/quote]

Joo ja osaat arvioida sen onko ap:lla a) siitepölyallergia b)poskiontelontulehdus (joka tuntuu usein hampaissa ja lähes aina vaatii antibioottikuurin) c)paha ientulehdus (joka voi olla yllättävänki vakava ja pahentua äkkiä) d) jokin muu vaiva Näkemättä ja kuulematta potilasta? :D Anna mun kaikki kestää. Et ole jumala joka pystyy arvioimaan ap:n kunnon näin. Ap:lle suosittelen päivystystä, soita niin saat kuulla onko pahat jonot. Ei ole tarve kärvistellä, kun päivystyksessä saat tapauksessa a) allergialääkkeet b) antibioottikuurin c) myös mahdollisesti antibioottikuurin, luultavasti myös muita hoitotoimenpiteitä tehään d) lääkäri tai hammaslääkäri arvioi tilansi ja keksii mikä vaiva. Akuutti kipu on ihan hyvä syy mennä päivystykseen. Liäski nyt vielä päiväaikaan ei välttämättä ole edes pahat jonot.

Vierailija
4/10 |
18.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita päivystykseen ja kysele sieltä. :)

Vierailija
5/10 |
18.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turvotus on merkki tulehduksesta. Itse kirmasin samassa tilanteessa suoraan päivystykseen koska voi olla vakavaa, hammas revittiin heti pois ja sain antibiootit päälle.

Vierailija
6/10 |
18.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaanhoitaja sanoo sinulle, että ei ole päivystysasia eli kyseessä ei ole hengenvaarallinen tilanne.

Vierailija
7/10 |
18.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eikai ne mun etuhammasta pois revi vaikka ois tulehtunu?? Sitä en kyllä kestä

Vierailija
8/10 |
18.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.04.2014 klo 13:26"]

Sairaanhoitaja sanoo sinulle, että ei ole päivystysasia eli kyseessä ei ole hengenvaarallinen tilanne.

[/quote]

No saahan sinne päivystykseen mennä vaik ei olis hengenvaarallinen tilanne. Sinne mennään, kun tarvitaan pikaista lääkärin apua. Hengestä ei tartte olla kyse. AP:n tilanne ei kyllä kuulosta kamalan pahalta jos ei henkeä yhtään ahdista, silloin ei liene kyseessä mikään vaarallinen allerginen reaktio. Jospa ottasit Panadolin ja soittasit sinne päivystykseen.

t. toinen sh

Vierailija
9/10 |
18.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko hampaat arat koputellessa? Onko sulla kova nuha? Hammassärky voi johtua ihan siitäkin että kova nuha ja räkä poskionteloissa aiheuttaa painetta. Huulen turvotus voi olla jotain ihan muuta. 

Vierailija
10/10 |
18.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.04.2014 klo 13:18"]

[quote author="Vierailija" time="18.04.2014 klo 12:56"]

[/quote]

Joo ja osaat arvioida sen onko ap:lla a) siitepölyallergia b)poskiontelontulehdus (joka tuntuu usein hampaissa ja lähes aina vaatii antibioottikuurin) c)paha ientulehdus (joka voi olla yllättävänki vakava ja pahentua äkkiä) d) jokin muu vaiva Näkemättä ja kuulematta potilasta? :D Anna mun kaikki kestää. Et ole jumala joka pystyy arvioimaan ap:n kunnon näin. Ap:lle suosittelen päivystystä, soita niin saat kuulla onko pahat jonot. Ei ole tarve kärvistellä, kun päivystyksessä saat tapauksessa a) allergialääkkeet b) antibioottikuurin c) myös mahdollisesti antibioottikuurin, luultavasti myös muita hoitotoimenpiteitä tehään d) lääkäri tai hammaslääkäri arvioi tilansi ja keksii mikä vaiva. Akuutti kipu on ihan hyvä syy mennä päivystykseen. Liäski nyt vielä päiväaikaan ei välttämättä ole edes pahat jonot.

[/quote]

Voiko joku olla vielä näin tosikko???