HS: Taistelivatko isämme ja isoisämme, jotta meillä olisi mahdollisuus tilata kaukomailta halpaa rihkamaa?
Ei ihme, että perskutarallaat on suosituin puolue, kun nykyinen hallitus näpertelee toissijaisten asioiden kanssa.
Kommentit (78)
Ei veteraaneilla varmaan mitään sitä vastaan ole että puolustamansa maasta käydään kauppaa kaukomaille.
Sitä heidän ehkä vaikeampi ymmärtää että jälkipolvet rahtaavat maan täyteen kehitysmaalaisia sallien Suomen riutua hiljalleen kehitysmaaksi.
On kyllä outoa, että kovasti meuhkataan kuinka planeetta pitää pelastaa, mutta samalla tilataan ulkomaisista verkkokaupoista Kiinassa valmistettua kertakäyttöpaskaa. Mikä järki?
Vierailija kirjoitti:
Vasemmistolaiset menkööt venäjälle. Onnelaansa.
Kuka voi olla niin hölmö että pitää Venäjää vasemmiston edustajana? :D
Vierailija kirjoitti:
On kyllä outoa, että kovasti meuhkataan kuinka planeetta pitää pelastaa, mutta samalla tilataan ulkomaisista verkkokaupoista Kiinassa valmistettua kertakäyttöpaskaa. Mikä järki?
Varmuusvarastotkin on täytetty kiinalaisilla maskeilla ja samaan aikaan suomalaiset tehtaat ajetaan alas, kuten esim. Kaipola
Vierailija kirjoitti:
Tänäänkin keitin teet Ebaysta tilatulla teesihdillä, euron maksoi kotiin toimitettuna. Olen käyttänyt sitä jo kolme vuotta.
Se että netistä saa halpaa ei tarkoita sitä että pitää tilata kaikkea turhaa hajoavaa paskaa sieltä. Tuo rosterinen teesihti on varmaan olemassa kun minä olen jo kukkamultaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka voi olla niin hölmö että pitää Venäjää vasemmiston edustajana? :D
Putinin Venäjä on roistovaltio, joka salamurhaa kansalaisiaan ulkomaillakin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tänäänkin keitin teet Ebaysta tilatulla teesihdillä, euron maksoi kotiin toimitettuna. Olen käyttänyt sitä jo kolme vuotta.
Se että netistä saa halpaa ei tarkoita sitä että pitää tilata kaikkea turhaa hajoavaa paskaa sieltä. Tuo rosterinen teesihti on varmaan olemassa kun minä olen jo kukkamultaa.
Rosterinen teesihti varmasti kestää, ongelma on enemmänkin Henkka&Maukat tms., joiden mallit vanhenevat muutamassa kuukaudessa kun tulee uudet mallit ja monet ei halua pitää vanhan mallisia vaatteita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika harvassa alkaa olla alle ysikymppiset sotaveteraanit ja ysikymppisetkin viimeisen sodan päättyessä teinejä. Monenko palstalaisen isä on tuon ikäinen?
Kyse lienee vertauskuvasta, eikö amiksessa sellaisesta mitään opetettu?
Ei opetettu lukiossakaan muuta kuin että tässä tapauksessa pitää käyttää termiä esi-isämme tai isoisämme, koska isät ovat jo aika nuoria. Yliopistossa ei ole ollut äidinkieltä tai filosofiaa teknisellä alalla, ainakaan vielä.
AMK ei ole yliopisto
AMK matkii yliopistoa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rosterinen teesihti varmasti kestää, ongelma on enemmänkin Henkka&Maukat tms., joiden mallit vanhenevat muutamassa kuukaudessa kun tulee uudet mallit ja monet ei halua pitää vanhan mallisia vaatteita.
Tämä ei taas ole spesifisesti kaukomailtatilaamisongelma vaan asenneongelma muotiin.
Vierailija kirjoitti:
Isät ja isoisän taistelivat, kun oli pakko. Tuskin miettivät tulevia sukupolvia palellessaan juoksuhaudoissa.
Aivan varmasti ajattelivat tulevaisuuttaan, tuskin muuten olisivat venyneet ihmeeseen.
Niin ja taistelivatko he, jotta voisimme maksaa sosiaalitukia tänne muualta tulleille? Suurimmassa osassa maailmaa on huomattavasti alempi elintaso kuin se, jonka isämme ja äitimme ja heidän vanhempansa rakensivat, joten pöydän ääreen olisi kyllä tulijoita.
Vierailija kirjoitti:
Suksi persu nyt vaikka suolle sutimaan. Mun kommariukki taisteli tän maan puolesta ihan Suomen riveissä ja hyvin taistelikin.
Vierailija kirjoitti:
Niin ja taistelivatko he, jotta voisimme maksaa sosiaalitukia tänne muualta tulleille? Suurimmassa osassa maailmaa on huomattavasti alempi elintaso kuin se, jonka isämme ja äitimme ja heidän vanhempansa rakensivat, joten pöydän ääreen olisi kyllä tulijoita.
Mitä jos vaikka lakkaisitte puhumasta veteraanien suulla kun osa heistä on sitä ihan julkisuudessakin teiltä pyytänyt?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suksi persu nyt vaikka suolle sutimaan. Mun kommariukki taisteli tän maan puolesta ihan Suomen riveissä ja hyvin taistelikin.
Niin kuuluukin , jos oli ollut punaisten puolella vapaussodassa. Kompensaationa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä jos vaikka lakkaisitte puhumasta veteraanien suulla kun osa heistä on sitä ihan julkisuudessakin teiltä pyytänyt?
Tiedoksesi, että ylläoleva ei ole veteraanien suulla puhumista. Kiitos kun vähän keskityt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä häpeäisin silmät päästäni jos mun ukki olisi ollut kommari, onneksi olikin tehtaan omistaja/johtaja
Ei vaan jotta maamme johtajat voisivat siirtää kaiken paikallisen päätösvallan EU:lle ja lopulta seurata itsekin rahaa sinne ytimeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi puhutaan yhä vain että H&M olisi ongelma ja sitä pidetään esimerkkinä kun se on kuitenkin yritys joka kantaa vastuunsa. Ota selvää mitkä yritykset ei kanna jos haluat aiheesta keskustella.
Vierailija kirjoitti:
Ei vaan jotta maamme johtajat voisivat siirtää kaiken paikallisen päätösvallan EU:lle ja lopulta seurata itsekin rahaa sinne ytimeen.
EU-jäsenyys varmistaa, ettei Venäjä enää hyökkää Suomeen
Tämä hallitus kaatuu ensi keväänä. Normaaliaikoina olisi ollut hyvä kokoonpano, mutta nyt kun pääministeri on raskaana, ei sijaisuusjärjestelyt onnistu.