Minkä ikäisenä sait esikoisesi?
Olin itse 25-vuotias. Nyt lapsi kolkuttelee jo täysi-ikäisyyttä.
Kommentit (47)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
41, lapset nyt 8 ja 6.
Mä tein mun äidistä mummon kun se oli 40v.
Sairasta
Vaimo oli 23 ja itse olin täyttänyt juuri 27. Nyt lapset ovat 18 ja 16. Vaikka oltiin itse tosi nuoria, niin pienten lasten vanhemmat näyttää nyt vielä nuoremmilta...
Gran kirjoitti:
Olen kateellinen kaikille, jotka tulevat nuorina mummoiksi. Itse olen jo iäkäs mummo (en ihan supervanha kuitenkaan) ja nyt jo harmittaa että lastenlasten (tulevienkin) elämästä näen todennäköisesti vain vähän.
Mutta toki ymmärrän, että nykyään koulutetut ihmiset saavat lapsensa vanhempina kuin esim. vielä 80-ja 90-luvulla.
Minä sain esikoisen 24-vuotiaana ja kuopuksen 26-vuotiaana, oli mukavaa kun olin 44 v minulla oli jo aikuiset lapset. Olisi voinut luulla, että minusta tulee myös nuori mummo.
No eipä käynyt niin, esikoinen ei saanut lasta ja kuopus sai lapset vasta nyt liki nelikymppisenä, hänellä on nuorempi vaimo. Joten olen nyt 66-vuotiaana kahden lapsen mummo, lapset ovat 2 v, ja. 6 kk.
Ihanaa tämä on, mutta joskus mieleeni hiipii pelko, näenkö heidän aikuistuvan.
Mutta elämäähän tämä o, eikä tälle ole käsikirjoitusta eikä tätä voi itse ohjata, on otettava vastaan sen minkä saa ja nauttia joka hetkestä.
Olin 21v. Kohta täyttää esikoinen 20v.
Vierailija kirjoitti:
Gran kirjoitti:
Olen kateellinen kaikille, jotka tulevat nuorina mummoiksi. Itse olen jo iäkäs mummo (en ihan supervanha kuitenkaan) ja nyt jo harmittaa että lastenlasten (tulevienkin) elämästä näen todennäköisesti vain vähän.
Mutta toki ymmärrän, että nykyään koulutetut ihmiset saavat lapsensa vanhempina kuin esim. vielä 80-ja 90-luvulla.Minä sain esikoisen 24-vuotiaana ja kuopuksen 26-vuotiaana, oli mukavaa kun olin 44 v minulla oli jo aikuiset lapset. Olisi voinut luulla, että minusta tulee myös nuori mummo.
No eipä käynyt niin, esikoinen ei saanut lasta ja kuopus sai lapset vasta nyt liki nelikymppisenä, hänellä on nuorempi vaimo. Joten olen nyt 66-vuotiaana kahden lapsen mummo, lapset ovat 2 v, ja. 6 kk.
Ihanaa tämä on, mutta joskus mieleeni hiipii pelko, näenkö heidän aikuistuvan.
Mutta elämäähän tämä o, eikä tälle ole käsikirjoitusta eikä tätä voi itse ohjata, on otettava vastaan sen minkä saa ja nauttia joka hetkestä.
Minulle käy luultavasti samalla tavalla. Olen liki 50 v. Lapset 18 ja 28 -vuotiaana, esikoinen on vela ja nuorempi ei edes seurustele. Hän on sitä tyyppiä, joka kypsyttelee hitaasti ja rauhassa. Kahdessa edellisessä sukupolvessa on sopiva nainen tullut ja keskeyttänyt kypsytettelyn, saa nähdä iskeekö salama kolmatta kertaa samaan paikkaan.
Toisaalta on hyvä jos saisimme muutaman oman vuoden. Vanhenevat vanhemmat tulevat vielä toimeen kotona, kuopus lähtee armeijaan ja muuttaa sitten omaan kämppään. Kun uudet ammatit on opiskeltu ja kesäpaikat remontoitu, olisi enemmän aikaa lapsenlapsille.
Vierailija kirjoitti:
Vaimo oli 23 ja itse olin täyttänyt juuri 27. Nyt lapset ovat 18 ja 16. Vaikka oltiin itse tosi nuoria, niin pienten lasten vanhemmat näyttää nyt vielä nuoremmilta...
Minun mittakaavassani vaimosi oli nuori, tosin parhaassa synnytysiässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
41, lapset nyt 8 ja 6.
Mä tein mun äidistä mummon kun se oli 40v.
Sama, äitini sai 2 lastenlasta samana vuonna.
25 ja pian on lapsi täysi-ikäinen.
Sain tuon ihanan poikani 28 vuotiaana.
17 vuotiaana
Nyt olen 33 vuotias ja lapsi 16v
42v. Ja tiedän, että samanikäiset saattavat olla isoäitejä. Minun elämäni nyt vain meni näin, ja se oikea parisuhde löytyi vasta nelikymppisenä. Nyt lapsi on neljävuotias, toista emme edes suunnitelleet. Mutta jaksamisessa lapsen kanssa ei kummallakaan ole ongelmia, vaikka mieskin oli päälle nelikymppinen lapsen syntyessä.
35v
Toisen lapsen saadessani 39v.
17