Oletko koskaan kuullut väsyneenä puhetta tai musiikkia, kerro kokemuksestasi!
Mulla on ollut nyt 8 vuoden aikana ollut ehkä 5 kertaa sellanen tilanne että tosi väsyneenä ja ahdistuneena oon kuullut hetken ihan niin ku hiljasta musiikkia, kestänyt joistakin sekunneista minuuttiin tms. Tiedän että tämä on normaalia enkä nykyään juurikaan siitä häiriinny jos niin tapahtuu, mutta! En voi sille mitään että koen välillä itseni oudoksi tai että muilla ei ole tällaista.
Pyydänkin, jos sinulla on ollut samanlaista, Jaa kokemuksesi.
Psykoosista tässä ei siis ole kyse.
Kommentit (16)
Miesystävälle mökillä joskus selitin väsyneenä että ihan kuin musiikki soisi jossain. Tästä on sitten kuultu, että olenpa sekopää. Itse kyllä väitän että kamiinassa puun poltto aiheutti semmoista huminaa joka kuulosti musiikilta.
Kiitos teille vastanneille 😊 Tämä on taas niitä päiviä ku tuntee itsensä ihan huonoksi ja ulkopuoliseksi. No onneksi kaikki on ohimenevää, niin tämäkin.
Olen kuullut nimeäni huudettavan, mutta kun käännyin, ketään ei ollut missään. Takana vain tyhjä tie.
Olen kuullut naurua. Taaskaan ei ketään missään.
Olen nähnyt harhoja, esim. kerran koiramme seisoi sänkyni vieressä. Ihmettelin, miten se on siihen päässyt, kun ovi oli kiinni. No, ei se siinä oikeasti ollutkaan.
Usein päässäni kohisee kovaa. Se kuulostaa siltä kuin rekkoja ajelisi talomme ohi katkeamattomana letkana.
Unettomuudesta olen kärsinyt 15 vuotta. Alkaa olla jo aika invalidisoiva vaiva. En jaksa mitään, eristäydyn.
Onhan Suomessa yhdistyskin ääniä kuuleville.
Joskus kun olin valvonut yön yli niin aloin nähdä unia vaikka olin hereillä ja silmät auki. Näin siis yhtäaikaa sen mitä silmät näki ja uni siinä samassa kuvassa.
Minä kuulen musiikkia sekä väsyneenä että muuten. Oletan, että järjestyksestä tykkäävät aivoni jotenkin jörjestävät kuulemansa äänet musiikiksi, vaikkeivät ne sinänsä liittyisi toisiinsa millään lailla.
Aamuyöllä tyhjällä työpaikalla istuessa väsyneenä kuulin taustahuminan seasta usein että paikalle olisi tullut asiakas.
Usein myös henkisesti väsyneenä kuulen toisesta huoneesta kuin televisio olisi päällä. Ei erottuvia sanoja, mutta sellaista taustaäänien rytmittymistä muka puheen ja taustamusiikkien kuuloiseksi.
Mä aloin kerran töissä kun olin yksinään (keittiöllä) niin siellä kuulin aivan selvästi naisen laulua ja toisella kertaa pianon soittoa.. siis mä ite havahduin siihen että hyräilin sen pianon soiton mukana:D sitte vasta tajusin että hetkinen, mä oon sammuttanu radion ja se ei siis voinu kuulua oikeesti mistään
Aamulla kun äiti herätti kouluun.
Vau, tosi rohkeasti kerrotte kokemuksianne! Kiitos tuhannesti! En ole ainoa ❤ Mulle on nykyään ihan sama tuleeko joku ääni joskus tai ei ja oikein pyydän lisää että anna tulla vaan! Mutta tänään vaan tuli sellanen olo että voi ku olis joku yleisempi juttu. Ehkäpä tämä onkin yleinen, ihmiset eivät vaan puhu niistä.
Viimeksi eilen vessan oven laahautuminen mattoa vasten kuulosti musiikilta. Tosi väsyneenä alkaa sitten näkyä jo hahmojakin...
Vierailija kirjoitti:
Minä kuulen musiikkia sekä väsyneenä että muuten. Oletan, että järjestyksestä tykkäävät aivoni jotenkin jörjestävät kuulemansa äänet musiikiksi, vaikkeivät ne sinänsä liittyisi toisiinsa millään lailla.
Tämä mullakin.
Äitini sanoi kerran heränneensä yöllä kun korvissa kuului klassista musiikkia, ja myöhemmin sillä huomattiin olleen lievä aivoinfarkti - mietin liittyiskö nuo asiat toisiinsa.
Kyllä, kärsin unettomuudesta, ja olen usein töissä hyvin väsyneenä. Kuulen yleensä yksin ollessani todella vaimeaa puhetta, niin kuin joku puhuisi takanani veden alla. Ihmisjoukossa kuulen musiikkia, erityisesti jos ympärillä on paljon epämääräistä puhetta ja muita ääniä.
No onko ketään asia koskaan ahdistanut tai mietityttänyt? Tai onko ollut olpa että olenkohan ainoa? Itse yritän ajatella että maailmassa on 7miljardia ihmistä, miten voisin olla ainoa kellä on tällainen ominaisuus.
Olen joskus kuullut hyvin hiljaista puhetta todella väsynyt ollessani.