Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun näen ärtyisän äidin, joka huutaa lapsilleen, tunnen myötätuntoa.

Vierailija
18.04.2014 |

On niin todennäköistä, että hän on lopen uupunut lastenhoitoon. Tätä en ymmärtänyt ennen omia lapsia. Luulin, että hän on automaattisesti huono äiti, jos hän huutaa lapsilleen. Nyt tiedän, että väsymys ja lasten aiheuttama uupumus on niin kokonaisvaltaista, että se vaan voi ottaa vallan vaikka sitä ei haluaisi.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
18.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tunnen myötätuntoa lasta kohtaan. Äidin huutaminen saa aikaan noidankähän, koska lapsi reagoi tavalla tai toisella ja uuvuttaa äitiä entistä enemmän ja lapsi vain kärsii. Viisas äiti järjestää itselleen mahdollisuuden lepoon. Valitettavasti kunnallisia kodinhoitajia ei enää ole.

Vierailija
2/7 |
18.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.04.2014 klo 11:08"]Minä tunnen myötätuntoa lasta kohtaan. Äidin huutaminen saa aikaan noidankähän, koska lapsi reagoi tavalla tai toisella ja uuvuttaa äitiä entistä enemmän ja lapsi vain kärsii. Viisas äiti järjestää itselleen mahdollisuuden lepoon. Valitettavasti kunnallisia kodinhoitajia ei enää ole.

[/quote]

Millainen se mahdollisuus olisi? Itselläni ei ainakaan olisi mahdollista... Ja kyllähän jokainen nykyuutisia lukeva tietää, ettei sossusta kannata apua lähteä hakemaan, jos haluaa lapsensa pitää

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
18.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tunne myötätuntoa, vaan surua ja ärtymystä. Ei äiti voi olla niin itsekäs että oman fiiliksen mukaan ryhtyy huutamaan ja menettää malttinsa.

Vierailija
4/7 |
18.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tama on niin luonnekohtaista, mutta mina henk. koht tuntisin myotatuntoa sita lasta kohtaan. Lapsi on lapsi ja aikuinen on aikuinen, jolla pitaisi olla valineet omien tunteidensa hallintaan. Mina olen perheesta, jossa isa ei osannut oikein rooliaan ja huusi meille lapsille niin etta rupesimme itkemaan, vaikka emme olleet pahaa tehneetkaan. Aiti taas ei koskaan huutanut meille vaan oli paljon karsivallisempi ja ystavallisempi. Vaikka isa on yrittanyt viime vuosina ottaa tekemaansa vahinkoa takaisin niin siltikaan en pysty luomaan luottamussuhdetta haneen ja parisuhteessa menen paniikkiin heti jos toinen osapuoli rupeaa huutamaan. En osaa kasitella sita ollenkaan vaan rupean itkemaan heti ja lahden kampasta ulos. Silla huutamisella on yllattavan kauaskantoiset seuraukset.

On toki sellaisiakin kakaroita, jotka eivat tottele ilman huutamista. Mika siihen auttaisi, en osaa sanoa. Itsellani on vasta pikku vauva joten kasvatusneuvoja en osaa antaa..

Vierailija
5/7 |
18.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai sinulla jonkinlainen tukiverkko on. Jos ei ole niin järjestä, verkostoidu. Lapsenhoitajan voi saada kotiin esim MLL:sta. Tai palkkaa itse esim. joku tutun nuori opiskelijatytär tai -poika tai eläkeläinen että saat muutaman tunnin lepoajan.

Kun omat lapseni olivat pieniä niin hoidimme muiden lähellä asuvien äitien ja isien kanssa lapsia yhdessä.

Vierailija
6/7 |
18.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

5 on taas tällainen ääripään ihminen joka ei kykene ymmärtämään että on monenlaista huutamista. Vähän niinkuin alkoholistiperheessä kasvanut ei ymmärrä että kaikki juominen lapsen läsnäollessa ei ole vahingollista.

Kukaan lapsi ei vaurioidu väsyneen äidin satunnaisesta huutamisesta, se on ihan varmaa. Joa joku vanhempi vaan rähjää lapselle jatkuvasti ilman syytä, on kyse jo ihan eri asiasta.

Vierailija
7/7 |
18.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun taas alkaa aina käydä sääliksi niitä lapsia :(

Vaikka tiedänkin, että kaikilla menee joskus hermo lasten kanssa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kuusi