Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kävin eilen Tampereen keskustassa ja ihmiset liikkui siellä ihan normaalisti???

Vierailija
05.12.2020 |

Siis mitä ihmettä! Olen itse suunnilleen eristäytynyt kotiini, teen etätöitä ja tapaan ystäviäni vain lenkkeilyn merkeissä.

Pirkanmaa on nimittäin kiihtymisvaiheessa, mutta tänne asetettiin silti yhtä tiukat rajoitukset kuin leviämisvaiheen maakuntiin. Ajattelin siis, että nyt on tosi kyseessä ja seuraavat viikot on otettava rauhallisesti, jotta koronaepidemia laantuisi alueella. Myös paikalliset viranomaiset ovat kehottaneet välttämään kontakteja ja ylimääräistä liikkumista.

Vaan yksi postipakettini ohjautui noutopisteeseen Tampereen keskustaan, eikä jäänyt muuta vaihtoehtoa kuin käydä noutamassa se. Ja mitä kaupungilla näkyikään. Ravintolat olivat täynnä pikkujoulukansaa, kaupat joulushoppailijoita ja nuoriso parveili kauppakeskuksissa ilman huolta huomisesta. Maskeja ei näkynyt oikein kenelläkään.

Olenko jotenkin ymmärtänyt tämän tilanteen väärin, kun selvästi suuri osa ihmisistä elää ihan normaalisti?

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse menen joka päivä Tampereen keskustan läpi bussilla töihin. Mun mielestä aika hyvin ihmiset käyttää maskeja ainakin busseissa ja ruokakaupoissa. Toki ei kaikki...

Vierailija
22/29 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsehän olen elänyt täysin normaalisti koko Korona-vouhotusajan. Samoin kaikki tuntemani ihmiset. Tartunnan on saanut tyyliin prosentti suomalaisista, ei jännitä tippaakaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lenkkeillessä suu on auki, hengitetään raskaasti ja sylki lentää. Olette melkoisia koronalinkoja kavereidesi kanssa.

Vierailija
24/29 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te kotiin linnoittautujat ette tunnu ymmärtävän että muut elää elämäänsä normaalisti. Käydään töissä, kaupassa, ravintolassa, kavereilla, juhlissa jne.

Teillä on sitten joku ihan oma kuplanne jossa te elätte.

Vierailija
25/29 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://www.aamulehti.fi/koronavirus/art-2000007663543.html

Samaan aikaan Pirkanmaalla on ilmoitettu suurin uusien tartuntojen päiväkohtainen määrä koko epidemian aikana (43 tartuntaa).

Ei näin.

Itselläni on kaksi lasta kouluissa, joten jos tauti meille tulee, se on varmasti todennäköisin reitti. Jos käyn silloin tällöin juomassa pari olutta keskustassa, en aio siitä stressata. Ja eikö sen rokotteen pitänyt jo olla jakelussa?

Vierailija
26/29 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jostain syystä näillä ap:n kaltaisilla "täysin kotiinsa eristäytyneillä" on aina jokin pakottava syy mennä kauppakeskuksiin ja muihin pöyristymään ihmisten käytöstä.

Vierailija
27/29 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä?! Kyllä tähän aikaan vuodesta kuuluis liikkua KONTATEN!! Kuinka ne KEHTAA?!

Aloittaja oli liian aikaisin illasta liikenteessä.

Vierailija
28/29 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä Tampereen sivukylillä on kaupoissa maskit ihmisillä. Keskustassa en ole käynyt aikoihin. Tekee mieli joulutorille, mutta...

Torimyyjiltä ja feissareilta puuttuvat maskit, miksi?

Vierailija
29/29 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jostain syystä näillä ap:n kaltaisilla "täysin kotiinsa eristäytyneillä" on aina jokin pakottava syy mennä kauppakeskuksiin ja muihin pöyristymään ihmisten käytöstä.

No mutta hänellä oli hyvä syy. Hänen Piti Noutaa Paketti. Sehän on ihan toista kun jonkun muun tarve päästä ravintolaan. Se on sentään Paketti.