Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kävin eilen Tampereen keskustassa ja ihmiset liikkui siellä ihan normaalisti???

Vierailija
05.12.2020 |

Siis mitä ihmettä! Olen itse suunnilleen eristäytynyt kotiini, teen etätöitä ja tapaan ystäviäni vain lenkkeilyn merkeissä.

Pirkanmaa on nimittäin kiihtymisvaiheessa, mutta tänne asetettiin silti yhtä tiukat rajoitukset kuin leviämisvaiheen maakuntiin. Ajattelin siis, että nyt on tosi kyseessä ja seuraavat viikot on otettava rauhallisesti, jotta koronaepidemia laantuisi alueella. Myös paikalliset viranomaiset ovat kehottaneet välttämään kontakteja ja ylimääräistä liikkumista.

Vaan yksi postipakettini ohjautui noutopisteeseen Tampereen keskustaan, eikä jäänyt muuta vaihtoehtoa kuin käydä noutamassa se. Ja mitä kaupungilla näkyikään. Ravintolat olivat täynnä pikkujoulukansaa, kaupat joulushoppailijoita ja nuoriso parveili kauppakeskuksissa ilman huolta huomisesta. Maskeja ei näkynyt oikein kenelläkään.

Olenko jotenkin ymmärtänyt tämän tilanteen väärin, kun selvästi suuri osa ihmisistä elää ihan normaalisti?

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalisti vai sillai kuin Kummelissa?

Vierailija
2/29 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä täälläkin katukuva ihan normaalilta näyttää. Kaupoissa on tällä viikolla tosin näkynyt enemmän maskillisia. t. Pori

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et anna ihmisten elää normaalisti?

Vierailija
4/29 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin minäkin olen eristäytynyt, pari lahjaa on hankkimatta mutta annan setelit lahjaksi, en uskalla kauppoihin. Mitä niiden ihmisten päässä liikkuu? Kaikilla on varmaan taisteluväsymys, mutta jaksetaan vielä hetken!

Vierailija
5/29 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea, ehkä nyt tajusit että juuri Sinä olet tämän koronahuvin maksaja, kun muut nauttivat elämästään. Tulevat veronkorotukset tulee kuitenkin juuri Sinun maksettavaksesi, olit sitten kunnon kansalainen tai et, sinä maksat.

Vaikka olisit koronalta suojassa, niin Sannan koura yltää kukkaroosi.

Vierailija
6/29 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja sinäkin myös

Vierailija
7/29 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No te olette siellä vielä huolehtimassa tilassa. Etelä-Suomessa on ollut tosi kyseessä jo keväästä. Asennemuutos on hidasta.

Vierailija
8/29 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kontatako olisi pitänyt? Kyllä minä liikun ihan normaalisti, oli sitten maski päässä tai ei.

Vierailija
9/29 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän kaupungissamme näkyy kaupoissa maskeja todella paljon. Itse en käytä, koska ei siitä ole kuin haittaa. Elän ihan normaalisti muutenkin. Kun menen esim. kauppaan, tuntuu kuin astuisin toiseen todellisuuteen. Ihmiset ovat peloissaan, maskiin naamioituneita, välttelevät toisiaan... Pelkop0rn0 on tehnyt tehtävänsä.

Vierailija
10/29 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä?! Kyllä tähän aikaan vuodesta kuuluis liikkua KONTATEN!! Kuinka ne KEHTAA?!

Vierailija
11/29 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se ulkonaliikkumiskielto tulee manseenkin, jahka tartunnat lisääntyvät.

Vierailija
12/29 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se ulkonaliikkumiskielto tulee manseenkin, jahka tartunnat lisääntyvät.

Keep on dreaming, pöljä.

Vierailija
13/29 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katso ap, tässä ketjussa ne ihmiset on. Rajoitukset ei koske minua, MÄ MÄ MÄÄÄ! T. 4

Vierailija
14/29 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.aamulehti.fi/koronavirus/art-2000007663543.html

Samaan aikaan Pirkanmaalla on ilmoitettu suurin uusien tartuntojen päiväkohtainen määrä koko epidemian aikana (43 tartuntaa).

Ei näin.

Vierailija
15/29 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä Tampereen sivukylillä on kaupoissa maskit ihmisillä. Keskustassa en ole käynyt aikoihin. Tekee mieli joulutorille, mutta...

Vierailija
16/29 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Siis mitä ihmettä! Olen itse suunnilleen eristäytynyt kotiini, teen etätöitä ja tapaan ystäviäni vain lenkkeilyn merkeissä.".

😂

Vierailija
17/29 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä?? Suurimmalla osalla korona on oireeton. Turhaa hysteriaa!!!!!!

Vierailija
18/29 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut saman kun keskustan läpi joudun joka päivä kulkemaan. Alkuillasta porukkaa baarit väärällään, teinit hengailee milloin missäkin. Naapuritkin pitävät pikkujouluja normaaliin tapaan, sitten ihmetellään kun Tampereen tartuntamäärät kasvaa.

Vierailija
19/29 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen liikkunut Tampereella aivan normaalisti kesästä asti. Postissa havaitsin pari päivää sitten, että aika monella oli maski naamalla. Ehkä jopa yli puolella asiakkaista. Itse en ole viitsinyt maskipelleilyyn lähteä, koska osaan pitää turvavälit ja pestä kädet.

Ravintoloissa on ollut tosiaan jo aika täyttä, eikä siellä ehkä pysty ihan samalla tavalla pitämään etäisyyksiä, jos on pieni sali, esim. Hookin yläkerta oli pari viikkoa sitten ihan täynnä. Sitten taas isommissa saleissa on mahdollista jättää enemmän tyhjää tilaa.

Vierailija
20/29 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et nähny sitte mua, kun mä kävelin takaperin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme yhdeksän