Kävin eilen Tampereen keskustassa ja ihmiset liikkui siellä ihan normaalisti???
Siis mitä ihmettä! Olen itse suunnilleen eristäytynyt kotiini, teen etätöitä ja tapaan ystäviäni vain lenkkeilyn merkeissä.
Pirkanmaa on nimittäin kiihtymisvaiheessa, mutta tänne asetettiin silti yhtä tiukat rajoitukset kuin leviämisvaiheen maakuntiin. Ajattelin siis, että nyt on tosi kyseessä ja seuraavat viikot on otettava rauhallisesti, jotta koronaepidemia laantuisi alueella. Myös paikalliset viranomaiset ovat kehottaneet välttämään kontakteja ja ylimääräistä liikkumista.
Vaan yksi postipakettini ohjautui noutopisteeseen Tampereen keskustaan, eikä jäänyt muuta vaihtoehtoa kuin käydä noutamassa se. Ja mitä kaupungilla näkyikään. Ravintolat olivat täynnä pikkujoulukansaa, kaupat joulushoppailijoita ja nuoriso parveili kauppakeskuksissa ilman huolta huomisesta. Maskeja ei näkynyt oikein kenelläkään.
Olenko jotenkin ymmärtänyt tämän tilanteen väärin, kun selvästi suuri osa ihmisistä elää ihan normaalisti?
Kommentit (29)
Kyllä täälläkin katukuva ihan normaalilta näyttää. Kaupoissa on tällä viikolla tosin näkynyt enemmän maskillisia. t. Pori
Miksi et anna ihmisten elää normaalisti?
Niin minäkin olen eristäytynyt, pari lahjaa on hankkimatta mutta annan setelit lahjaksi, en uskalla kauppoihin. Mitä niiden ihmisten päässä liikkuu? Kaikilla on varmaan taisteluväsymys, mutta jaksetaan vielä hetken!
Onnea, ehkä nyt tajusit että juuri Sinä olet tämän koronahuvin maksaja, kun muut nauttivat elämästään. Tulevat veronkorotukset tulee kuitenkin juuri Sinun maksettavaksesi, olit sitten kunnon kansalainen tai et, sinä maksat.
Vaikka olisit koronalta suojassa, niin Sannan koura yltää kukkaroosi.
No te olette siellä vielä huolehtimassa tilassa. Etelä-Suomessa on ollut tosi kyseessä jo keväästä. Asennemuutos on hidasta.
Kontatako olisi pitänyt? Kyllä minä liikun ihan normaalisti, oli sitten maski päässä tai ei.
Meidän kaupungissamme näkyy kaupoissa maskeja todella paljon. Itse en käytä, koska ei siitä ole kuin haittaa. Elän ihan normaalisti muutenkin. Kun menen esim. kauppaan, tuntuu kuin astuisin toiseen todellisuuteen. Ihmiset ovat peloissaan, maskiin naamioituneita, välttelevät toisiaan... Pelkop0rn0 on tehnyt tehtävänsä.
Mitä?! Kyllä tähän aikaan vuodesta kuuluis liikkua KONTATEN!! Kuinka ne KEHTAA?!
Kyllä se ulkonaliikkumiskielto tulee manseenkin, jahka tartunnat lisääntyvät.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se ulkonaliikkumiskielto tulee manseenkin, jahka tartunnat lisääntyvät.
Keep on dreaming, pöljä.
Katso ap, tässä ketjussa ne ihmiset on. Rajoitukset ei koske minua, MÄ MÄ MÄÄÄ! T. 4
https://www.aamulehti.fi/koronavirus/art-2000007663543.html
Samaan aikaan Pirkanmaalla on ilmoitettu suurin uusien tartuntojen päiväkohtainen määrä koko epidemian aikana (43 tartuntaa).
Ei näin.
Täällä Tampereen sivukylillä on kaupoissa maskit ihmisillä. Keskustassa en ole käynyt aikoihin. Tekee mieli joulutorille, mutta...
"Siis mitä ihmettä! Olen itse suunnilleen eristäytynyt kotiini, teen etätöitä ja tapaan ystäviäni vain lenkkeilyn merkeissä.".
😂
Mitä väliä?? Suurimmalla osalla korona on oireeton. Turhaa hysteriaa!!!!!!
Olen huomannut saman kun keskustan läpi joudun joka päivä kulkemaan. Alkuillasta porukkaa baarit väärällään, teinit hengailee milloin missäkin. Naapuritkin pitävät pikkujouluja normaaliin tapaan, sitten ihmetellään kun Tampereen tartuntamäärät kasvaa.
Minä olen liikkunut Tampereella aivan normaalisti kesästä asti. Postissa havaitsin pari päivää sitten, että aika monella oli maski naamalla. Ehkä jopa yli puolella asiakkaista. Itse en ole viitsinyt maskipelleilyyn lähteä, koska osaan pitää turvavälit ja pestä kädet.
Ravintoloissa on ollut tosiaan jo aika täyttä, eikä siellä ehkä pysty ihan samalla tavalla pitämään etäisyyksiä, jos on pieni sali, esim. Hookin yläkerta oli pari viikkoa sitten ihan täynnä. Sitten taas isommissa saleissa on mahdollista jättää enemmän tyhjää tilaa.
Et nähny sitte mua, kun mä kävelin takaperin.
Normaalisti vai sillai kuin Kummelissa?