nyt se viimeinen savuke poltettu.
Nyt vinkkejä miten pystyn olemaan ilman tupakkaa.
Kommentit (25)
Hyvin se menee kun päätät että nyt loppu.
itse nautin tupakkahetkestä silloin tällöin kun tiedän että kestän aivan hyvin ilmankin.
Onhan se helppo sanoa jonkun,joka on polttanut vaan 12 vuotta. Tupakoitsija ajattelee aina tupakkaa,vaikka olisi lopettanut. Vaikka mieli ei nyt tekisi tupakkaa niin tiedän,että se himo tulee jossain vaiheessa. Näihin hetkiin tarvitsisin vinkkejä. ap
Aha. Vaan 12 vuotta. Tirsk. Sori vaan mutta luin itseni silloin tupakoivaksi ja lopetin kun päätin sen tehdä, enkä ole himoinnut sitä paskaa enää.
Jos sä tarttet "heti nyt" jotain apua, niin mikä lopettamine toi on olevinaan?
T. kakkone
[quote author="Vierailija" time="17.04.2014 klo 19:31"]
Nyt vinkkejä miten pystyn olemaan ilman tupakkaa.
[/quote]
Kyllä sun ihan itse täytyy haluta olla polttamatta enää, ei siinä mitkään kikat auta.
Vastaavasti taas, jos oikeasti haluaa lopettaa niin se polttaminen loppuu miltei itsestään, koska sehän on jotain mitä et halua (enää) tehdä.
Sitten kun savuttomuus on kestänyt kuukauden verran, alat todellakin haistamaan tupakan juuri niin kuin se haisee.
Järkyttävän pahalle.
Sen jälkeen et varmasti enää ikinä halua haista niin pahalle!
"kohta vuoden savuttomana"
Joo, kikat ei auta, sellasia kun ei oikeastaan ole. Mutta sellaisen neuvon antaisin että välttele kuukaus pari tupakoitsevia kavereitasi, sillä se on ainakin mull eollut kompastuskivi. Lohdutan sua sillä että ihan oikeasti kk jälkeen olet niin tyytyväinen siihen ettet ole polttanut, että jokainen selätetty röökii tuntuu tuhat kertaa paremmalta kun poltettu. Jos kaveri on tarjonnut mulle röökiä päivällä ja mä olen miettinyt ottaisinko sen, mutta kuitenkin päätynyt siihen että en polta, olen vielä illallakin ollut ylpeä itsestäni! Mutta! Älä missään tee sitä virhettä että KOSKAAN palkitset polttamattomuutta tupakalla. Mä tein sen virheen ekalla kerralla kun lopetin, tokalla en, ja ainakin tähän asti olen pysynyt savuttomana, siis 1,5 vuotta:)
Tsemppiä!! sä pystyt siihen ihan varmasti. Stumppaa tähän kirja on auttanut tosi monia, mäkin olen sen lukenut, tosin vasta lopetettuani, mutta koin sen tosi hyödylliseksi! kokeile sen lukemista, koskaan ei nimitääin voi olla lopettamisen suhteen turhan yritteliäs:)
Tsemppiä AP.lle. Hieno päätös ja säähän pystyt siihen!
Inspiroiduitko eilisestä palstaketjusta?
[quote author="Vierailija" time="17.04.2014 klo 19:44"]
Onhan se helppo sanoa jonkun,joka on polttanut vaan 12 vuotta. Tupakoitsija ajattelee aina tupakkaa,vaikka olisi lopettanut. Vaikka mieli ei nyt tekisi tupakkaa niin tiedän,että se himo tulee jossain vaiheessa. Näihin hetkiin tarvitsisin vinkkejä. ap
[/quote]
Ei muuten ajattele. Eikä ainakaan niin että siihen tulisi himo, päinvastoin.
Mä luulen että sun kantsii vielä työstää tota lopettamispäätöstä, koska sä edelleen ajattelet tupakasta just sillai, miten sekä tupakkayhtiöt että lääkefirmat haluaa. Ja niin kauan kun luulet, että tupakanhimosta ei voi päästä irti sä et tulekkaan pääsemään.
[quote author="Vierailija" time="17.04.2014 klo 20:08"][quote author="Vierailija" time="17.04.2014 klo 19:44"]
[/quote]
Mä luulen että sun kantsii vielä työstää tota lopettamispäätöstä, koska sä edelleen ajattelet tupakasta just sillai, miten sekä tupakkayhtiöt että lääkefirmat haluaa. Ja niin kauan kun luulet, että tupakanhimosta ei voi päästä irti sä et tulekkaan pääsemään.
[/quote]
Hah. Tottakai tupakoitsija ajattelee koko ajan tupakkaa. Kunnes on päässyt siitä täysin irti. Ja se vaatii kaikki ne vieroitusoireet, houkutukset, itkut, raivarit jne. Ei siinä mikään ajatusmaailman muuttaminen auta! Samat oireet tulee. Sun logiikalla kenenkään tupakoitsijan ei kannattaisi edes yrittää lopettaa.
Sydämestäni toivon, että onnistut. Elämä ilman koukuttavaa tupakkaa on ihanaa!
Lopetin tupakan polton vuosi sitten ja viimeiset reilu puoli vuotta syönyt masennuslääkkeitä.. Syy ja seuraus. Mikä on minkäkin arvoista.. tiedä sitten.
[quote author="Vierailija" time="17.04.2014 klo 20:17"]
[quote author="Vierailija" time="17.04.2014 klo 20:08"][quote author="Vierailija" time="17.04.2014 klo 19:44"]
[/quote]
[/quote]
Hah. Tottakai tupakoitsija ajattelee koko ajan tupakkaa. Kunnes on päässyt siitä täysin irti. Ja se vaatii kaikki ne vieroitusoireet, houkutukset, itkut, raivarit jne. Ei siinä mikään ajatusmaailman muuttaminen auta! Samat oireet tulee. Sun logiikalla kenenkään tupakoitsijan ei kannattaisi edes yrittää lopettaa.
[/quote]
Ja niinhän sinäkin siinä istut ja selvität miten kaikista tuntuu tuolta. Minä päätin etten enempää polta ja ryttäsin puolikkaan tupakka-askin roskiin. Enkä kokenut päätöstä vaikeaksi. MINÄ päätän, ei tupakanhimoni.
T. kakkone
[quote author="Vierailija" time="17.04.2014 klo 20:45"][quote author="Vierailija" time="17.04.2014 klo 20:17"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Ja niinhän sinäkin siinä istut ja selvität miten kaikista tuntuu tuolta. Minä päätin etten enempää polta ja ryttäsin puolikkaan tupakka-askin roskiin. Enkä kokenut päätöstä vaikeaksi. MINÄ päätän, ei tupakanhimoni.
T. kakkone
[/quote]
En ymmärrä pointtiasi? Kuka muu sen lopettamispäätöksen voi tehdä kuin sinä itse?
On vain vaikea kuvitella, että sillä hetkellä kun ryttäsit askisi, lakkasit ajattelemasta tupakkaa. Ei kai kukaan pysty oleellista asiaa vuosien ajalta ihan noin vain pyyhkimään mielestään ykskaks ilman vieroitusoireita?
Lopettaminen on pitkä prosessi, joka kestää läpi elämän. Toiset retkahtavat jopa vuosien tauon jälkeen..
Tsemppiä ap. itse olen ollut ilman tupakkaa 3 kokonaista päivää. Tosin sähkötupakka toimii korvikkeena, hassua tosin ettei sitä "himoa" kuten tupakkaa, viimeisestä sähkötupakka imaisusta on kulunut 5h. Tällä kertaa oma lopettamispäätös pitää, ikää 40v, joten terveys menee tyhmän, kalliin ja elimistöni sairastuttavan syöpäkääreen edelle.
[quote author="Vierailija" time="17.04.2014 klo 20:17"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Eli sä oot sitä mieltä, että minunkaan ei ois kantsinu lopettaa? No, onneksi en ole sä. Ihan oikeesti, sillon kun tupakanpolton haluaa oikeasti lopettaa eli kun se tapa vituttaa ja ärsyttää ja sä et enää HALUA polttaa, niin ei silloin tuu mitään itkupotkuraivareita. Ja nimenomaan se on se ajatusmaailman muuttuminen, mikä saa lopettamaan.
Ja vierotusoireet; tuntuuhan se tietyissä tilanteissa oudolta kun ei enää teekkään sitä, mitä on tottunut tekemään. Ei käydä enää työkaverien kanssa tupakalla yms. mutta nyt ajan myötä se alkaa tuntua ihan normilta.
Niin hyvältä ja päivä päivältä paremmalta tämä savuton elämä tuntuu, etten takaisin vaihda.
Kahvia ja perus ksylitolipurkkaa oireisiin. Kahvilla saa simuloitua tupakan tuomaa fiilistä tietyllä tavalla ja purkalla saa kuitattua suun oppiman imuttelurefleksin.
Päivä kerrallaan. Lue netistä ja psyykkaa itseäsi. Kannattaa vältellä pahimpia tilanteita alussa. Mulle esimerkiksi rantaloma oli mahdottomuus ensimmäisellä lopetuksella. Olin ollut 4 viikkoa polttamatta ja sitten Kreikkaan. Se ympäristö on vaan sellainen, että siellä tupakka on parhaimmillaan. Osa sellaista arjesta irtautunutta lomaa rantaravintolassa. Sorruin. Toisella kertaa ajoitin lopettamisen taas samaan vuoden aikaan, mutta loman jälkeen. Se piti. Seuraava matka oli vasta vuoden päästä ja sitten se menikin ihan jees. Välttelin myös alkoholia jonkin aikaa ja mausteisia ruokia, illanistujaisia ja kaikkia tilanteita, joissa se tupakka on "pakollinen".
[quote author="Vierailija" time="17.04.2014 klo 20:59"]
[quote author="Vierailija" time="17.04.2014 klo 20:45"][quote author="Vierailija" time="17.04.2014 klo 20:17"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
T. kakkone
[/quote]
En ymmärrä pointtiasi? Kuka muu sen lopettamispäätöksen voi tehdä kuin sinä itse?
On vain vaikea kuvitella, että sillä hetkellä kun ryttäsit askisi, lakkasit ajattelemasta tupakkaa. Ei kai kukaan pysty oleellista asiaa vuosien ajalta ihan noin vain pyyhkimään mielestään ykskaks ilman vieroitusoireita?
Lopettaminen on pitkä prosessi, joka kestää läpi elämän. Toiset retkahtavat jopa vuosien tauon jälkeen..
[/quote]
No esmes sen "päätöksen" voi tehdä vedonlyönnin takia tai vaikka siksi kun kaveri/puoliso lopettaa/on lakossa. Silloin se ajatus ja kimmoke tulee jostain ulkopuolelta eikä susta itsestä.
Itelläkin takana puolenkymmentä epäonnistunutta lopetusyritystä em. syistä ja noin vuosi sitten tupakointi alkoi vaan tarpeeksi ärsyttämään ja oikeastaan se ei vaan enää maistunut ja se oli siinä. Itseasiassa se vajaa askikin taitaa löytyä vielä jostain. Ei vaan tee enää mieli.
Enkä ymmärrä ollenkaan kuinka edes olen voinut polttaa, nykyään se haju on vaan jotain niin kamalaa.
Minä poltin sen viimeisen 2 kk sitten. Olen vaan pysynyt päätöksessäni etten kerta kaikkiaan tarvitse sitä tupakkaa mihinkään. Ajattelen tupakkaa lähes päivittäin, mutta mitään hirveää hinkua ei ole missään vaiheessa tullut että olisi poltettava. Ehdin polttaa 18 vuotta.
No olipa se viimeinen jos heti ajattelet noin.
Mä heitin tupakat roskiin 12 vuoden polttamisen jälkeen, siitä on nyt 7 vuotta eikä ole tarvinnut ajatella niitä tupakkarullia sen koommin. Ne ei minua ohjaa.