Millä vuosikymmenellä tehtiin parasta musiikkia?
Lisäkysymyksenä: Minkä ikinen olit silloin? Testaan, pitääkö moni samasta musiikista aikuisenakin kuin mitä kuunteli teininä.
Ps. Mummovainaa aina ihmetteli, miksen pidä sota-ajan iskelmistä.
Kommentit (23)
Itse kannatan ysäriä, rakastin sitä nuorena aikuisena ja rakastan edelleen, nyt olen 52-v... Enkä musiikin hienouden, vaan hyvän menon, sen mahtavan "bailataan aamuun asti"-fiiliksen takia, mitä mikään muu (tykkämäni) musiikki ei saa aikaan. Miten jaksan, kun en pääse alkuvuodesta Himokselle "tamppaamaan"...😣
Olen aina kuunnellut lähinnä 60,70,80 ja 90-luvun musiikkia. Eikä ole siitä muuksi muuttunut.
Valitsin 80-luvun, vaikka suosikkeja löytyy kaikista mainitsemistani.
T. -75
60- ja 70-luvulla populaarimusiikki otti isoja edistysaskelia ja silloin tehtiin useita älyttömän hyviä lauluja. Kunnioitan sen ajan muusikoita ja lauluntekijöitä valtavasti.
Mutta pidän kuitenkin keskimäärin enemmän 80- ja etenkin 90-luvun musiikista. 2000-luvulla on ollut joitain hyviä indiemuusikkoja, mutta valtavirta on laskelmoitua muovista jytkytystä, paljon sieluttomampaa kuin minään aikakautena aiemmin.
Olen syntynyt -83
Silloin kun parhaat valssit ja tangot sinfoniat ja lattarit keksittiin . YouTube strauss
Vierailija kirjoitti:
70-luvulla. Synnyin 60-luvulla.
:)
Sama. 60-luvun musiikkikin on hyvää, Beatles yksi maailman parhaista bändeistä, mutta 70-luvulla alkoivat äänentoistolaitteet ja äänitystekniikat yms paranemaan. Kasariin on poikkeus siinä, että 70-luvulla vielä SOITETTIIN OIKEASTI. 80-luvulla tuli liikaa tätä konemusahuttua.
Merry x mas kirjoitti:
YouTube parhaimmat joululaulut
Ai ympäri vuoden?
Jos vaihtoehdossa "ennen 50-lukua" saa valita minkä tahansa vuosisadankin, niin 1700-luku alusta alkaen eli Bach ja Händel. Myös 1830 ja -40-luvut eli Chopinin aikakausi.
Jos pitää valita 1900-luvun vuosikymmenistä, niin 1970-luku.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
80 luku varmaaan aikamoista bilebiiisien juhlaa. Ulkomaiilla ei visssiin ajatella samoin kuin suomessa että mitä on elää rappiossa ja löytäää siitä omaa romantiikkaansa jne... Ulokomaiilla mentiiin varmaan paljon raha edellä ja suomsessa suomenkielinen identiteetin rikkaus edelllä ja ne ajatukset edelllä jotka koskettaa suomalaisia ja suomenkielisiä ja sen ajann kuvaa kaikesssa draamassa ja huumorissaaan sekä ironisuuudessaan.
80-luku. Suomen parhaat rock-yhtyeet ja shoegazing-feedback-kitaravallit ja poppia Iso-Britanniasta ja Usa:sta. Jee jee.
80-luvulla ja 90-luvun alkupuoliskolla. Synnyin vuonna 82.