Posti kehottaa ihmisiä vetämään käteen tänä vuonna. Tää viestintä ei nyt oikein skulaa.
https://www.posti.fi/fi/henkiloille/joulu/joulukortit
Ilahduta joulukortilla!
Kosketa aidolla joulukortilla. Nyt on tärkeämpää kuin koskaan tulla lähelle - aivan käteen asti lämpimillä ajatuksilla.
Kommentit (103)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä Postin nuorennus-kamppis on alusta asti ollut täysi susi, ja aivan väärä kehityssuunta. En halua olla Postin kaveri, haluan että asiat TOIMIVAT ja paketit ja kirjeet kulkevat sujuvasti, nopeasti ja järkevästi oikeisiin osoitteisiin!
Kerro minullekin missä maassa tämä Postin palvelu ei toimi. Minulle on paketit, kirjeet, kaikki tulleet ihan kohtuullisissa ajoissa.
Hah, tää on ihana tää mentaliteetti että jos MINULLA kaikki toimii, ongelmaa ei voi olla. Kannattais seurata vaikka uutisia joskus.
Teillä muilla tuntuu olevan mentaliteetti, että jos teillä ei toimi, niin ei kellään muullakaan voi toimia. Täällä ei saa sanoa, jos on saanut kirjeensä ja pakettinsa oikeaan paikkaan ja luvatussa ajassa, koska hui, se pudottaa pohjan teidän edustamalta yhden totuuden periaatteelta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Postihan on jo pitkään ollut tällä "vedä käteen" linjalla työntekijöiden ja asiakkaiden suuntaan. Koko ajan irtisanotaan ja kurjistetaan työsuhteen ehtoja. Asiakkaille palvelut huononevat ja kallistuvat koko ajan. Samaan aikaan Posti tahkoaa miljoonavoitot ja osinkopotit. Eli joo, vetäkää käteen.
Siis edelleen missä näin? Olen käyttänyt Postin palveluja vuosikaudet, maksanut ne maksut joita pyytävät ja saanut ne palvelut joita pyydän.
En ymmärrä tätä kaikkea kitinää. Mieli alkaa askarrella että miksi teidän tyytymättömien palvelu ei pelaa. Tilaatteko joltain huonolta verkkokaupalta joka ei osaa kunnolla lähetysmerkitä paketteja ja sen takia sompailu ja sitten syytätte Postia?
Minulla vain ei ole ollut mitään isoja ongelmia Postin kanssa vaikka olen tilannut vaikka mistä!! So sue me!
Jännä, miten olet missannut hintojen jatkuvan nousun, harventuneet jakeluvälit, pakettiautomaattien ongelmat, työntekijöiden työtaistelut, johdon aivopierut ja kaikki uutisoidut sekä täällä keskustellut ongelmat ja skandaalit. Et varmaan seuraa mediaa kovin aktiivisesti?
"Valtio sai Postilta miljoonaosingot, työntekijöiden palkat alas – hallintoneuvostosta parahdettiin: ”Nyt järki tähän touhuun”
Postin hallitus ja valtio-omistaja vaikenevat yhtiön muhkeista palkoista."
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000006223330.htmlTaidat olla aika lapsellinen ihminen? Hinnat toki nousee, jos palveluita käytetään vähemmän. Fyysistä postiahan käytetään vähemmän nykyään kun netti, tiedätkö? Vai oletko ihan pihalla? Sinusta kaiken pitäisi rullata edelleen samaan hintaan kuin ennenkin? Miten tyhmä voit oikeasti olla? Miten tyhmä? Etkö yhtään oikeasti edes YRITÄ samastua tilanteeseen jossa vähentyneitä töitä vastaan ottava yritys on? Et vissiin? Kun minä ja minun palveltava per*e?
Asioista pitää maksaa. Oliko ylläri? Minä maksan niistä sen hinnan mitä pyytävät koska haluan että ihmiset saa töitä enkä ole niin huono ihminen kuin moni palstalla että odotan kaikenlaisia asioita puoli-ilmaiseksi oli maailman ja yhteiskunnan tilanne ihan mikä tahansa. Oikein hävettää teidän sumupäiden puolesta kun ajattelette ihan sokeasti vain omaa napaa ettekä yhtään sitä missä tilanteessa moni ihminen on esim. yhteiskunnan digitalisoitumisen myötä. Ihan vain oma napa ja minä minä minä minä minä miksi kaikki ei toimi niin kuin haluan ja viidellä sentillä.
Just. Samanaikaisesti verkkokauppa on kasvanut räjähdysmäisesti.
Itselläni ei olisi mitään ongelmaa Postin hintojen kanssa, jos ne korotukset näkyisivät vakituisina palkkatöinä ja asiallisina työsopimuksina lajittelijoille, kuskeille ja jakajille. Ei pelkästään johdon palkkapussissa, joka väläyttelee, että palkkoja voitaisiin laskea ja jakajat voisivat samalla tarjota pihanhoitopalveluita ja hoitaa vanhuksia.Onko sinulla siis jotain läheisiä tuttuja näissä polkutöissä vai seuraatko vain hormonaalisesti netin otsikointia ja jatkat siitä fiilispohjalta juttua?
Kyllähän jokin aika sitten oli oikein shokkiuutinen tiettyjen postinjakajien "polkemisesta". No tämä polkeminen sitten tarkoitti sitä että aiemmin oli työsoppari ollut sellainen että maksettiin aika runsaita lisiä asioista joita ei oikeastaan tehty mutta maksettiin vain, mutta sitten sopparia järkeistettiin työaikaan ja vaivaan suhteutettuna ja siitähän itku sitten tuli kun jotkut postinjakajat oli tottuneet tuhtiin palkkaan.
Taas varmaan joku luulee minua kyttääväksi isopomoksi jossain tuhansien liksoilla. En ole vaan pienipalkkalainen jolla ei koskaan tuollaista läskiä ole ollut oman palkan päällä josta nauttia. Mitä muuta voitte odottaa? Olen tehnyt vielä vaikeampaa ja epäkiitollisempaa duunia vielä pienemmällä palkalla kuin postinjakaja läskisoppareineen? Miksi minun pitäisi heitä sääliä?
Onpa sinulla ruma ja ikävä tyyli kirjoittaa. On vielä seksistinenkin. Vai että "hormonaalista" on naisten median seuraaminen. 🤮
Ihan samaa tasoa olet tämän karma-jankkaajan kanssa.
Kaikenlainen sivistys ja ymmärrys loistaa poissaolollaan, mutta kielenkäyttö on sitäkin itseoikeutetumpaa ja asiattomampaa. En vaivaudu näihin oksennuksiin tämän enempää vastaamaan. Mukavaa illanjatkoa sinnekin vaan.Minusta enemmän sinun "olen VIP-henkilö ja jos palvelut ei pelaa yhteiskunnassa 24/7, on piru merrassa" - ajattelusi on todella puistattavaa. Ilmeisesti aika suurikin osa kansasta on tällaista. Tai sitten se on vain palstan erityispiirre. Tällaisia ajatuksia ei voisi laukoa jos olisi itse ollut tuottamassa mitään palvelua, joten oletettavasti teet jotain muuta eikä kukaan kovin tarkasti tarkista sinun työtäsi vaikka ehkä pitäisi. Sama pätee kliksuttelijoihin. Ehkä tuennostaja tai pari siellä klikkailee voimissaan.
Jos oikeasti haluaisitte painoarvoa sanoillenne, menisitte itse kokeilemaan noiden kritisoimienne palveluiden tuottamista käytännössä. Heitelkää sitä ensimmäistä kiveä jos pystytte ja uskallatte.
Kyllä postin puolustajan täytyykin olla noin aggressiivinen. Pidä vaan lippu korkealla!
Olen elänyt sen ajan, kun joka kylässä oli posti ja sen, kun ne suljettiin. Silloin tapeltiin vastaan, mutta kehitys kehittyi ja ensin voi pankkikriisi Postipankin ja sen jälkeen digitalisaatio muutti sekä posti- että pankkiasiointia.
Mutta onko se sinusta liikaa vaadittu, että Posti palvelisi vähintään samantasoisesti kuin silloin 1930-luvulla, kun mummoni piti jotain kakkospostia? Posti kulki jokseenkin säännöllisesti ja vei lähetykset enimmäkseen oikeisiin osoitteisiin. Ei sitä kotiin kuljetettu, mutta postiratsut kulkivat ilmeisesti nopeammin siihen aikaan kuin nyt. Epäilemättä niin entisajan Eckerön postinkuljettajat kuin Kittilä-Inari-ratsutietä postia kuljettaneet olisivat kateellisia nykyajan postikuskeille, vaikka palkka ei kaksinen olekaan.
Sen sitä saa, kun ottaa ostopalveluna ja halvalla. Onkohan tuon keksinyt tet-harjoittelussa ollut jonne vai joku vierastyöläinen, jolle suomenkieltä ovat opettaneet humoristiset työkaverit tyyliin " ei tämä ole valkoihoisen hommaa" .
Erään amerikkalaisen laulajan mukaan se menee niin, että ei sillä mitään väliä, mitä kirjoitetaan, kunhan nimi on oikein. Nykyään se Posti yleensä on, toisin kuin Itellan aikoina. Jotain ovat sentään oppineet.