Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä ja milloin mainostaa blogiaan?

Vierailija
17.04.2014 |

Olen eilen aloittanut kirjoittamaan blogia, jossa käsittelen arkielämääni  ja esikoiseni odotusta. Muoti tai sisustusblogisti en ole, enkä sellaisiksi tule.

Postauksia olen kirjoittanut vasta kaksi, joten tuntuisi hölmöltä alkaa mainostamaan sitä vielä tässä vaiheessa. 

Lisäksi mietin sitä, että sitten kun tuntuu paremmalta alkaa mainostamaan blogiaan, missä sen tekisin? 

Ajatuskin siitä, että tänne tulisin mainostamaan omalla naamalla ja nimellä kulkevaa blogiani..kylmää selkäpiitä!

Mutta missä sitten? En kyllä ole yhtään varma, haluaisinko edes mitään tuhatpäistä seuraajajoukkoa (en usko että blogini niin monia edes kiinnostaisi), koska tarkoituksena on kirjoittaa aika henk.koht asioistani liikoja kaunistelematta ja ison yleisön seuratessa siitä tulisi luultavasti aika kiusallista kun kirjoittaa omana itsenään ja alkaisi väkisinkin siloittelemaan asioitaan tai sitten yksinkertaisesti lopettaa niistä kirjoittamisen.

Tähän mennessä olen kertonut blogistani vain yhdelle kaverille, muillekin kyllä varmasti jossain vaiheessa.

Silti toivoisi edes muutaman ulkopuolisen lukijan, joille voisi jakaa elämäänsä, tuntemuksiaan ja kysyä heidän mielipiteitään, neuvojaan jne.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
17.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/8 |
17.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala kommentoida ahkerasti muihin saman aihepiirin blogeihin, siis kommentoida oikeasti eikä vain mainostaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
17.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei blogia tarvitse missään mainostaa. Kommentti kommentista ja lukijaksi lukijalle on hyvä nyrkkisääntö. Ja jos joku kommentoi sinun blogiisi, niin on kohteliasta käydä vastavierailulla aina.

Vierailija
4/8 |
17.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahaa, kiitos vinkeistä. En ole koskaan ollut erityisen kiinnostunut blogeista, muutakun tuttujen ja kavereiden kirjoittelemista, joten en ole perillä blogimaailman säännöistä ja "etiketistä", jos näin voi sanoa.

Pitääpä alkaa siis etsimään mielenkiintoisia blogeja, joita alkaa seuraamaan ja kommentoimaan. Vinkit ja ehdotukset otetaan innolla vastaan. :)

Vierailija
5/8 |
17.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
6/8 |
17.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.04.2014 klo 11:47"]

Ei blogia tarvitse missään mainostaa. Kommentti kommentista ja lukijaksi lukijalle on hyvä nyrkkisääntö. Ja jos joku kommentoi sinun blogiisi, niin on kohteliasta käydä vastavierailulla aina.

[/quote]

En ole ap, eikä minulla ole edes omaa blogia, mutta minun mielestäni tällainen "etiketti" syö aika paljon blogimaailman uskottavuutta, ja luo osaltaan epäaitouden ilmapiiriä. Blogien kommenttiketjut olisivat paljon mielenkiintoisempaa luettavaa, elleivät ne täyttyisi useimmiten nopeasti bloggaajista jotka ihquttelevat ja vastaihquttelevat toisiaan. Raaputa minun selkääni, niin minä raaputan sinun....

Mutta kai se vähän riippuu siitä, pitääkö blogeja sosiaalisena mediana vai julkaisukanavana. Jos joskus perustan vielä blogin, toivoisin saavani lukijoita, joita oikeasti kiinnostaa blogini aihepiiri. Sellaisia ei tule olemaan montaa, koska kiinnostuksenkohteeni ovat aika niche-meininkiä, mutta silti. Mieluummin yksi todellinen lukija joka ei koskaan sano mitään kuin sata "Voi kun ihana <3" -kommenttia. En todellakaan haluaisi osallistua mihinkään loputtomiin online-cocktail-kutsuihin, joissa täytyy jatkuvasti teeskennellä olevansa kiinnostunut täysin tuntemattomien ihmisten kuulumisista.

Mutta YMMV, kuten aina. Ajattelen ehkä näin koska en tosiaankaan perusta sosiaalisesta mediasta ylipäätään. Ja toisaalta olen tehnyt kirjoitustyötä koko ikäni, joten minua ei haittaa puurtaa ylhäisessä yksinäisyydessä oman tekstin parissa, enkä välittäisi, vaikka kukaan ei koskaan kommentoisi mitään - kunhan itse tietäisin tuottavani informatiivista, hyödyllistä tai viihdyttävää sisältöä. Lukijamääristähän sen näkee.

Vierailija
7/8 |
17.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää blogilistalle ja laita riittävästi hakusanoja :)

Vierailija
8/8 |
17.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

7. Harmi ettei voi peukuttaa kuin kerran! Minustakin on outoa tuo mentaliteetti, että pitäisi kommentoida jokaisen kommentoineen omaa blogia.

Ap. Mielenkiintoinen blogi löytää kyllä lukijoita ihan viidakkorummun perusteella

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kolme