Ei jumankauta sentään, 30 hoitajaa altistunut koronalle vapaa ajan riennossa
Kymenlaaksossa. Siis pikkujouluissa. Olen saman työnantajan palveluksessa ja vakavasti on kehoitettu, ettei kokoontumisia ja biletystä nyt harrasteta. Nyt on kahden sairaalan toiminta sekaisin ja leikkauksia peruttu. Fiksua väkeä, ei voi muuta sanoa.
Kommentit (430)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen Attendolla vanhusten hoivakodissa töissä ja on ihan Attendon ylemmältä taholta tullut päätös, että tänä vuonna ei ole pikkujouluja. Oman työpaikan porukalla pidettiin tyhy-päivä mökillä ihan omalla porukalla.
aika tyhmä ratkaisu koska sitten kun yhdellä onkin korona, koko porukka on altistunutta.
Paitsi toki jos olitte turvaväleillä ja maskit naamalla koko tyhypäivän.
oikeasti, siellä työpaikalla ei pitäisi olla missään ilman maskeja yhdessä, ei edes taukotilassa turvavälein. Pitämällä yhteistilaisuuksia (työajan ulkopuolella?), vesitetään kaikki suojautumistoimenpiteet. Lisäksi altistetaan pahimmassa tapauksessa myös ne kollegat jotka eivät halua saada sitä koronaa tuomisina kotiin, mahdollisesti riskiryhmään kuuluville perheenjäsenilleen tai jotka kuuluvat itse riskiryhmiin. potilaat/asukkaat ei todennäköisesti altistu jos niitä maskeja käytetään siellä työpaikalla.
Tosin saahan sillä sitten ehkä ylimääräisen palkallisen loman karanteenissa.
Siinä kohtaa kun tuo tyhy-päivä pidettiin, niin tällä seudulla ei ollut koronaa. Nyt on tullut lähemmäksi, mutta tässä kunnassa ei ainakaan vielä ole sitä viittä jolla joutuu listalle. Tyhy pidettiin siis jo aiemmin eikä vasta äskettäin.
Niin ja kuulin itsekin riskiryhmään kahdestakin syystä.
Vierailija kirjoitti:
Siis vieläkö te typerät uskotte koronavirukseen? Ei sitä ole olemassa, ihan tuulesta temmattu väite jolla hallitus pitää kansalaisia otteessaan ja saadaan rahaa lääketeollisuudelle! Ei siihen kukaan ole kuollut ja tehollakin ovat kaikki näyttelijöitä!
Ai jokaisen maan hallitus on mukana tässä salaliitossa. :D Kyllä pitää ihmisen olla tyh.mä jos väittää koronan olevan maailmanlaajuinen kusetus.
Voi jestas mikä ketju. Puolustellaan hoitajien baareissa yms. juoksemista ja vedotaan siihen "kuinka hoitajillakin on oikeus bilettää", samalla tapaa kuin keväällä "hoitajillakin oli oikeus lomaan", siinä vaiheessa kun kukaan täysjärkinen ei enää reissannut ulkomaille/Alppikohteisiin. Mä en ole edes hoitoalalla ja meilläkin työnantaja perui pikkujoulut ja piti henkilöstölle puheen, jossa painotettiin vastuullista vapaa-ajan viettoa, ettei tauti pääsisi leviämään työyhteisöön. Vissiin tuosta olisi pitänyt tajuta vetää herneet nenään ja oikein uhmalla rikkoa kaikkia suosituksia, kun vastuullisesta vapaa-ajan vietosta ei makseta ekstraa?
Hauskaa on myös hoitajien kateus lääkäreiden palkasta. Vähätellään lääkärikoulutuksen vaativuutta ja sitten näillä hoitsuilla itsellään on usein ollut kouluaikana vaikeuksia päästä esim. läpi lääkelaskuista.
Mahtaa siellä Kymenlaaksossa olla tunnelma koholla, kun ovat töissä ja me muut vietetään kotona Suomen itsenäisyyspäivää, kun hoitajat ovat saaneet ap. johdolla julkisen mestauksen ja kivityksen. Ja koko ammattiryhmä.
Saitko ap. nyt sen mitä aloituksella tavoittelit, kun korpit tulivat haaskalle?
Vierailija kirjoitti:
Mahtaa siellä Kymenlaaksossa olla tunnelma koholla, kun ovat töissä ja me muut vietetään kotona Suomen itsenäisyyspäivää, kun hoitajat ovat saaneet ap. johdolla julkisen mestauksen ja kivityksen. Ja koko ammattiryhmä.
Saitko ap. nyt sen mitä aloituksella tavoittelit, kun korpit tulivat haaskalle?
Eikö epäkohdista saa puhua? Jos on alalla töissä, pitää ymmärtää tilanteen vakavuus. Nyt pitäisi hyssytellä, että tunnelma ei laske jossakin, lapsiako siellä on töissä, vai mitä helv... Tuollainen toiminta on erittäin tuomittavaa, vaikka siitä tulisikin paha mieli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksi tuttu hoitaja on toistuvasti tämän pandemian aikana viettänyt viikonloppuja milloin missäkin kuppiloissa. Eikä ainoastaan omassa kaupungissaan. Toivottavasti kuuluu hyvin pieneen joukkoon hoitoalan ihmisiä joita ei kansanterveys näytä kiinnostavan.
Eipä tuo näytä kiinnostavan ketään muitakaan. Hoitajien pitäisi vaan käydä töissä ja olla sen jälkeen lukkojen takana kotona
Tällä hetkellä ihan kaikkien pitäisi toimia näin.
Pub:Iin pitää päästä nollaamaan ja siinä nyt vaan on jotain niin oikeaa.
Silmät pyöreänä luen tätä ketjua. Olen itse IT-alalla, kuten suurin osa tuttavistani ja kaikille on ollut jo pitkään selvää ettei pikkujouluja tai tyhy-päiviä järjestetä, ei edes vapaa-ajalla omakustanteisesti. Baarissa ei juosta, ravintolassa käynnin sijaan ruoat tilataan kotiin, tavataan mahdollisimman vähän ihmisiä. Eikä me edes olla juurikaan tekemisissä asiakkaiden kanssa, varsinkaan riskiryhmäläisten. Kukaan ei ole itkenyt vapaa-ajan palkan perään peruttujen pikkujoulujen takia, vaan on itsestään selvää että nyt kaikki joutuvat joustamaan. Todella hämmentävää lukea hoitajien täysin erilaista asennetta.
Ok. Miksi oletat minun levittävän tätä asiaa totena? Onko sinulla jotain mitä en ole itsestäni huomannut? En pidä vauvapalstan juttuja totena, koska täällä ei älyllä juhlita. Ääriliikkeet saavat kannattajansa monella eri mekanismilla, tämä on yksi monista. Niinhän on myös huolestuttavaa kuinka moni uskoo horoskooppeihin, tai vaikka sitten että autoilun vähentäminen suomessa, olisi jokin autuaaksi tekevä toimi ilmastonmuutosta vastaan. Miksihän kukaan ei lyö sisustustavaroille haittaveroa, tai vaikka netflixveroa. Niin tai näin, on huolestuttavaa, että vauvapalstalla vaaditaan enemmän lähteitä ja totuuksia kuin päättävissä elimissä.