Ei jumankauta sentään, 30 hoitajaa altistunut koronalle vapaa ajan riennossa
Kymenlaaksossa. Siis pikkujouluissa. Olen saman työnantajan palveluksessa ja vakavasti on kehoitettu, ettei kokoontumisia ja biletystä nyt harrasteta. Nyt on kahden sairaalan toiminta sekaisin ja leikkauksia peruttu. Fiksua väkeä, ei voi muuta sanoa.
Kommentit (430)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta meillä sairaanhoitajilla on ihan hyvä palkka koulutukseen ´ja työn vaativuuteen nähden.
Monessa muussakin työssä sitä vastuuta riittää, mutta ei siitä mitään makseta.
kaheli.
T. Persu
Todellakin.
AMK-koulutus ja palkka 14€ tunnissa ainakin meidän isossa firmassa. Kuka kehtaa sanoa sen olevan hyvä palkka yli 5 vuoden koulutuksella?! Vastuuta on.
T. Lh persu 38v. Hki
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
on
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua kuvottaa Ap:n kiroilu otsikossa, ei ole sivistyneen ihmisen käytöstä - varsinkin tuollainen Jumalan kiroaminen tuo kirousta kiroajalle, se on varma.
Minusta ap on varsin sivistynyt, kun ymmärtää huonon tilanteen ja rohkea kun avautuu asiasta. Jumankauta on hellittelytermi järkyttävälle tilanteelle.
AP on provo jolla ei ole faktat hallussa ja haluaa lietsoa hoitajavihaa.
No huhhuh, mistä kehitit hoitajavihan? Mikä sua vaivaa? Hoitajat tekevät tärkeän työnsä, ei kai kukaan heitä vihaa. Miksi tuollaista vedät ketjuun, oletko sekaisin.
Mitä muuta tämä on kuin hoitajavihan lietsontaa ja terveydenhoidon aliarvioimista ja ap.llä on selvä tavoite luoda hysteriaa ja paniikkia ihmisiä luottamasta koronanhoidossa.
Näin tulkitsen aloituksen tavantallaajana, ja en ole hoitaja.
Jo pelkkä otsikko kertoo sen ja perustuu täysin ap. mielikuvitukseen ja tietoisesti valheen levittämiseen julkisesti ja vihan lietsontaa hoitajia ja terv.hoitoa kohtaan.
Olen lehtijutun lukenut netistä, että paperiversiosta, enkä millään keinolla voi tulkita lukemaani ap. tavalla, puhumattakaan 30 hoitajan pikkujoulusta, kun siellä ei ole edes maininta sellaista. Ainoa mikä viittaa pikkujoulun viettoon, on toimittajan ARVAILU, olisiko altistuminen tapahtunut pikkujoulussa, mutta siinäkään ei toimittaja lähde arvailemaan kohderyhmää.
Aloitus on hyvä esimerkki nettikiusaamisesta, vihapuheen ja hysterian lietsomisesta henkilöä tai jotakin ammattiryhmää kohtaan.
Suosittelen ap. terapiaa, sillä netissä tapahtuva vihapuhe on rangaistava teko.
Vierailija kirjoitti:
.
Taivaanisäkö rankaisee? Suomen laissa vihapuhe ei ole kriminalisoitu.
Vierailija kirjoitti:
Mitä muuta tämä on kuin hoitajavihan lietsontaa ja terveydenhoidon aliarvioimista ja ap.llä on selvä tavoite luoda hysteriaa ja paniikkia ihmisiä luottamasta koronanhoidossa.
Näin tulkitsen aloituksen tavantallaajana, ja en ole hoitaja.Jo pelkkä otsikko kertoo sen ja perustuu täysin ap. mielikuvitukseen ja tietoisesti valheen levittämiseen julkisesti ja vihan lietsontaa hoitajia ja terv.hoitoa kohtaan.
Olen lehtijutun lukenut netistä, että paperiversiosta, enkä millään keinolla voi tulkita lukemaani ap. tavalla, puhumattakaan 30 hoitajan pikkujoulusta, kun siellä ei ole edes maininta sellaista. Ainoa mikä viittaa pikkujoulun viettoon, on toimittajan ARVAILU, olisiko altistuminen tapahtunut pikkujoulussa, mutta siinäkään ei toimittaja lähde arvailemaan kohderyhmää.
Aloitus on hyvä esimerkki nettikiusaamisesta, vihapuheen ja hysterian lietsomisesta henkilöä tai jotakin ammattiryhmää kohtaan.
Taas näitä mt-ongelmaisia, joilla lääkkeet jää aina ottamatta...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
on
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua kuvottaa Ap:n kiroilu otsikossa, ei ole sivistyneen ihmisen käytöstä - varsinkin tuollainen Jumalan kiroaminen tuo kirousta kiroajalle, se on varma.
Minusta ap on varsin sivistynyt, kun ymmärtää huonon tilanteen ja rohkea kun avautuu asiasta. Jumankauta on hellittelytermi järkyttävälle tilanteelle.
AP on provo jolla ei ole faktat hallussa ja haluaa lietsoa hoitajavihaa.
No huhhuh, mistä kehitit hoitajavihan? Mikä sua vaivaa? Hoitajat tekevät tärkeän työnsä, ei kai kukaan heitä vihaa. Miksi tuollaista vedät ketjuun, oletko sekaisin.
Näin tulkitsen aloituksen tavantallaajana, ja en ole hoitaja.Jo pelkkä otsikko kertoo sen ja perustuu täysin ap. mielikuvitukseen ja tietoisesti valheen levittämiseen julkisesti ja vihan lietsontaa hoitajia ja terv.hoitoa kohtaan.
Nyt korkki kiinni, on jo sunnuntai
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta meillä sairaanhoitajilla on ihan hyvä palkka koulutukseen ´ja työn vaativuuteen nähden.
Monessa muussakin työssä sitä vastuuta riittää, mutta ei siitä mitään makseta.
kaheli.
T. Persu
Todellakin.
AMK-koulutus ja palkka 14€ tunnissa ainakin meidän isossa firmassa. Kuka kehtaa sanoa sen olevan hyvä palkka yli 5 vuoden koulutuksella?! Vastuuta on.T. Lh persu 38v. Hki
Lähärin opinnot ei kestä viittä vuotta. Siivoamaan oppii nopeamminkin
Vierailija kirjoitti:
Ja oliko se Porissa jossa oli ollut joukkoaltistuminen hoitajien tyhy-päivillä.
En suhtaudu kovin luottavaisesti Suomen terveydenhuoltoon.
Sairaus iskee niin kelpaa Suomen hoito.
Itse oon saanut avun ja hyvin kiitollinen.
Vierailija kirjoitti:
Yksi tuttu hoitaja on toistuvasti tämän pandemian aikana viettänyt viikonloppuja milloin missäkin kuppiloissa. Eikä ainoastaan omassa kaupungissaan. Toivottavasti kuuluu hyvin pieneen joukkoon hoitoalan ihmisiä joita ei kansanterveys näytä kiinnostavan.
Ihan pakko kysyä, eikö sinulla ole omaa elämää lainkaan, käytkö edes töissä tai nuku, kun sinulla on noin paljon aikaa ja voimavaroja kytätä jonkun tuttavasi vapaa-ajan viettoa ja kuppilassa käyntejä.
Ihanko oikeasti seuraat hänen jokaista askelta, meneekö hän kuppilaan vai ystävänsä luokse.
Sinuna olisin enemmän huolissani omasta mielenterveydestä, kuin kansanterveydestä. Ei kuulosta ihan terveellä, kytätä jonkun elämää ja askeleita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja oliko se Porissa jossa oli ollut joukkoaltistuminen hoitajien tyhy-päivillä.
En suhtaudu kovin luottavaisesti Suomen terveydenhuoltoon.
Sairaus iskee niin kelpaa Suomen hoito.
Itse oon saanut avun ja hyvin kiitollinen.
Juurikin näin. Nämä suurimpaan ääneen itkijät on niitä, jotka sitten suurimpaan ääneen vaatii parasta mahdollista hoitoa
Näin on tämän vakipalstahullun eli hoitsujen haukkumisketju- trollin viikonloppu taas kulunut. Säälittävä olento olet, kun sulla ei ole muuta elämää kuin av- palsta
Kun hoitajat kerran käyttäytyvät näin, niin miten voidaan olettaa, että muut ihmiset noudattaisivat suosituksia täällä minäminämaassa?
Vierailija kirjoitti:
Jumala ei auta. Voit lopettaa sen typerän kirosanan käytön.
Kun lause alkaa sanoilla "jumalauta" tai "jumankauta", niin silloin tietää, että lauseen sanoja on vihainen setämies.
Jäitä hattuun, eiköhän jumalalla ole isompiakin murheita kuin suunpieksäntä netissä.
Ketjussa esiintyy muutamassa viestissä aika huolestuttava asenne.
Parafraasina: "Koska meitä hoitajia ei arvosteta tarpeeksi, on meidän OK käyttäytyä välinpitämättömästi, sittenhän saavat riskiryhmissä olevat hoidettavat ansionsa mukaan."
Häh?
Melko ristiriitaiset fiilikset on jäänyt ap. aloituksesta ja kommenteista.
Täällä on haukuttu mitäänsanomat laiskat paskahoitajat, joille maksetaan liikaa liksaa, niin luulisi kaiken järjen mukaan, juuri ap. kaltaisten taputtavan käsiään ja iloitsevan, kun kerrankin tämä ketkulahoitajat eivät ole häiritsemässä teidän tai läheistenne elämää, kun ovat saaneet korona altistuman, vaan voitte itse hoitaa 24/7 ja lakata elämästä, kun hoidatte itse läheisiänne, jos sattuvat sairastumaan koronaan tai on jokin muu sairaus.
Ja luulisi olevan suuri ilon aihe, jos korona on altistanut vanhusten hoivakodissa, siellä missä iäkkäät vanhempanne ja appivanhempanne ovat. Pääsette kerralla eroon niistä ilkeistä anopista kerta heitolla ja ap ja hänen kaltaisten elämänlaatu paraneen kerralla, kun se ilkeä ja paska anoppi on poissa.
Tosin, saattapi käydä niinkin, kun paskahoitajat ja anopit on poissa, teidän pitää etsiä uusi vihakohde. Onko se naapuri vai tutuntuttu, jota sitten vihataan ja kytätään.
Vierailija kirjoitti:
Kun hoitajat kerran käyttäytyvät näin, niin miten voidaan olettaa, että muut ihmiset noudattaisivat suosituksia täällä minäminämaassa?
Kerrotko vielä miten ne hoitajat ovat sitten käyttäytyneet?
Edellenkään kukaan ei ole antanut lähdettä tai linkkiä, milloin ja missä nämä " 30 hoitajaa viettivät pikkujoulua".
Meillä peruttiin pikkujoulut ja kaikki henkilöstötoimikunnan järjestämät aktiviteetit. Töissä pidetään kasvomaskia tai 2m etäisyyttä muihin. Ei vierailijoita paitsi aivan pakolliset, kuten tavarantoimittajat. Kaikki kynnelle kykenevät ovat työskennelleet etänä maaliskuusta lähtien.
Teen suunnittelutyötä teollisuudessa. Todella erikoista, jos hoitoalalla pidetään bileitä työnantajan piikkiin... Meilläkin on suunnitteilla max 10 hengen "ydinporukan" illanistujaiset eli pikkujoulut, tämä on porukoiden itse järjestämä. Itse en vielä tiedä, osallistunko. Tuskin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Edellenkään kukaan ei ole antanut lähdettä tai linkkiä, milloin ja missä nämä " 30 hoitajaa viettivät pikkujoulua".
*Jos joitajat ovat käyttäytyneet, niin kuin väitetään* onko nyt hyvä mieli?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
*Jos joitajat ovat käyttäytyneet, niin kuin väitetään* onko nyt hyvä mieli?
Jos minä väitän ja tehtailen aloituksia, kerjätäkseni huomiota itselleni, että lehmät lentää, niin sinä pidät sitä uskottavana ja totena ja levität ja kerrot eteenpäin lehmien lentävän. Huolestuttava ilmiö, eikä ihme jos ääriliikkeet saavat omat kannattajansa, kun ajattelukyky ja kriittikki ovat tuntemattomia käsitteitä. Kaikki menee ja uskotaan, kun joku sanoo tai kirjoittaa, kuin häkä ihmisen päähän.
Vierailija kirjoitti:
Meillä peruttiin pikkujoulut ja kaikki henkilöstötoimikunnan järjestämät aktiviteetit. Töissä pidetään kasvomaskia tai 2m etäisyyttä muihin. Ei vierailijoita paitsi aivan pakolliset, kuten tavarantoimittajat. Kaikki kynnelle kykenevät ovat työskennelleet etänä maaliskuusta lähtien.
Teen suunnittelutyötä teollisuudessa. Todella erikoista, jos hoitoalalla pidetään bileitä työnantajan piikkiin... Meilläkin on suunnitteilla max 10 hengen "ydinporukan" illanistujaiset eli pikkujoulut, tämä on porukoiden itse järjestämä. Itse en vielä tiedä, osallistunko. Tuskin.
30v työkokemuksella hoitoalalla julkisella puolella voin sanoa, että työnantaja ei järjestä pikkujouluja henkilökunnalle. Eikä ole järjestänyt enää moniin vuosiin. Jos pikkujouluja on ollut, niin ne on järjestetty itse omalla kustannuksella ja omalla ajalla, mutta niitäkään ei tänä vuonna.
Tämä aloitus on hyvä esimerkki kohun ja vihan lietsonnasta sekä väärän tiedon levittämisestä.
t. Sh Kymenlaakson keskussairaalasta
Siis miten niin? Vapaa-ajan vietto ja työtehtävien hoitaminen eivät mitenkään liity toisiinsa. Hoiva-alalla on ollut maskipakko yms. jo reilusti yli puoli vuotta, niin väitätkö tartunnan tulleen vanhukseen hoitajan suojien läpi säästäen hoitajan sairastumiselta? Ihan oikeasti?
Olen hoitotyössä itsekin, tienaan sen 12€/t ja todellakin työaika on työaikaa, oma aika on minun omaa aikaa. Jos pitää alkaa muutenkin olla töiden takia varpaillaan, niin todellakin haluan tuntitaksan pyörimään siltä ajalta. Pakollinen influenssarokote jo otettu. Eihän täällä muutkaan oikeasti 24/7 hommissa ole 😂 Kaupan kassat, bussikuskit yms. läheisessä asiakaspalvelutyössä.