Moi Aalto-vaasien omistajat,
miten tuota käytätte vai käytättekö koskaan?
Tuli vaan josko nyt juhlan, eli itsenäisyyspäivän vuoksi sen malttais ottaa esille. Mutta miten siihen saa järkevästi mitään aseteltua, vaikka kukkia.
Kommentit (53)
Minulla on sellainen pieni malli yöpöydällä ja pidän siinä kortsuja. N32v
Vierailija kirjoitti:
Hyviä ehdotuksia on ollut. Nyt pimeän tullen kun aloin polttaa kynttilöitä, laiton isosta parinkymmenen kruunukynttilän puntista kynttilät Aaltovaasiin.
Minulla on niitä kaksi lahjaksi saatuna. Toinen hieman pienempi ja toinen, sanottaisiinko, normaalikokoinen.
Harmi, että paras tuplppaaniaika on niin lyhyt! Niiden päätuotantokausi ajoittuu tammi-helmikuulle. Saahan niitä jo joulukuussa ja keväästä ehkä jonnekin pääsiäiselle asti mutta silloin ne eivät enää ole kovin laadukkaita. Mutta juu, mulle se on aina tulevan kevään merkki kun alkaa helmikuussa aurinko paistaa ja laitan pari punttia keltaisia tulppaaneja Aaltovaasiin.
Edelliseen liittyen, anteeksi, huvittaa ne joilla on aina tulppaaneja Aaltovaasissa. No, ehkä ne ovat tekotulppaaneja...
Se taisin olla minä. En asu Suomessa ja kyllä meillä on lähestulkoon aina tulppaaneja saatavilla. Ehkä ihan keskikesällä ei, mutta silloin olen kesäasunnolla, jossa Savoy-vaasia ei ole. Korjataan siis: lähes aina.
Mulla on pari noita vaaseja, molemmat sitä normaalokokoa. Ekan olin ostanut itse ja toisen sain lahjaksi. Niissä on mitä milloinkin, joskus kukkia, joskus karkkia, joskus jotain asetelmia kuten täälläkin mainittuja käpyjä, joulukoristeita, pääsiäismunia jne. Tällä hetkellä toisessa on kuivattuja ruusun terälehtiä pohjalla ja reunoilta roikkuu 3 metallista tuikkupidikettä, vähän samantapaisia mitä Pentik myy mutta näissä vain yksi "koukku" minkä varassa teline roikkuu, aikoinaan näitä myytiin Tiimarissa. Näin siinä on helppo poltella tuikkuja.
Tiskatessa olen saanut särön toiseen vaasiin, harmittaa!
Tulppaanien lisäksi myös krysanteemi kimput käy. Sopivan rehevä kukka ja kimput istuvat maljakkoon oikein hyvin.
Meillä harvemmin käytettävät kaukosäätimet vaasissa.
Www.emmasandmamas.fi myy kätevää tukea erikokoisiin aalto-maljakoihin, jonka avulla kukat saa aseteltua kätevästi maljakkoon. Suosittelen 😊!
Se on hirveä pönttö!
Kun mutsi kuoli vippasin oitis perintökamoista lasinkeräykseen. Sinnekään ei kuulemma olis kuulunut, vaan sekajätteisiin. Se lienee ainoa oikea paikka sille rumilukselle.
Vittumaisimman näköinen lasiesine joka koskaan on tehty. Sain sellaisen valmistujaislahjaksi vuonna 1992 ja upotin sen kesämökin rappusten betonivaluun. En ymmärrä yhtään kyseisen esineen fanitusta...
Keittiön kaapissa kököttävät, valkoinen "alkutuotantoa", eli paksumpi lasi, vihreä "heiveröisempi". Ikinä en rahojani leikkokukkiin tuhlaa, kukat saavat kukkia luonnossa kaikkien ilona. Joku on joskus tuonut lentotulppaaneja, jotka kestävät /kauniita muutaman päivän, eli kerran toinen ollut käytössä yli 20 vuoden aikana.
Turha viedä huutokauppaankaan, ei niistä "perintörahoja" paljon heru! Ja tiedän, että lapseni tulevat heittämään ne roskiin, tai ehkä silloin niillä on jotain jälleenmyyntiarvoa? Nyt ei, kun joka toisella kaapissaan!
Lisää idiksiä, erityisesti huomiselle päivälle. Silloin jos koskaan on Aalto-vaasin esillenoston paikka!
Minulla on se korkea, lähes koko ajan kukkia siinä. Ruusuja, neilikoita tai tulppaaneita. Joskus vain muutama, joskus koko kimppu. Pienet on vähemmällä käytöllä, joskus kieloja. Yleensä tarjoiluastioita.
Taisin ilmaista asian huonosti. En minä niitä siinä vaasissa polta. Ne ovat vain esillä siinä ja laitan kynntilät sitten tietysti kynttilänjalkoihin kun edelliset on palaneet loppuun :D