Moi Aalto-vaasien omistajat,
miten tuota käytätte vai käytättekö koskaan?
Tuli vaan josko nyt juhlan, eli itsenäisyyspäivän vuoksi sen malttais ottaa esille. Mutta miten siihen saa järkevästi mitään aseteltua, vaikka kukkia.
Kommentit (53)
Mulla ei ole niissä koskaan kukkia. Ne on astioita, esim. jouluna niissä on hyvä tarjoilla vaikka rosolli. Ei niihin nätisti mitään kukkia saa asteltua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On käytössä joka päivä. Kaapissa johtojen säilytystä varten.
Ai jaa. Desing-tuote johtojen säilytyspaikkan.
Lienee noita löytyisi halvempiakin kippoja johtojen säilyttämiseen.
Olet varmaan joku wtf tai muu luuseri, jolla ei ole mitään näkemystä eikä kauneuden tajua.
Aalto-vaasi ja kauneudentaju ei kyllä ole mistään kohtaa synonyymejä. Pikemminkin toistensa vastakohtia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sain syntymäpäivälahjaksi ja eläkeellejäämislahjaksi Aalto-maljat, mies samoin. Meillä ei ole mitään kukkia koskaan allergian vuoksi, nuo neljä vaasia on kaapissa aina. Viireistä sentään sain tussilla tehtyä merirosvoviirejä lapsenlapsen leikkeihin.
Voi niissä säilyttää silkkikukkia.
Ne eivät allergisoi ketään.
Ja niitä voi käyttää myös erilaisiin tarjoiluihin.
Mutta jos tyhmä ja mielikuvitukseton ihminen niin sille ei taas voi kukaan yhtään mitään.
Kiitos ilmaisesta etädiagnosoinnista!
Me ollaan minimalisteja. Olisin vienyt SPR:n kirpparille, mutta lapseni eivät antaneet, lupasivat myydä ne netissä, mutta he ovat nyt niin kiireisiä, ettei ole tullut tehtyä.
Emme pidä mitään turhaa esillä. Aalto-maljakot ovat meille turhia. Ei siitä voi syödä, astianpesukoneessa se on hankala jne.
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei ole niissä koskaan kukkia. Ne on astioita, esim. jouluna niissä on hyvä tarjoilla vaikka rosolli. Ei niihin nätisti mitään kukkia saa asteltua.
Et vaan osaa.
Niihin saa nykyään myös sellaisia ”kansia”, joiden koloihin voi asetella kukan varret, jos e8 muuten osaa asetella kukkia kauniisti.
mulla on aaltovaasi vessassa, johon olen laittanut lapsena keräämiämme rannalta löytyneitä hioutuneita lasinpalasia. parempi se on vessankin koristeena, kuin kaapin perällä
Ai että, nyt taas harmittaa, kun oma valkoinen matala & iso Aalto meni siruiksi. :( Siinä oli kiva pitää mandariineja ja rypäleitä ym. pöydällä. Korkeammissa joko kukkia, käpyjä, kauniita kiviä jne. Jouluksi joskus laitan kolme punaista, kasvavaa tulppaania ja teen itse jouluasetelman; juuri nuo kävyt esim. sopivat reunoille (multa ei saisi minusta näkyä, joten tuohea tai kiviä, käpyjä tms. reunoille siis), päälle joulukoriste, havuja, jotain pientä. Eri kokoisissa voi tosiaan tarjoilla ihan mitä tahansa. Mielikuvitusta peliin, turha niitä on pitää kaapissa käyttämättömänä. Myykää mieluummin pois! (Juu, ostaisin itse sen valkoisen, ison, matalan... XD).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet varmaan joku wtf tai muu luuseri, jolla ei ole mitään näkemystä eikä kauneuden tajua.
Aalto-vaasi ja kauneudentaju ei kyllä ole mistään kohtaa synonyymejä. Pikemminkin toistensa vastakohtia.
Alvar Aalto on tunnettu yksinkertaisesta ja selkeästä muotoilusta.
Maailmanlaajuisesti.
Vaasit ovat vain yksi hänen suunnittelemistaan tuotteista.
Muita ovat huonakalut ja rakennukset.
Aallon muotoilu viehättää tietyn tyyppisiä ihmisiä, esimerkiksi vaikkapa minua.
Tuotteissa ei ole mitään kiermuroita, härpäkkeitä, koristeluja sun muita.
Ne on suunniteltu selkeästi ihmisten käyttöön jatkuvasti, arkipäiväiseenkin elämään.
Siksi Aallon muotoilu viehättää vain niitä ihmisiä, joilla on laajempi näkemys ja kehittynyt maku.
Voisko joku nyt vielä kirjoittaa, että heillä on aaltovaasi, jota käytetään pottana tai oksennusämpärinä, tai siinä säilytetään anopin sappikiviä ja kälyn poistettua umpilisäkettä.
Minusta tuo vaasi on kaunis ja siksi harmittaakin, kun se viettää eloaan kaapissa. Olen sen saanut syntymäpäivälahjaksi joskus.
Minä en koskaan raaski ostaa leikkokukkia, siksi sitä ei kai tule käytettyäkään, minusta siihen sisään ei mikään krääsä sovi. Voisihan se tietysti tyhjilläänkin jossain olla esillä.
Vierailija kirjoitti:
Minusta tuo vaasi on kaunis ja siksi harmittaakin, kun se viettää eloaan kaapissa. Olen sen saanut syntymäpäivälahjaksi joskus.
Minä en koskaan raaski ostaa leikkokukkia, siksi sitä ei kai tule käytettyäkään, minusta siihen sisään ei mikään krääsä sovi. Voisihan se tietysti tyhjilläänkin jossain olla esillä.
Ainakin musta näyttää hyvältä yksinään! Ja voihan siihen tehdä jotain asetelmiakin. esim. laittaa joulupalloja.
Tarkoittanet Savoy-vaasia? Käytän autotallissa kippona missä pesen rasvaisia harrasteauton pikkuosia Motonetin tehopesuaineella. Toimii jotenkin paremmin kuin pyöreät kipot ja osat osuvat käteen paskaisen pesuveden keskeltä helpommin ja niihin aaltoihin voi näppärästi siirrellä jo käsiteltyjä osia. N29v
Vierailija kirjoitti:
Tarkoittanet Savoy-vaasia? Käytän autotallissa kippona missä pesen rasvaisia harrasteauton pikkuosia Motonetin tehopesuaineella. Toimii jotenkin paremmin kuin pyöreät kipot ja osat osuvat käteen paskaisen pesuveden keskeltä helpommin ja niihin aaltoihin voi näppärästi siirrellä jo käsiteltyjä osia. N29v
Kohta alkaa olla bingolaput täynnä.
nro 29
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alvar Aalto on tunnettu yksinkertaisesta ja selkeästä muotoilusta.
Maailmanlaajuisesti.
Vaasit ovat vain yksi hänen suunnittelemistaan tuotteista.
Muita ovat huonakalut ja rakennukset.
Aallon muotoilu viehättää tietyn tyyppisiä ihmisiä, esimerkiksi vaikkapa minua.
Tuotteissa ei ole mitään kiermuroita, härpäkkeitä, koristeluja sun muita.
Ne on suunniteltu selkeästi ihmisten käyttöön jatkuvasti, arkipäiväiseenkin elämään.
Siksi Aallon muotoilu viehättää vain niitä ihmisiä, joilla on laajempi näkemys ja kehittynyt maku.
No jaa. Minä kyllä tykkään sekä savoy-maljakosta että muista Aallon tuotteista ja arkkitehtuuristakin, mutta minusta tuo väite koristeettomuudesta ja härpäkkeettömyydestä on kyllä puppua. Koko savoy-maljakkohan on nimenomaan turha kiemura. Sama pätee paimio-tuoliin. Ja vaikka nyt siihen finlandia-talon marmorifiaskoon (tai viipurin kirjaston vastaavaan). Vaikka se on funktionalistista, se ei ole erityisen yksinkertaista tai käyttötarkoitukseen keskittyvää, tai ”kiemuratonta) - me olemme vain tottuneet sanomaan niin.
Itse asiassa suurin osa Aallon tuotannosta hakee yksinkertaisuuden sijaan pikemminkin kokeiluja materiaalien ominaisuuksilla ja valolla. Niin kuin nyt savoy-maljakko lasilla, finlandia-talo sillä pahuksen marmorilla ja se koko artek-vanerituotanto liimapuun taivuttelulla.
Katso netistä "aalto vaasi kukkatuki".
Siihen sopii hyvin sellaisenaankin ilman tukea kaikki markettien kukkakimput, kun ostaa kaksi nippua ja leikkaa sopivasti. Kukkakaupasta jos ostaa sidotun matalan reiluhkon kokoisen kimpun, niin on varmasti hyvä
Lääkedosetin tilalla käytän, sinne mahtuu hyvin päivän lääkkeet ja vitamiinit vessan kaappiin. Harmi vaan, etttä siitä on hankala pyyhkiä pölyjä, kun on niin kiharainen.
Ite pidän sitä makuuhuoneen lattialla ja säilytän siellä kynnenpalasia, rupia sekä vaikku- ja räkäpalleroita.
Hyviä ehdotuksia on ollut. Nyt pimeän tullen kun aloin polttaa kynttilöitä, laiton isosta parinkymmenen kruunukynttilän puntista kynttilät Aaltovaasiin.
Minulla on niitä kaksi lahjaksi saatuna. Toinen hieman pienempi ja toinen, sanottaisiinko, normaalikokoinen.
Harmi, että paras tuplppaaniaika on niin lyhyt! Niiden päätuotantokausi ajoittuu tammi-helmikuulle. Saahan niitä jo joulukuussa ja keväästä ehkä jonnekin pääsiäiselle asti mutta silloin ne eivät enää ole kovin laadukkaita. Mutta juu, mulle se on aina tulevan kevään merkki kun alkaa helmikuussa aurinko paistaa ja laitan pari punttia keltaisia tulppaaneja Aaltovaasiin.
Edelliseen liittyen, anteeksi, huvittaa ne joilla on aina tulppaaneja Aaltovaasissa. No, ehkä ne ovat tekotulppaaneja...
Vierailija kirjoitti:
Hyviä ehdotuksia on ollut. Nyt pimeän tullen kun aloin polttaa kynttilöitä, laiton isosta parinkymmenen kruunukynttilän puntista kynttilät Aaltovaasiin.
Sori, mutta tää kuulostaa kyllä vaaralliselta. Noin lähellä toisiaan kynttilät helposti leimahtaa isoon yhteisliekkiin. Siitä taas tulee niin paljon lämpöä, että vaasisi halkeaa ja sit sulla yhtäkkiä kaatuu 20 isolla lieskalla palavaa kynttilää pöydälle.
Tulppaanit ehkä noihin vaaseihin parhaiten sopivatkin.
Kuka sun muroihin on pissinyt? Jokainen käyttäkööt vaasejaan miten haluaa.