Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

myös tänään on hyvä päivä erota kirkosta

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
17.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään on myös hyvä päivä liittyä kirkkoon.

Vierailija
2/31 |
17.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan....kunhan kerrot miksi? Aivan..ettei tarvitse maksaa veroja? Aivan..älä sitten huomenna vietä vapaapäivää, ainakaan palkallista. Aivan, äläkä muitakaan kirkollisia pyhiä..Aivan, voit silti uskoa mihin haluat. Aivan...Olet hurskastelija.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
17.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäköhän ap. tekis jos sen lapsi joskus päättäisi liittyä kirkkoon?

Itse tein niin, minua ei vauvana kastettu mutta silti menin riparille ja päätin sen jälkeen ottaa kasteen ja konfirmaation.

Vierailija
4/31 |
17.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskas ja tyhjä elämä sulla ap, kun tuollaisestakin pitää murehtia.

Vierailija
5/31 |
17.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ateistille pääsiäinen on esikristillisen perinteen mukaan kevään juhla. Ei pääsiäinen(kään) ole alunperin mikään kirkollinen juhlapyhä.

Vierailija
6/31 |
17.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.04.2014 klo 09:24"]

Aivan....kunhan kerrot miksi? Aivan..ettei tarvitse maksaa veroja? Aivan..älä sitten huomenna vietä vapaapäivää, ainakaan palkallista. Aivan, äläkä muitakaan kirkollisia pyhiä..Aivan, voit silti uskoa mihin haluat. Aivan...Olet hurskastelija.

[/quote]

Hurskastelija olet itse. Ei raamatussa mitään PALKALLISIA vapaita määritellä missään kohtaa. Ei myöskään sunnuntailisiä jne. Ne on saanut AMMATTIYHDISTYSLIIKE aikaiseksi eikä kirkko. Kai sinä luovut näistä eduista raamatun nimeen?

Ps. Suurimman osan juhlistaan kirkko on liimannut paljon vanhempien juhlien päälle. Lisäksi monet ramatun tapahtumat ovat tapahtuneet ihan muuna päivänä kuin niitä juhlitaan.  

Vierailija
7/31 |
17.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Siksi että oikeasti vain murto osa uskoo enää jumalaan ja jeesukseen. Verot ovat kiva bonus.

Vierailija
8/31 |
17.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon omalla tavallani jonkinlaiseen Jumalaan mutta vakavasti olen harkknut ensimmäistä kertaa elämässäni kirkosta eroamista. Taloudellisten syiden takia. Saisi vähän kompensoitua mitä ensi vuonna lähtee tuloista :/

Vierailija
9/31 |
17.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.04.2014 klo 09:29"]

Raskas ja tyhjä elämä sulla ap, kun tuollaisestakin pitää murehtia.

[/quote]

En minä murehdi. Jaan vain kirkkoon kuulumattomuuden ilosanomaa. :)

Ja teen palvelua tunnetuksi. 

Eipä kovin monen elämää kirkkoon kuuluminen muutenkaan täytä mitenkään. Josko 100000 ihmistä käy pääsiäisenä kirkossa niin hyvä. Kirkko on niin last seasonia.

Vierailija
10/31 |
17.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä usein puhutaan uskovaisista, joiden perisynti on uskonnon tuputtaminen.

Mielestäni tämä eroa kirkosta-meininki on myös uskonnon, tai uskomuksen tuputtamista.

Mikä vaivaa näitä kampanjoijia? Onko teidän pakko tuputtaa tätä? Ettekö todellakaan usko, että ihminen saa tehdä omat valintansa? Uskonvapaus toimii myös näin päin.

Vierailija
11/31 |
17.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.04.2014 klo 09:39"]

Uskon omalla tavallani jonkinlaiseen Jumalaan mutta vakavasti olen harkknut ensimmäistä kertaa elämässäni kirkosta eroamista. Taloudellisten syiden takia. Saisi vähän kompensoitua mitä ensi vuonna lähtee tuloista :/

[/quote]

Uskoa voi ilman kirkkoon kuulumistakin. Ei kun rohkeasti ero vetämään.

Vierailija
12/31 |
17.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.04.2014 klo 09:43"]

Täällä usein puhutaan uskovaisista, joiden perisynti on uskonnon tuputtaminen.

Mielestäni tämä eroa kirkosta-meininki on myös uskonnon, tai uskomuksen tuputtamista.

Mikä vaivaa näitä kampanjoijia? Onko teidän pakko tuputtaa tätä? Ettekö todellakaan usko, että ihminen saa tehdä omat valintansa? Uskonvapaus toimii myös näin päin.

[/quote]

Tottakai jokainen itse päättää mitä tekee. Tosin moni ei eroa, koska pelkää vanhempiensa, suvun, työkavereiden jne. tuomitsemista. Joillakin paikkakunnilla voi jäädä työ saamatta ja asiakkat käymättä, jos ei kuulu kirkkoon. Että se siitä vapaudesta valita.

Vierailija
13/31 |
17.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

tänäänkin on eronnut jo 24 henkilöä. Tässä kuussa kohta 2000. :)

Vierailija
14/31 |
17.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi moni kirkosta eronnut USKOO ja LUULEE, että moni pysyy kirkossa vain suvun takia. Minä annan teidän uskoa ja luulla näin. Se teille toki suotakoon. Me kuitenkin kaikki päätämme asiasta itse.

Huomaatko 13, että sinä itse painostat. Anna nyt ihmisten elää kuten opetat.

Vierailija
15/31 |
17.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.04.2014 klo 09:23"]

Tänään on myös hyvä päivä liittyä kirkkoon.

[/quote]Jep jep. Noin 400 tekee tuon päätöksen vuosittain, eli noin yksi kirkkoon koskaan kuulumaton liittyy kirkkoon joka päivä.

Aika hyvältä näytää erokehitys vakaumusten tasa-arvon kannalta ja tasa-arvo on aina hyvä asia.

http://www.eroakirkosta.fi/static/ek-tilastot/edelliset31pv.png

Vierailija
16/31 |
17.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.04.2014 klo 09:37"]

[/quote]

Hurskastelija olet itse. Ei raamatussa mitään PALKALLISIA vapaita määritellä missään kohtaa. Ei myöskään sunnuntailisiä jne. Ne on saanut AMMATTIYHDISTYSLIIKE aikaiseksi eikä kirkko. Kai sinä luovut näistä eduista raamatun nimeen?

Ps. Suurimman osan juhlistaan kirkko on liimannut paljon vanhempien juhlien päälle. Lisäksi monet ramatun tapahtumat ovat tapahtuneet ihan muuna päivänä kuin niitä juhlitaan.  

[/quote]

Kyllä luovun niiden palkallisuudesta, kunhan teet samoin ja luovut myös huomisesta vapaapäivästäsi, minä tietenkin saan sen viettää uskoni takia. Ja eivät ne pakana juhlatkaan ole juuri kirkon juhlapäivinä, vaan liikkuvat luonnon olosuhteiden mukaan. Sitäkin ihmettelen miksi nämä kirkkoon kuulumattomat vahtivat uskovaisten kirkossa käymisiä ja sitä, millaista elämää he viettävät, ja tekevätkö he syntiä? Lisäksi kirkkoon kuulumattomat tuovat penskansa seurakunnan kerhoon, käyvät kirkollisissa perhejuhlissa ja möykäävät eniten jostain suvivirrestä. Eikö ateisteilla ole omaa elämää?

Vierailija
17/31 |
17.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.04.2014 klo 09:52"]

Tosi moni kirkosta eronnut USKOO ja LUULEE, että moni pysyy kirkossa vain suvun takia. Minä annan teidän uskoa ja luulla näin. Se teille toki suotakoon. Me kuitenkin kaikki päätämme asiasta itse.

Huomaatko 13, että sinä itse painostat. Anna nyt ihmisten elää kuten opetat.

[/quote]

Sinä taas et näytä tietävän ihmismielestä mitään. Ihmiset tekevät mitä kummallisempia asioita pikku lapsesta lähtien vain siksi että eivät pahoita vanhempiensa / sukunsa jne. mieltä tai erotu joukosta. 

Minun ei tarvitse USKO eikä LUULLA koska se on FAKTA että ihmiset eivät eroa juurikin edellä mainuttujen turhien pelkojen takia. 

Vierailija
18/31 |
17.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäköhän ap. tekis jos sen lapsi joskus päättäisi liittyä kirkkoon?

Itse tein niin, minua ei vauvana kastettu mutta silti menin riparille ja päätin sen jälkeen ottaa kasteen ja konfirmaation.

[/quote]Noin, ja vain noin asian pitäisikin olla. Ketään ei pitäisi saada liittää uskontokuntaa vauvana. Liittymisen pitäisi aina lähteä omasta tahdosta.

Itse kuuluin kirkkoon vielä kun lapset syntyivät ja heidät myös kastettiin seurakuntaan nimenantotilaisuuden yhteydessä. Olen tätä hieman katunut. Kaksi kolmesta lapsesta halusi erota 15 täytettyään, yksi lapsista kuuluu kirkkoon, mutta hänkin on ateisti.

Vierailija
19/31 |
17.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]Juhlin vahoja pakana-ajalta periytyviä juhlapäiviä, joiden päällä kristillisetkin juhlat on sijoitettu.

Voin skipata kirkolliset vapaat, jos sinä palaat viettämään vain yhtä lepopäivää viikossa kuten raamattusi lupaa sinulle. Lauantaivapaat ja vuosilomat ovat kommareiden keksintöjä.

Vierailija
20/31 |
17.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.04.2014 klo 09:56"]

[quote author="Vierailija" time="17.04.2014 klo 09:37"]

[/quote]

[/quote]

Kyllä luovun niiden palkallisuudesta, kunhan teet samoin ja luovut myös huomisesta vapaapäivästäsi, minä tietenkin saan sen viettää uskoni takia. Ja eivät ne pakana juhlatkaan ole juuri kirkon juhlapäivinä, vaan liikkuvat luonnon olosuhteiden mukaan. Sitäkin ihmettelen miksi nämä kirkkoon kuulumattomat vahtivat uskovaisten kirkossa käymisiä ja sitä, millaista elämää he viettävät, ja tekevätkö he syntiä? Lisäksi kirkkoon kuulumattomat tuovat penskansa seurakunnan kerhoon, käyvät kirkollisissa perhejuhlissa ja möykäävät eniten jostain suvivirrestä. Eikö ateisteilla ole omaa elämää?

[/quote]

En minä luovu, koska kuulun ammatiyhdistysliikkeeseen ja ne ovat osa palkkaa ja työsuhdetta. Minä katsos noudatan lakeja ja sinä raamattua.

Valeuskovaisia on suurin osa kirkkoon kuuluvista. Elävät oikeasti kuin siat pellossa raamatun vastaisesti, mutta suusta pulputtavat "kristillisiä arvoja". Vai meinasitko, että kaikki murhamiehet, raiskaajat, naisten hakkaaja , työyhteisössä kiusaajat ja muut rikolliset ovat ateisteja?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi yhdeksän