Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä asua kesällä Hgissä n.vko lasten kanssa? Opiskelijan asunto tms?

Vierailija
16.04.2014 |

Kesäloman aikana olisi kiva asustaa noin viikko Helsingissä. Kaksi poikaani, nyt kuudes- ja kasiluokkalainen ovat syntyneet Helsingissä mutta muutimme pois kun koulut alkoi. Nyt haluaisivat lomalle Helsinkiin. Mielellään johonkin kantakaupunkiin jossa itsekin aikoinaan asuimme, tai ainakin ratikka-linjan varrelle. Mutta mihin majoittua? Hotellien hintoihin ei ole varaa, mutta vuokrataanko esim. opiskelija-asuntoja joista opiskelijat lähtevät kesäksi tms. Tai vuokraavatko yksityiset ihmiset kotejaan omien lomien ajaksi? Jos niin missä ilmoittelevat?

Kiva olisi kokea ihan kerrostaloasumista näin omakotitalovuosien jälkeen, olisi elämys lapsille. Tilaa ei paljoa tarvita kun päivät luuhataan kaupungilla, joten hyvin mahduttaisiin vaikka yksiöön.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
16.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jopas sattuikin. Meillä olisi Kalliossa reilu 60m2 kaksio, ratikan ja metron vieressä. Siistikuntoinen ja kiva asunto, hyvin varustelu jne. Ainoa mutta on se, että asunto ei sovi pahasti allergisille - siellä asustaa normaalisti kissoja. Siivoaisin toki kunnolla etukäteen.

Olemme vuokraamassa kesälle viikoksi mökkiä jostain, ja lähtisimme sinne kissojemme kanssa. Voisin hyvin vuokrata meidän asunnon tälle ajalle.

Vierailija
2/9 |
16.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

www.airbnb.fi --> täältä löytyy yksityisten vuokraamia asuntoja. Voi vuokrata koko asunnon tai vaikkapa vain huoneen asunnosta, jossa asukkaat itse asuvat samaan aikaan. Olen käyttänyt ulkomaan matkoilla, en kotimaassa, mutta uskoisin, että kotimaassa toimii ihan yhtä hyvin :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
16.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2, voi kurjuus. Itse olen allerginen kissoille. Olisi muuten kuulostanut kyllä tosi hyvältä!

3, kiitos linkistä. Käyn kurkkaamassa.

ap

Vierailija
4/9 |
16.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelija-asunnot on tarkoitettu opiskelijoille, myös kesällä. Mitä vittua oikeesti. Ja voin sanoa, että ne on kiven alla Hki:ssä myös opiskelijoille.

Viikko on niin lyhyt aika, että hotelli tai hostelli lienee ainoat vaihtoehdot. Jos ei oo varaa matkustaa, pysykää kotona.

Vierailija
5/9 |
16.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän Monet opiskelijat matkustaa pidemmiksi ajoiksi kotipaikkakunnilleen, että on niitä tyhjilläänkin kesällä. Tosin sillon ne pitää vuokrata asukkaalta itseltään, eli olla alivuokralaisena. Enkä kyllä tiedä, mitä kautta tällaista voisi etsiä. Mulle opiskelija ainakin olisi tervettulleet edes viikon alivuokralaisen korvaukset, jos olisin itse poistumassa kaupungista (tai asuisin Helsingissä)

Vierailija
6/9 |
16.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.04.2014 klo 22:19"]

Opiskelija-asunnot on tarkoitettu opiskelijoille, myös kesällä. Mitä vittua oikeesti. Ja voin sanoa, että ne on kiven alla Hki:ssä myös opiskelijoille.

Viikko on niin lyhyt aika, että hotelli tai hostelli lienee ainoat vaihtoehdot. Jos ei oo varaa matkustaa, pysykää kotona.

[/quote]

Siis mitä ihmettä sä raivoat? Kai ne opiskelijatkin käy esim. kotipuolessa kesällä vaikka viikon kääntymässä. Mikseivät he voisi kallista asuntoaan vuokrata siksi aikaa tälläiselle perheelle? Kaikkihan siinä voittaa, etenkin se köyhä opiskelija, joka voi rahoittaa vaikka junamatkansa tuolla.

Vierailija
7/9 |
16.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author vierailija" time="16.04.2014 klo 22:19"]Opiskelija-asunnot on tarkoitettu opiskelijoille, myös kesällä. Mitä vittua oikeesti. Ja voin sanoa, että ne on kiven alla Hki:ssä myös opiskelijoille.

[/quote]

Monet opiskelija-asuntolat toimii nimenomaam kesähostelleina kesäkuukausina. Helsingissä Viikissä joitain asuntoja vuokrataan kesällä myös eteenpäin muillekin kun opiskelijoille, mutta tietääkseni näitä vuokrataan vain pidemmäksi aikaa. Että eläpä neiti näsäviisas siellä huutele. :)

Kehotan myös katsomaan air bnb:n valikoiman!

Vierailija
8/9 |
16.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.04.2014 klo 22:19"]

[/quote]Monessa kaupungissa osa opiskelija-asunnoista on kesähotellikäytössä. Itse jouduin Turussa kesäksi muuttamaan toiseen asuntoon, kun oma asuntoni muuttui hotellihuoneeksi. Olen myös yöpynyt tällaisissa paikoissa Naantalissa ja Raumalla. Mutta joo, tämä oli aiheen vierestä, en ole kuullut että Hgissä olisi vastaavaa. Airbnb!

Vierailija
9/9 |
16.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hospitality club! :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi yksi