Vakava parisuhde ja avoliitto pilaa nuoren mahdollisuuden opiskella
ja kouluttautua. Todella huono enne 18-22-vuotiaan tulevan työuran kannalta.
Jokainen vanhempi toivoo, että tuon ikäinen katselisi maailmaa sinkkuna eli eläisi normaalia elämää.
Kommentit (27)
......?
Hitto, kuinkahan paljon mä opiskelisin, jos nyt 24-vuotiaana on menossa jo toinen AMK-tutkinto, vaikka olen naimisissa? Edellisen tutkinnon alalla teen töitäkin koko ajan.
Taasko tää ikis meuhkaa täällä saatana!?!
Ja perustelehan aloittaja hyvin miksi vakava parisuhde, avoliitto nuorena ja seurusteleminen haittaavat opiskelua???
Joo-o. Kyllä kyllä. Oma avoliittoni kyllä mahdollisti opinnot, maisterinpapereissa meni viisi vuotta. Olen ikuisesti kiitollinen silloiselle avomiehelleni, nykyiselle aviomiehelleni siitä, miten hän tuki alusta saakka opiskeluani niin henkisesti, taloudellisesti kuin kaikin muinkin tavoin.11 vuotta yhdessä, yhteistä asumista takana 10 vuotta, avioliittoa 7. Ja kyllä, mies oli matalapalkkainen duunari, on edelleen ja mä akateeminen ja keskituloinen.
Katsos kun joskus toista vaan rakastaa siinä avoliitossa niin, että haluaa kannustaa ja tukea.
Enpä tiedä. Muutin miehen kanssa yhteen 18-vuotiaana, valmistuin yliopistosta tavoiteajassa, sain heti hyvän työpaikan, teen nyt ammatillista jatkotutkintoa ja väitöskirjaa työssäkäynnin ohessa. Mikä nobelisti jo olisinkaan, jos olisin sinkku!
Opiskella voi ja hoitaa vauvaa samalla. Entäs imetykset? Ei kaikkien vauvat oo niin helppoja, on koliikkia ja vattan väänteitä. Äitiysloma on sitä varten että saa olla rauhassa vauvan kanssa, ei oo mihinkään kiirettä. Toki jotkut jättää vauvan jollekin ja opiskelevat. Se on niin ainutlaatuista aikaa että on rauhassa vauvan kanssa.