Vesikiertoinen lämmitys, kylpyhuone patteri kylmä?
Eli olohuoneen patteri on kuuma ja täysillä(3) mutta kylpyhuoneen patteri ei vaam lämpene. Kylphuoneen patterissa ei mitään termostaattia mitä pystyisi säätää? Ainoastaan olohuone
Kommentit (35)
Termostattia ei pitäisi pitää kolmosella vaan kakkosella, (jos asteikko 1-3) silloin huoneen lämmön tulisi olla suositeltu 21 astetta.
Paljonko siellä kylppärissä on lämmintä? Jos siellä kuitenkin on termostaatti ohjaamassa ja patteri on kylmänä, koska lämpöä on yli toivotun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko se patteri millon viimeeksi ilmattu?
Ei tietoa koska muutin tänne vasta piakkoin
Siis et ole muuttanut sinne vielä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olipas hämmentävä vastaus. Piakkoin viittaa tulevaisuuteen, mutta sanoit että muutit jo.
Vierailija kirjoitti:
Termostattia ei pitäisi pitää kolmosella vaan kakkosella, (jos asteikko 1-3) silloin huoneen lämmön tulisi olla suositeltu 21 astetta.
Paljonko siellä kylppärissä on lämmintä? Jos siellä kuitenkin on termostaatti ohjaamassa ja patteri on kylmänä, koska lämpöä on yli toivotun.
Pidän olohuoneem termostaatti 3 koska olen vilukissa. En ole mitannut lämpöä. Kylppärissä ei vaan ole patteri lainkaan lämmin. Pitääkö siis laittaa kakkoselle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olipas hämmentävä vastaus. Piakkoin viittaa tulevaisuuteen, mutta sanoit että muutit jo.
Oho siis ei kauaa kun muutin. Mutta ajattelin että patteri alkaisi lämmetä nyt kun ilmat viilenee. Ei ole tapahtunut...
Mun isä oli hetken noissa huoltomiehen hommissa. Häntä ärsytti, kun ihmiset soittivat hädissään että patteri on kylmä.
Hän mietti miten kertoa kohteliaasti, että jos patterille tulee kylmä, laittakaa sille villapaita päälle.
Eli patterin lämpötila ei ole se tärkeä, vaan huoneen. Mietipä asia tässä valossa uudelleen, ap.
Vierailija kirjoitti:
Mun isä oli hetken noissa huoltomiehen hommissa. Häntä ärsytti, kun ihmiset soittivat hädissään että patteri on kylmä.
Hän mietti miten kertoa kohteliaasti, että jos patterille tulee kylmä, laittakaa sille villapaita päälle.
Eli patterin lämpötila ei ole se tärkeä, vaan huoneen. Mietipä asia tässä valossa uudelleen, ap.
Eli mitä suosittelet tekevän?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli mitä suosittelet tekevän?
Voi hyvä ihme.
Mitata sen kylppärin lämpötila!
Soita talonmies Pikkaraiselle tai Talotaikurit oy:lle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todennäköisintä on, että patterissa on ilmaa ja vesi ei kierrä. Avaimella voit ilmata patterit varovasti (avaat ilmausavaimella ja odotat siihen asti että tulee vettä).
Enpä mä osaa tollasia tehdä
Taidan soittaa huolto miehenSoita huolto ja seuraa vieressä, miten hän sen tekee. Sitten osaat tehdä tuon itse seuraavalla kerralla. Kerro soittaessasi, että patterissa ei ole termostaatinsäätäjää, että tuovat ja asentavat sen samalla.
Miksi pitäisi itse tehdä seuraavalla kerralla?
Soitat sitten vaan uudelleen ukon paikalle
Yleensä tuon tyyppiset käynnit maksaa jotain, ja oikeasti noin yksinkertaisesta hommasta en edes minä viitsi maksaa muille vaikka muuten ostan kaikki palvelut mitä vaan keksin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todennäköisintä on, että patterissa on ilmaa ja vesi ei kierrä. Avaimella voit ilmata patterit varovasti (avaat ilmausavaimella ja odotat siihen asti että tulee vettä).
Enpä mä osaa tollasia tehdä
Taidan soittaa huolto miehenSoita huolto ja seuraa vieressä, miten hän sen tekee. Sitten osaat tehdä tuon itse seuraavalla kerralla. Kerro soittaessasi, että patterissa ei ole termostaatinsäätäjää, että tuovat ja asentavat sen samalla.
Miksi pitäisi itse tehdä seuraavalla kerralla?
Soitat sitten vaan uudelleen ukon paikalle
Taitaa olla peräti niin, ettei pattereita saisi itse ilmata, vaan kuuluu taloyhtiölle.
Vierailija kirjoitti:
Melkoinen humoristi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Melkoinen humoristi.
Juu. Mutta tajunnet pointin: jos kämppä on lämmin, ei patterin kuulukaan olla lämmin. Ongelma on vain, jos sekä kämppä että patteri ovat kylmiä. Tämä on joillekin todella vaikeaa ymmärtää.
sama
Hei,
miten tuollaisen kylpyammeen etulevynä olevan patterin saisi pois päältä näin kesäaikaan? Kylppäri on tarpeettoman kuuma ja leviäähän se lämpö muuallekin asuntoon.
Vanhoissa taloissa on ns. rättipattereita kyteketty käyttöveteenkin (kierron paluuputkeen), nykyään ei taida olla sallittua.