Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vesikiertoinen lämmitys, kylpyhuone patteri kylmä?

Vierailija
04.12.2020 |

Eli olohuoneen patteri on kuuma ja täysillä(3) mutta kylpyhuoneen patteri ei vaam lämpene. Kylphuoneen patterissa ei mitään termostaattia mitä pystyisi säätää? Ainoastaan olohuone

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Usein kylpyhuoneen patteri on kytketty lämpimään käyttöveteen, ei keskuslämmitykseen. Lämpeneekö patteri kun kylppärissä käytetään kuumaa vettä?

No ei kyllä ole... Suihkun putkisto on samaa verkkoa juomaveden kanssa, pattereille on ihan oma putkistojärjestelmänsä ihan jo hygienian takia. Ja pattereissa pitää veden virrata jatkuvasti, jotta se jotain lämmittää. Kerran päivässä suihkuttelu ei lämmittäisi yhtään tilaa vaikka kuinka pieni koppi olisi.

Vanhoissa taloissa on ns. rättipattereita kyteketty käyttöveteenkin (kierron paluuputkeen), nykyään ei taida olla sallittua.

Vierailija
22/35 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Termostattia ei pitäisi pitää kolmosella vaan kakkosella, (jos asteikko 1-3) silloin huoneen lämmön tulisi olla suositeltu 21 astetta.

Paljonko siellä kylppärissä on lämmintä? Jos siellä kuitenkin on termostaatti ohjaamassa ja patteri on kylmänä, koska lämpöä on yli toivotun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko se patteri millon viimeeksi ilmattu?

Ei tietoa koska muutin tänne vasta piakkoin

Siis et ole muuttanut sinne vielä?

Vierailija
24/35 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olipas hämmentävä vastaus. Piakkoin viittaa tulevaisuuteen, mutta sanoit että muutit jo. 

Vierailija
25/35 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Termostattia ei pitäisi pitää kolmosella vaan kakkosella, (jos asteikko 1-3) silloin huoneen lämmön tulisi olla suositeltu 21 astetta.

Paljonko siellä kylppärissä on lämmintä? Jos siellä kuitenkin on termostaatti ohjaamassa ja patteri on kylmänä, koska lämpöä on yli toivotun.

Pidän olohuoneem termostaatti 3 koska olen vilukissa. En ole mitannut lämpöä. Kylppärissä ei vaan ole patteri lainkaan lämmin. Pitääkö siis laittaa kakkoselle?

Vierailija
26/35 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olipas hämmentävä vastaus. Piakkoin viittaa tulevaisuuteen, mutta sanoit että muutit jo. 

Oho siis ei kauaa kun muutin. Mutta ajattelin että patteri alkaisi lämmetä nyt kun ilmat viilenee. Ei ole tapahtunut...

Vierailija
27/35 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun isä oli hetken noissa huoltomiehen hommissa. Häntä ärsytti, kun ihmiset soittivat hädissään että patteri on kylmä.

Hän mietti miten kertoa kohteliaasti, että jos patterille tulee kylmä, laittakaa sille villapaita päälle.

Eli patterin lämpötila ei ole se tärkeä, vaan huoneen. Mietipä asia tässä valossa uudelleen, ap.

Vierailija
28/35 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun isä oli hetken noissa huoltomiehen hommissa. Häntä ärsytti, kun ihmiset soittivat hädissään että patteri on kylmä.

Hän mietti miten kertoa kohteliaasti, että jos patterille tulee kylmä, laittakaa sille villapaita päälle.

Eli patterin lämpötila ei ole se tärkeä, vaan huoneen. Mietipä asia tässä valossa uudelleen, ap.

Eli mitä suosittelet tekevän?

Vierailija
29/35 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli mitä suosittelet tekevän?

Voi hyvä ihme.

Mitata sen kylppärin lämpötila!

Vierailija
30/35 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita talonmies Pikkaraiselle tai Talotaikurit oy:lle.

Vierailija
31/35 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todennäköisintä on, että patterissa on ilmaa ja vesi ei kierrä. Avaimella voit ilmata patterit varovasti (avaat ilmausavaimella ja odotat siihen asti että tulee vettä).

Enpä mä osaa tollasia tehdä

Taidan soittaa huolto miehen

Soita huolto ja seuraa vieressä, miten hän sen tekee. Sitten osaat tehdä tuon itse seuraavalla kerralla. Kerro soittaessasi, että patterissa ei ole termostaatinsäätäjää, että tuovat ja asentavat sen samalla. 

Miksi pitäisi itse tehdä seuraavalla kerralla?

Soitat sitten vaan uudelleen ukon paikalle

Yleensä tuon tyyppiset käynnit maksaa jotain, ja oikeasti noin yksinkertaisesta hommasta en edes minä viitsi maksaa muille vaikka muuten ostan kaikki palvelut mitä vaan keksin. 

Vierailija
32/35 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todennäköisintä on, että patterissa on ilmaa ja vesi ei kierrä. Avaimella voit ilmata patterit varovasti (avaat ilmausavaimella ja odotat siihen asti että tulee vettä).

Enpä mä osaa tollasia tehdä

Taidan soittaa huolto miehen

Soita huolto ja seuraa vieressä, miten hän sen tekee. Sitten osaat tehdä tuon itse seuraavalla kerralla. Kerro soittaessasi, että patterissa ei ole termostaatinsäätäjää, että tuovat ja asentavat sen samalla. 

Miksi pitäisi itse tehdä seuraavalla kerralla?

Soitat sitten vaan uudelleen ukon paikalle

Taitaa olla peräti niin, ettei pattereita saisi itse ilmata, vaan kuuluu taloyhtiölle.

Vierailija
33/35 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Melkoinen humoristi.

Vierailija
34/35 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Melkoinen humoristi.

Juu. Mutta tajunnet pointin: jos kämppä on lämmin, ei patterin kuulukaan olla lämmin. Ongelma on vain, jos sekä kämppä että patteri ovat kylmiä. Tämä on joillekin todella vaikeaa ymmärtää.

sama

Vierailija
35/35 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

miten tuollaisen kylpyammeen etulevynä olevan patterin saisi pois päältä näin kesäaikaan? Kylppäri on tarpeettoman kuuma ja leviäähän se lämpö muuallekin asuntoon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi neljä