Kukaan ei saisi tavata nyt ketään ja pitäisi pysyä tiukasti kotona neljän seinän sisällä
Koskee myös yksin asuvia. Katsotaan tilannetta sitten joskus kuukausien päästä jos silloinkaan. Nyt pitää olla vastuullinen!
Kommentit (22)
Olen itse ollut ”kiltisti kotona” jo kuukauden päivät sen enempää ketään tapaamatta. Ostokset tulevat kotiinkuljetuksella kontaktittomasti jne. Ulkoilemassa ollaan kyllä käyty usein miehen kanssa joka tekee myös etätöitä mutta ei siis ole ollut tarve käydä missään kaupoissa tmv käyttää julkisia.
Vaan mitäpä tämä auttaa kun kuudesluokkalainen lapsi ramppaa päivittäin omassa 600 oppilaan koulussaan (1-9 luokat) joista vain isoimmilla 7-9lk on maskit päässä. Jos heilläkään...
Kummallisesti olemme saaneet miehen kanssa kotoilusta huolimatta syysflunssan ja lapsi toki myös (testeissä käyty, ei koronaa). Mistä lienee neitseellisesti syntynyt tuo räkätauti meillä kotona. En ymmärrä. Kun koulustahan ei voi saada mitään tauteja 🤔
Tämäkin tauti taitaa olla sellainen erikoistauti niin kuin korona: ei tartu koulussa mutta muualla voi tarttua. Koululaisten harrastukset on peruttu koronavaaran vuoksi koska 1 tunti yhdessä iltapäivisin aiheuttaa ison koronariskin. Sen sijaan 6 tuntia yhdessä aikaisemmin päivällä saman koulun samassa tilassa ei aiheuta riskiä juuri lainkaan. On nämä ihmeellisiä nämä taudit kun noin tietävät onko harrastuksesta vai koulunkäynnistä kyse! 😏
Olen tavannut viimeksi sukulaiseni viikolla lyhyesti ja sitä ennen 2kk sitten 6 kaveriani (kukaan ei sairastunut koronaan eikä ollut sairaana illanistujaisissa). Tämä on vielä ihan normaalia mulle muutenkin.
Töissä kaikilla maskit. Edes taukoja ei vietetä yhdessä ilman maskeja.