MAALISMASUT MA-KE
Korkkaan tämän ensimmäisen elokuun maanantain ketjun auki.Koitetaan me
"harvat"pysyä täällä ja pitää pinoa pystyssä.En itsekään meinaa kun täällä
käydä kirjoittelemassa,joten toivon,että joku muukin kanssasisar pysyy mun
matkassa loppuun asti.
Se joka on näissä jutuissa minua kätevämpi vois heti alkuun päivittää ajantasalle tuon maalismasujen esittelypinon.Se tuntuu laahaavan hieman
jäljessä.
Uskomatonta,että elokuu pyörähti tässä käyntiin.Tuntuu,että kesä ei ehtinyt
kunnolla edes alkaa,kun kokoajan odotteli noita aurinkoisia päiviä.Toivottavasti
edes syksystä tulee pitkä ja kaunis.
Meillä ei esikoisesta ole enää mitään vauvajuttuja tallella.(paitsi ne rakkaimmat
pehmot ja kauneimmat ekat vaatteet).Hiukka olen päässäni alkanut tehdä
listaa mitä kaikkea sitä pitääkään hommata.Viikonloppuna oltiin ihan ajankuluksi
käymässä kirpputorilla ja sieltä löysin vanhan pinnasängyn ja siihen päälle
kiinnitettävän hoitotason 10€.Olivat tosi surkeassa kunnossa,mutta mies lupasi
hioa ne ja petsata tummalla antiikkipetsillä.Joku nyt saattaa ajatella,että mitä
olet jo nyt mennyt tavaraa hommaamaan,mutta meinaan nauttia tästä raskaana
olemisesta ihan toisella tapaa,varsinkaan kun en uskonut,että meille enää
näitä lapsia suotaisiin..
Ja kummallista kyllä,viikonloppuna hävisi pahaolokin kokonaan,toivottavasti
pysyvästi.Torstaina eka neuvola,kivaa!
Mukavaa viikonalkua ja työniloa kaikille jo lomansa päättäneille.
Kuullaan taas,Kukonpoikanen 8+1
Kommentit (32)
No, ei kai se mitään haittaa. Kukin kirjoitelkoon kumpaan haluaa ja torstaina sitten uutta listaa kehiin.
Omasta navasta ei mitään uutta kerrottavaa, mutta tuohon vaunuasiaan ajattelin oman kommentin heittää. Meillä lapsilla on ikäeroa 2v1kk ja mietittiin silloin reilu vuosi sitten kovasti sitä, hankitaanko tuplarattaat vai ratkaistaanko asia jotenkin muuten. Päädyimme ostamaan vanhoihin vaunuihin seisomalaudan esikoiselle ja se osoittautui loistavaksi ostokseksi. Suosittelen lämpimästi! Tosin, jos Jaanatapio asutte siten, että käytätte paljon julkisia kulkuneuvoja, niin silloin seisontalauta saattaa olla vähän epäkäytännöllinen esim. bussiin mennessä ja poistuessa.
Nyt meillä on uusi pohdinta edessä, kun kakkosen ja tämän uuden tulokkaan ikäeroksi tulee vain 1v 8kk. Pitäisiköhän nyt päätyä niihin tuplarattaisiin?
Päikky 6+5
Työ päivästä selvitty, yllättävän kivuttomasti meni. Iltapäivällä vaivasi jatkuva etominen.
Välillä sellainen olo kuitenkin että olenko raskaana ollenkaan mutta sitten pahoin vointi iskee. Tulis jo se ultra (24.8.)
Harkitsen tällä viikolla vesijuoksua, olenko hullu? Ei kai se vyö vielä masua voi painaa?
T: Vacsuli rv7+6
Samaa papereiden täyttelyä kuin aina ennenkin. Kätilö yritti kuunnella sydänääniä, kun pyysin mutta eipä sieltä mitään kuulunut vaikka viikkoja on jo 9+5. Erona aiempiin raskauksiin se, että sain lähetteen veriseulaan ja np-ultraan. Hassua ajatella, että olen näin 35-vuotiaana riskisynnyttäjä, kun olo ei ole yhtään vanha. Tällä hetkellä fiilis on kyllä se, että sama mikä vastaus seulassa tulee, niin lapsivesipunktioon en lähde. Kun kuitenkin ajattelen, että otetaan vastaan se, mitä on tullakseen ja lapsivesipunktiossa on aina keskenmenoriski. Oletteko muut miettineet, mitä teette, jos veriseula ja np-ultra kertovat kohonneesta riskistä?
Mimmuli rv 9+5
Molemmat tehdään, mutta en tiedä mitä teen jos näyttää kohonnutta riskiä. Mies on sitä mieltä että kaikki testataan, mutta minua epäilyttää se keskenmeno riski. Mies ei tosin vammaisen lapsen syntymää varmaan kestäis (arvelen). Eli kuvio auki siis.
Hammaslääkäri pitäsi varata tuonne marras-joulukuulle kun pääsee jonojen ohi.
T:Vacsuli
Taitaa olla ensimmäinen kertani tällä puolella. Pahuksen hiiri vain kiukuttelee, joten hankalaa ja enempi ajatusta vaativaa tämä viestin naputtelu.
Mulla on huomenna eka neuvola, pari viikkoa sitten kävin yksityisellä gynellä katsastamassa että kaikki on ok. Varsinaista laskettua aikaa en silloin vielä saanut, antoivat neuvolan hoitaa sen homman, kun tulee vielä uudet ultrat. Joka tapauksessa maaliskuun 10. päivän tienoilla olettaisin sen olevan.
Jaanatapio taisi myös miettiä tuplarattaita ja niiden tarpeellisuutta.. Meillä myös ikäeroa tulossa 2v6kk ja samaa olen pohtinut. Asumme taajaman ulkopuolella pehmeän hiekkatien varrella. Lähikauppaan ja neuvolaan on matkaa 2,5km, joten sinne tulee varmasti paljon käveltyä lasten kanssa, mutta muut asiat ja ostokset täytyy hoitaa omalla autolla. Linja-autopysäkille on sen verran matkaa, että sitä harvemmin tulee käytettyä. Esikoinen on reipas ja tykkää kyllä kävellä, mutta varsin mielellään istuu myös rattaissa. Kuinkakohan hyvin sisaruslauta toimii lumessa ja pehmeällä hiekkatiellä? Se olisi edukkaampi ostos kuin tuplat, etenkin jos niitä ei tarvitse kuin hetken, mutta edestakaisella kauppamatkalla on sen verran pituutta, että mitenköhän pärjään.. Hmm, tätä on onneksi tässä aikaa pohtia.. Jos jollain on tosiaan kokemuksia, otetaan ilolla vastaan..;)
Kuvotusta on nyt enempi kuin esikoisesta ja väsymys on aivan sietämätön! Työssä jaksan, kun menen vain vauhdilla eteenpäin, enkä turhia istuskele (ei olisi ollut kyllä siihen aikaakaan..), mutta kotona olen sitten aivan puhki ja torkun sohvalla, kun esikoinen laittaa asuntoa uuteen uskoon..
Huoh, jospa tämä jossain vaiheessa edes helpottaisi!
Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille maliskuisille! Toivon, että kaikki pysyvät kyydissä loppuun asti!
Terkuin, K (rv 9-10?)
Kovin huoli hellitti tänään. Mahassa on elämää. 8mm oli kaverilla pää-perämitta ja viikont 6+5, eli viikon vähemmän kuin menkoista. Sydän siellä sytkytti menemään tuntuu jotenkin uskomattomalta... Joka tapauksessa hymyilytti kovasti loppupäivän töissä :) laskettu siirtyi siis 25.3.
Meillä kans mietittiin kakkosen syntyes menopelin hankintaa.. Seisomalautaa käytiin lastentarvikkeessa testaamassa emmaljungan ratas-vaunu yhdistelmään ei meidän poika silloin 1v10kkv sopinu mukavasti seisomaan, ja kaikki seisomalauta mallit ei sovi päikseen kaikkiin rattaisiin/vaunuihin..
Me mietittiin myös sisar istuinta, joka esim. kauppareissuilla kätevästi mahtuu kaikista kassoista läpi.. muttei käytössä mene kovin pitkään jää istuma tila ahtaaksi varsinkin toppavaateissa..
Ostimme vierekkäin istuttavat erillisillä selkänojilla olevat tuplarattaat! Meillä ei silloin ollut autoa ollenkaan ja kauppa, neuvolat ym 3.5km päässä. Rattaissa kulki hiekkalelut, kauppakassit ja lapset kesät talvet. Tuplat olivat meillä aktiivisessa käytössä kolmisen vuotta, tosin lopussa vain pitkillä matkoilla 5-10km reissuilla.. Olimme todella tyytyväisiä merkki taisi olla emmaljungan classic edge tai jotain sinne päin!
Nyt pikku kolmoselle haaveilen rintareppua ja kantoliinaa, itkuhälytintä ja hoitopöytää (ikean mistä lipaston kansi taittuu tasoksi) Vaunu ratas yhdistelmä menee vielä toivottavasti..
Ja olotilasta: tänään on ensimmäisen kerran oksettanut oikein kunnolla! Virtaa on välillä enemmän ja välillä vähemmän.. Neuvolaan ensiviikolla ja varmaan aika pian ultraan!
mami79 7+3
Oletteko muut miettineet, mitä teette, jos veriseula ja np-ultra kertovat kohonneesta riskistä?
En aio osallistua kumpaankaan. Varsinkin np-ultran virhemarginaalit ovat mielestäni aika korkeat ja, koska tulos ei muuta nykyistä todellisuutta miksikään eli vauva saa syntyä terveenä tai vähemmän terveenä, niin en näe meidän perheen kohdalla näitä seulontoja tarpeellisina. Rakenneultraan osallistun kyllä, koska jos siellä ilmenee jotakin poikkeavaa, ne voivat olla asioita, joille on jotakin tehtävissä mahdollisesti jo ennen syntymää.
Päikky 6+6
Kumkwatti mietti, kuinka sisaruslauta toimii hiekkatiellä ja lumessa. Me asumme maaseudulla ja sekä hiekkatietä että lunta löytyy vuodenajasta riippuen:) Meillä on Teutonian vaunut ja seisomalauta on myös Teutonian oma merkki. Maksoi vuosi sitten ostettuna 100e, mutta toimii niin hiekassa kuin lumessakin. Pyörät pyörivät hyvin ja lauta kääntyy helposti. Käytössä päivittäin.
Täällä joku toinen sanoikin jo siitä, että kaikki laudat eivät automaattisesti sovi kaikkiin vaunuihin ja isoja eroja niiden välillä on. Kannattaa mennä liikkeeseen vaunujen kanssa, jos päätyy seisomalaudan hankkimiseen, eikä välttämättä kannata ostaa sitä kaikkein halvinta mallia...
Multa on kaikki raskausoireet hävinneet. Arvatkaa vaan onko kaikki keskenmenomöröt taas hiipineet mieleen:(
Päikky taas
viime viikko meni jotenkin ihan ohi. kamala väsymys ja kuvotus vaivasi ettei mitään jaksanut tehdä.
lukemassa kävin juttuja, mutta oma runosuoni ei kukkinut ei sitten ollenkaan.
mä rupesin eilen vasta yrittämään soittaa neuvola aikaa mutta ei siellä kukaan vastannut. tänään sitten vihdoin vastattiin, mutta hän hoitaa vain lasten neuvolaa ja tilasin tytöille neuvola ajat. ehkä huomenna sitten yritän saada itselleni ajan. ei tässä vielä mitäään kiirusta ole.
kelan päivärahaa varten on vaan käytävä lääkärissä ennen 4. raskauskuukautta, eli ei sillä ekalla äitiysneuvolalla ole kiire kunhan saan vaan sen läääkäri ajan ajoissa.
mä en ole yhtään miettinyt mitä kaikkea pitää hankkiakaan vauvaa varten. tyttöjen kaikki isommat vauva tarvikkeet on myyty tai laitettu kiertoon. 56-68 vaatteita löytyy ja kakkosen äippäpakkauksen toppahaalarit ja patjat ovat käyttämättöminä tallessa, niin äippäpakettia ei meidän huusholliin tilata.
ostan sillä rahalla tarvikkeita joita sitten oikeasti tarvitsee ja saa sitten mieleisiä. onhan se raha aika mitätön verrattuna pakkauksen arvoon. Ei pidä marista siitä koska ilmaistahan se on eikä kaikilla ole siihen oikeutta.
suurin menoerä varmaan on rattaat koska haluan juuri tietynlaiset. tyttöjen ollessa pieniä meillä oli ihan surkea rattaat joita inhosin, kun anoppi tilasi ne jostain ja valitti vielä kun maksoi muka paljon, mutta halvimmasta päästä rattaat olivat ja käyttömukavuus sen mukaista. olisi sitten voinut jättää ostamatta ne rattaa, mutta väen vänkää halusi "auttaa".
eilen äiti soitti mulle muuten vaan ja sitten se rupesi tivaamaan että onko vauvoja tulossa. mä en voi siis tajuta miten se voi aavistaa asiat, vaikka ei olla nähty vähän aikaan ja asuu 250km päässä. kuuleeko äänestä että on raskaana??
mä sitten tiukkana kielsin kaiken ja nyt se ihan sata varmana tietää kun kielsin niin tiukasti asian.
en halua kertoa vasta kun olen itse nähnyt ultrassa että kaikki ok. äitikin varmaan ymmärtää asian kun kerron miksen aikaisemmin ole kertonut.
ainaskin ilmapiiri on myönteinen kolmoselle, eikä kauhistella että vielä lisää.
tuntuu että koko kevät minulta on jos joku kysellyt että koskas se kolmonen tulee.
zemppiä pahoin voiville!
mimosakukka rv 8+ jotain??
Meillä on edellisillä lapsilla ikäeroa 1v 10 kk ja meillä oli alkuun tuplat x-adventuren twincot, joissa etupyörä kääntyi, nämä oli ihanat pienessä ahtaassa lähikaupassa kun tuplat on niin hirveän isot aina. Meillä on myös koira, jonka kanssa tuo kolmipyörä ratkaisu oli loistava, ei sotkeentunut enää hihna etupyörään. Kun tyttö oli n. 9-10 kk, myin tuplat ja vaihdoin quinnyihin ja ostin seisomalaudan kun poika halusi vaan juosta joka paikkaan. Naapurilla oli vastaavassa tilanteessa tuplat vähän pidempään kun sen esikoisella oli aika raaka uhma, eli saattoi tehdä totaalisen pysähtymisen ja kotiin asti ei aina jaksanut kantaa ja makaroonihan ei pysy tunnetusti seisomalaudalla :)
Valinta on varmaankin paljon kiinni lapsen luonteesta jne. Meilä ainakin heti silloin alkuun vauvan syntymä joudutti uhmaa aika lailla..
Niin se aika menee.. Ensimmäinen neljännes takana.. Voiko niin sanoa ;)
Työtkin alkoi eilen ja voi jestas mikä väsymys.. Kotiin ku pääsin niin makasin koko loppupäivän sohvalla puolikuolleena. Onneks lapset on reissussa tän viikon niin eivät kärsi siitä kun äiti on vähän väsynyt. Tänään on ollut sitte vähän helpompi päivä..
Seisomalaudasta: Meillä hankittiin käytetty seisomalauta rattaisiin kun kakkonen syntyi ja oli tosi käytännöllinen. Esikoinen oli silloin jo 3-vuotias eikä enää oikein rattaissa viihtynyt. Oli tosi helppoa lähteä kävelylle jne kun esikoinen sai halutessaan kävellä ja välillä levätä laudan päällä. Uus lauta pitäis nyt hankkia koska toi lauta on jo loppuunkäytetty. Aion hankkia sellaisen missä on mahd. isot pyörät.. Pienipyöräiset on vähän vaikeat lumessa. Meillä siinä laudassa oli myös melko helppo ja nopea kiinnitysmekanismi joten sen sai tarvittaessa äkkiä irti ja laitettua rattaiden alakoriin. Esim niitä bussimatkoja ajatellen...
JOku kyseli siitä onko miettiny mitä tekee jo np- tai rakenne-ultra tai muut seulonnat kertoo jotain poikkeavaa sikiöstä.. Täähän on tietty sellainen tabu, mistä "ei saa" puhua jos ei halua tapella :) Meillä on kuitenkin ollut ensimmäisestä raskaudesta lähtien sellainen periaate että jos raskauden aikana voidaan varmasti sanoa (tutkimustulokset) lapsella olevan joku sellainen kromosomi poikkeavuus että esim uusi elämä tulisi olemaan lyhyt ja kivulias, aiomme olla sen verran armollisia itseämme, muita lapsiamme ja tulevaa lasta kohtaan että raskauden keskeytykseen päädyttäisiin. Jos sikiöllä todettaisiin joku lievä kehitysvamma tms, sellainen että lapsi voisi suurimman osan elämästään elää edes lähes normaalia elämää, en tekisi keskeytystä. Työssäni ja opiskelujeni aikana olen nähnyt niin paljon esim vaikeasti kehitysvammaisia lapsia, jotka makaavat hiljaa "hylättyinä" hoitolaitoksessa, kiinni kipupumpuissa, odottamassa pilvenreunalle pääsyä ja monet itkut itkenyt niiden pienten poloisten puolesta etten ikinä haluaisi oman lapseni kokevan sellaista. Samoin kuin monet aikuiset kehitysvammaiset tulevat usein hyväksikäytetyiksi jollain tavalla.. Tää on minun ajatus, jokaisella on tietenkin omansa. Toivon, ettei mielipiteeni ilmaisusta tule sotatilaa :)
Meillä on töissä vauvabuumi. Myhäillen olen katsellut kasvavia mahoja ja kuunnellut eri kuppikuntien supinoita siitä "kuinka sekin jo raskaana".. Oman mahan olen onneks toistaiseks saanut pidettyä piilossa.. Kummastuttaa vaan tää tajuton turpoaminen.. kohta joudun itsekin supinoiden kohteeksi :)
Enää vajaa 2 viikkoa ja sitten päästään np-ultraan kurkkimaan masukaveria. Jokohan siellä näkyis onko tyttö vai poika tulossa? Moniko muuten aikoo sen selvittää? Joku kyseli tuleeko sinne ultraan kutsu vai pitääkö varata; Aika pitää varata, ainakin meillä päin. Lisäks ne sanoi mulle ku varasin aikaa että mukaan saa tulla 1 aikuinen.. Itsekseni vain mietin että tjaah.. Minnekäs mä lapseni pistäisin siks aikaa JOS ne ei sattuis olemaan just silloin päiväkodissa.. Onneks ovat..
Nyt pitää lähteä katselemaan tila-autoa.. Kun kohta ei enää tavallineen henkilöautoon mahduta..
kolmekamua + Käpy rv 10+2
tänään oli sitten se ensimmäinen neuvola. Papereita, lippusia, lappusia ja verenpainetta ja painoa. Siinähän se meni. Lääkärineuvola varattiin ja se on 27.8. Itse saan varata ajan np-ultraan ja veriseulaan. Mukavaa että nykyään kunta sen tarjoaa, eikä tarvitse mennä yksityisen puolelle. Olen myös sitä mieltä, että jos np-ultrassa ja veriseulassa näkyisi poikkeamia, niin keskeytys olisi armeliaampi. Mieheni ei kestäisi ajatusta vammaisesta lapsesta.
Vaikka kaikillahan on oikeus syntyä ja erilaisuus on myös rikkaus. Mutta omalle kohdalle osuessa, se todella pistää miettimään.
Laskettuaika "tarkentui" eli neuvolan mukaan se on 11.3, ei 12.3. noh päivä sinne tai tänne. Yli meni edellinenkin...
Sellaisia kuulumisia tänään. Oikein hyviä vointeja kaikille.
-Veksuli 8+6-
Vasculille; Kaikkea urheilua mikä itest hyvältä tuntuu voi mun mielestä harrastaa, ainakin jos on ennenkin käynyt. Itse aion punttiksella käydä niin kauan kun mielenkiintoa riittää, josp apysyis painokin ees vähän kurissa, heh heh, kun on kerran ennestäänkin koholla :)
Ja ratasasiaan: Meillä siis edellisillä eroa 1v10kk ja silloin hankittiin tuplat kun oli talvikin tulossa. Olivat käytössä n. 1,5 vuotta ja sitten vaihdettiin emman perusyhdistelmiin jotta sain tukevat rattaat. Joten vaunut tälle vauvalle on jo.. tosin nyt mietityttää jo et mites mahtaa mennä, kulkeeko 5 ja 1/2 vuotias joka puolla jo reippaasti, kyllä kai, mutta entäs vajaa 4 vuotias.. on meillä tosin seisomalauta näihin, ja aion katella vauvalle reppua, ni voís välillä ottaa siihen ja toinen isommist pääsis istuun.. Luulen kuitenkin et kesäl rattais pärjää vauvakin ilman koppaa vaik makuupussissa. Niin meni ekakin vaikka oli talvi.
Ja sitten np-ultraan: Meillä aika on ennen ainkain varattu neuvola käynnillä. Ja aion kaikki osallistua mitä tyrkytetään, tuskin muita kuitenkaan. Tulosta varmaan tarvii miettiä jos sellaseen tulee aihetta, mutta vielä tuntuu että jos joku tosi paha vamma niin kaikille ns helpompaa keskeytys, lähes kaikki vaikeeati vammaset ei kuitenkaan elä kovinkaan helppoa elämää.
Ja muista tarvikkeista.. Meillä on sänky ja vaatteit valmiina, ja ois lipasto jonka päälle sais hoitotason mutta täl hetkellä ei tilaa. Paljon on kyllä vaatteita lähteny kiertoon, ja varmasti tulee jotain hankittua :) Kaukalo on hankinta listalla, ja rintapummppua aattelin katella vaikken kauaa oo imettäny edellisiäkään ja sitä reppua tosiaan.. ja jokin imetystyynyksi sopiva. Ja pakkaus varmaankin otetaan.
Aika jaaritus mut vielä vähän omaa napaa: huomenna eka neuvola, en oikein hirveitä oota. Oli maanantaina pikkusen sellasta ruskeeta tiputtelua, pistää taas miettiin, mut en sit lähteny päivystyksestä lääkäriä soittaan, kun mein omalla terv.keskuksella ei ultraa ole.. Molemmist on ennenkin istukka vuotanu, varsinkin jos on lakanoit heiluteltu, :), ja sellasta oli nytkin ilmassa. Etominen jatkuu ainakin yhä..
terv tanja rv 7+6 ja typyt
Pakko jo kysellä miten te muut nukutte? Mulla menee kohta hermot! Joko mä en nukahda ku vasta klo 2 jälkeen tai sit mä heräilen keskellä yötä, esim just klo 2 ja oon niin pirteä että vois vaikka töihin lähteä! No sit mä yritän syödä jugurttia tms ja mennä takas sänkyyn, ja siellä sit pyörin... Tätä on jatkunu nyt lähes 2 vko. Edellisessä raskaudessa oli ihan loppuvaiheessa niin, et heräsin jo klo 5-7 ilman herätyskelloa ja olin pirteä. Mut silloin kyllä alkuvaiheessa nukkui kaiken liikenevän ajan!
Sit vielä omista asioista sen verran, että aamulla näin unta että tuli keskenmeno, vessassa pyyhkiessä tuli runsaasti kirkasta verta. No, sit meinasin oikeesti ottaa puhelimen käteen ja soittaa töihin, että en pääse tulemaan tänään... Kunnes tajusin sen olleen unta. Säikäytti todella!
Uskon että meillä kans tehdään keskeytys jos seuloissa tulee poikkeavaa esiin. Aika lailla samat perustelut on minulla kuin muillaki jo vastanneilla.
Kaikille maalismasuille hyvää vointia!
Onsku76 rv 9+1
täällä myös yksi huonosti nukkuja. Syynä on kyllä tuo esikoinen, joka singahtaa joka ikinen yö meidän väliin nukkumaan siinä kahden aikaan. Hän tulee aivan kiinni minuun ja potkii, potkii, potkii... Onneksi aamuisin, hän herättää isin ja he lähtevät yhdessä kahvinkeittoon, niin saan hetken hengähtää vielä sängyssä.
Tänään menen ihan pian labraan, olenkin joutunut pidättämään pissahätää, täytyy mennä sinne antamaan näyte ja samalla otetaan verinäyte myös. Onneksi täällä pystyy netin kautta itselleen varaamaan ajan myös labraan, eli ei tarvitse jonottaa lippulappusysteemillä vaan pääsee varaamallaan ajalla sisään, vaikka jonottajia olisi kuinka monta edellä odottamassa vuoronumerojen kanssa. Olisi aika kurjaa pidättää pissahätää vaikka 1,5h jonottaessa.
Tänään myös varailen ajan siihen np-ultraan ja veriseulaan, saapa nähdä koska niihin saa ajan.
Aurinkoista ja lämmintä keskiviikkoa kanssa odottajille. Täällä tiistai oli tosi kylmä hrrr... Toivottavasti tänään on lämmintä.
t:Veksuli 9+0
Ultrista ja seulonnoista onkin kyselty paljon ja allekirjoittanut meinaa osallistua veriseulaan+np-ultraan että rakenneultraan. Jos "narahdan" seulasta, niin luulen että päädytään miehen kanssa ottamaan myös tarkemmat tutkimukset.
Mites muilla on mennyt masutuntemusten suhteen? Mulla on vihlomiset alapäässä voimistuneet selvästi ja niitä oli esikon odotusaikanakin. Tuntuu vaan, että nyt ne ovat tulleet aiemmin. Kohtu siellä ilmeisesti venyy ja paukkuu. :)
Väsymys on jotain ihan älytöntä, mutta pahaa oloa ei ole ollenkaan.
Jaksamisia kaikille :)!
Nasse rv 7+3
Syke nähty eilen!!! Alkio oli kohdussa, vastasi viikkoja. Helpotti huomattavasti, kun näin omin silmin. Nyt vähän paremmalla mielellä jatketaan tätä odotusta. MEILLE ON TULOSSA VAUVA!!!! Toivottavasti tällä kertaa kaikki menee hyvin.
Huonoa oloa on ollu nyt viikon putkeen. Olo on ihan niinkuin aamuun asti juhlitun yön jälkeen.. Tätä vielä monta viikkoa, huhhuh. Mut kestän kaiken ihan mielelläni, jos palkkiona on kevättalvella uusi perheenjäsen.
Mukavaa keskiviikkopäivää!
t. iiiik 7+0
Mulla oli maanantaina jo eka neuvola, ottivat nyt näin aikaisin kun mulla on ollut muissa raskauksissa ongelmaa noiden sokereiden kanssa, niin sain jo mittarin kotiin. Eli sokereita jo kovvasti mittailtu, 2-3 krt/vrk:ssa. Mutta se, mikä jäi askarruttamaan: seuraava käynti ä-polilla np-ultrassa vkolla 12 ja seuraava käynti neuvolassa vasta 16 vkolla! Neuvolassa oli sijainen ja sanoin hänelle, että eipä ole aikaisemmin ollutkaan ihan näin harvakseltaan käyntiä... Hn vain tuumasi, että ota sitten itse yhteyttä jos tulee jotain ongelmia. Miten teillä muilla, miten usein nyt alussa käytte neuvolassa tms?
On ollut ihana lukea viestejä, kun olette käyneet alkurask.ultrassa. Olisi ihanaa päästä itsekkin, mutta rahatilanne on nyt sen verran tiukka ettei mitään mahdollisuuksia. Alussa oli hirvittävää kuvotusta ja nyt sekin on hävitnnyt. Ainut oire on tajuton väsymys.
kinde 7+2
Nyt on lomat pidetty ja arki alkaa. ei tosin ole kovin rankaa, kun olen pojan kanssa kotona, mutta kuitenkin ( :
Kävin yksityisellä ultrassa viikolla 6+5 ja laskettu aika varmistui-se on 11.3. Sydän jo sykki. Neuvola on ylihuomenna, mutta siltä en odota kauheasti... Ensinnäkään en oikein tule toimeen meidän neuvolan"tädin" kanssa ja onhan se vähän turha käynti muutenkin.
Miten muuten sen np-ultran kanssa on- tuleeko kutsu synnytyssairaalasta vai pitikö se itse varata? En muista enää. Mulla osuu kyllä se todennäköisesti tosi hankalaan kohtaan, kun teen kesälomasijaisuutta töissä juuri niillä viikoilla, kun se ultra pitää tehdä. En kuitenkaan halua kertoa vielä kenellekään ennen np-ultran tuloksia. No, eiköhän siitä selviä.
Kukonpoika: Mulla kanssa hävisi pahoinvointi yhtäkkiä ihan parissa päivässä. Nyt on ihana olo, kun ei enää okseta!!
Mulla on vielä kaikki pojan vauvatavarat tallella, mutta voi olla, että jotain pientä tulee hankittua...Miten muuten te, joilla lapsille tulee 2v tai yli ikäeroa- hankitteko tuplarattaat vai meinaatteko pärjätä ilman. Meillä tulle 2v6kk ikäeroa ja olen kauheasti pohtinut pitäiskö hankkia isommat rattaat vai pärjäiskö ilman. Vauvaa vois tietty kantaa liinassa ja isompi lapsi vaunuissa... Kertokaa miten te aiotte tehdä!
Itelle ostin jo äitiyspaidan ja kaivelin kaapista edellisessä raskaudessa käytetyt mammafarkut, kun tavismalliset kiristäääää.
Hauskaa elokuun alkua kaikille odottajille
t.pömppömaha J ja hippu 8+5