kirkkoon kuuluvat ovat laiskoja paskoja
kun eivät jaksa persettään vääntää edes kirkon penkkiin kuntelemaan kristillistä ILOsanomaa. Lapsensakin opettavat laiskoiksi.
Tehkää parannus ja perjantaina täyttäkää kirkon salit niin saatte vastinettakin jäsemaksuille.
Kommentit (12)
Kirkkoon kuulumattomat ovat sitäkin laiskempia paskoja kun eivät jaksa edes kirkollisveroa maksaa :)
En kuulu kirkkoon käydäkseni kuuntelemassa ulkokultaisia puheita kärsimyksestä ja toimimattomia ratkaisuja siihen. Suurin osa papeista ei tiedä oikeista suruista yhtään mitään, kun ovat siihenkin virkaan asti kiivenneet (ainakin koulunpenkiltä teologiseen menneet ja samantien valmistumisen jälkeen papiksi ryhtyneet).
Myöskään joku jeesus ei todellakaan puhuttele minua.
Kiitos. Lapseni koulussa onneksi vielä saa opettaa kristinuskoa ja tyttö halusikin kristillisen pääsiäisen. Eli nyt vaan sinne, vaikka sydämen usko se mullakin on, mutta ehkä siellä kirkossa sitten on voimaa?
Tosin uskon, että vapaakirkoissa sitä on, taviskirkoissa istuu nykyisin vaan mummoja. Esim. helluntaiseurakunnissa on taas kaiken ikäistä porukkaa.
Mitä annettavaa sillä taviskirkolla on, jos siellä vaan istutaan ja kuunnellaan jotain saarnoja, mutta ei ole mitään yhteenkuuluvuuden tunnetta muun seurakunnan kanssa. Ei siinä - sama asiahan se on, mutta niin kuollutta ja jotenkin tuntuu, että vain kuolemassa olevat vanhukset menevät sinne taviskirkkoon....
[quote author="Vierailija" time="15.04.2014 klo 23:25"]
Kirkkoon kuulumattomat ovat sitäkin laiskempia paskoja kun eivät jaksa edes kirkollisveroa maksaa :)
[/quote]
maksatko sinä jäsenmaksuja joka yhdistykselle? En ihan usko. Senttiäkään ei kirkko ole saanut eikä saa mun rahoista nyhdettyä kirkollisveroa. :D
Mä kuulun kirkkoon koska haluan tukea sen tekemää avustustyötä, en uskonnollisista syistä:)
Missä ne on ne suvivirren perinteestä itkevät? Miksi ette pääsiäisenä mene kirkkoon ja vaali pääsiäsiperinteitä???
Vaikka kuulun kirkkoon koen jumalanpalveluksen vieraaksi ja epämiellytäväksikin. Se ei puhuttele minua. En koe sen olevan ongelma, vaikka kirkosta loppuisivat jumalanpalvelukset. Siis säännölliset sellaiset. Spontaania kokoontumista kehiin vaan jos jotakuta sitten vielä jaksaa kiinnostaa.
Ihan kuin ap toivoisi kaikkien, jotka ei käy jumalanpalveluksissa eroavan kirkosta. Tulis ihan hirveä kato. Et kai sentään sitä halua, ap? Miksi? Eikö tää nyt ole vähän tällainen institutionaalinen kirkko, sanomaa haluavat mennevät sitten pienempiin piireihin. Minusta se on ihan fine.
[quote author="Vierailija" time="15.04.2014 klo 23:43"]
Vaikka kuulun kirkkoon koen jumalanpalveluksen vieraaksi ja epämiellytäväksikin. Se ei puhuttele minua. En koe sen olevan ongelma, vaikka kirkosta loppuisivat jumalanpalvelukset. Siis säännölliset sellaiset. Spontaania kokoontumista kehiin vaan jos jotakuta sitten vielä jaksaa kiinnostaa.
[/quote]
miksi kuulut järjestöön, jolla ei ole mitään annettavaa? pönkität ukkokööriä ja tuet naisten alistamista. Eroa hyväihminen ja laita rahasi jonkin muun hyväntekijän tilille.
[quote author="Vierailija" time="15.04.2014 klo 23:45"]
Ihan kuin ap toivoisi kaikkien, jotka ei käy jumalanpalveluksissa eroavan kirkosta. Tulis ihan hirveä kato. Et kai sentään sitä halua, ap? Miksi? Eikö tää nyt ole vähän tällainen institutionaalinen kirkko, sanomaa haluavat mennevät sitten pienempiin piireihin. Minusta se on ihan fine.
[/quote]
kato käy kirkossa joka ovesta, ikkunasta ja savupiipustakin.
hmm totta!