Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko valtiolla mukava olla töissä?

Vierailija
03.12.2020 |

Palkka juoksee, kahvia juodaan ja juorutaan? Pitkät lomat ja hyvät edut? Onko näin?

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tykkää myydä sielunsa s##tanalle ni mikäs siinä

Vierailija
2/41 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidan itkeä illalla.

Vierailija
4/41 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu, mitä tekee työkseen. Olin 20 vuotta valtiolla töissä. Ei siellä työllä tapettu ja lomat olivat pari viikkoa pidemmät. Nyt yksityisellä palkka on 80% parempi. Erotuksella pitäisi aika monta viikkoa palkatonta.

Vierailija
5/41 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porukkaa on vähennetty niin että töitä saa paahtaa hulluna, usein viikonloppuisinkin, että saa asioita valmiiksi. Hyvää on tietysti se, ettei YT:t heti uhkaa. Töitä on koronasta huolimatta ja se on paremmin kuin monella muulla.

Vierailija
6/41 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu valtiosta

Vierailija
7/41 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kieltämättä on. Hyvä palkka, pitkät lomat, helppo ja siisti sisätyö, paljon etuja. En vaihtaisi.

Vierailija
8/41 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä jossain työpaikalla voi olla noin mutta minun kohdallani ei pidä paikkansa.

-vanginvartija-

Vierailija
9/41 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kysymästä! Tietenkin on. Työtahti sopivan leppoisa ja palkkataso tuplasti parempi kuin yksityissektorilla. Ei valittamista!

Vierailija
10/41 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu täysin paikasta ja paikkakunnasta. Itse olin määräaikaisena joskus kauan sitten verotoimistossa pikkukaupungissa. Musta se oli hyvä paikka, töitä oli kyllä, mutta ei liikaa, ei liian vähän. Siihen aikaan tehtiin veroilmoitukset vielä paperilla, joten siinä mielessä hommaa riitti. Porukastakin 90 % oli aika kivaa, muutama hapannaama, mutta ne meni siinä sivussa. Mulla ei ollut asiakaspalvelua, olin puhtaasti siellä toimiston puolella. 

Vierailija
11/41 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julkisella puolella työntekijöiden asema on huomattavasti parempi ja turvatumpi kuin yksityisellä puolella. Etenkin korona-aikana osaan arvostaa tällaista etua todella paljon.

Vierailija
12/41 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtiolla on töissä monen alan ihmisiä. 

Ei ainoastaan toimistotyöntekijöitä.

Ihan on säädetyt kahvitunti ja ruokatuntiajat, eikä niistä lipsuilemaan pysty.

Palkka ei ole kilpailukykyinen yksityissektorin kanssa, mutta kyllä sillä elää ja asuntokin on maksettu, kun on perheessä kaksi jotka käy töissä.

Parempian työpaikkoja varmasti löytyy, jos uskaltaisi lähteä ja niihin pääsisi.

Vierailija
13/41 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos voisin valita työskentelenkö kunnalla tai valtiolla vai yksityisellä, valitsisin yksityisen. Koko ajan ärsyttää enemmän ja enemmän se miten paljon julkisella puolella on turhaa verorahojen tuhlaamista. Koko järjestelmä pitäisi purkaa ja rakentaa uudestaan ja poistaa turhat väliportaat.

Vierailija
14/41 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari vuotta jaksoin valtion duunia. Surkea palkka ja kova hierarkia osastolla. Ylimmät ylimielisiä. Omia mielipiteitä ei saanut olla.

Vierailija
15/41 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras työpaikkani. Työtahti on todella rauhallinen. Pystyisin tekemään viikon työt vajaassa työpäivässä ja vaikka en tekisi mitään, joku muu tekisi hommani puolestani eikä silti pelkoa irtisanomisesta.

Vierailija
16/41 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valtiolla on töissä monen alan ihmisiä. 

Ei ainoastaan toimistotyöntekijöitä.

Ihan on säädetyt kahvitunti ja ruokatuntiajat, eikä niistä lipsuilemaan pysty.

Palkka ei ole kilpailukykyinen yksityissektorin kanssa, mutta kyllä sillä elää ja asuntokin on maksettu, kun on perheessä kaksi jotka käy töissä.

Parempian työpaikkoja varmasti löytyy, jos uskaltaisi lähteä ja niihin pääsisi.

Ei ole kaikilla aloilla säädettyjä kahvitunti ja ruokatuntiaikoja. Saattaa jonain päivänä olla ihan vaan lennossa syömistä ja hyvä kun vessaan ehtii. Joinain päivinä toki toisinkin päin

Vierailija
17/41 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ns. oikeaa työtä harvemmalla, mutta mitä sillä on väliä, kun palkka juoksee kaikilla.

Vierailija
18/41 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ainakaan VR:llä ollut noin kun olin siellä töissä.

Vierailija
19/41 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Julkisella puolella työntekijöiden asema on huomattavasti parempi ja turvatumpi kuin yksityisellä puolella. Etenkin korona-aikana osaan arvostaa tällaista etua todella paljon.

Kuinkan paljon se on turvamtumpi vaikkapa kaupungeissa ja kunnissa tällä hetkellä.

Yt-neuvotteluja käydään niissäkin ja viimeisämmäksi meidän kaupungissa vähennystarve oli 140 ihmistä.

Osa jää eläkkeelle ja osan tehtäviä yhdistetään muihin tehtäviin, eikä hommista lähtijöiden tilalle palkata enää  uusia ihmisiä. Siis jos joku lähtee kaupungilta pois, aivan muualle töihin, ei hänen paikkaansa enää laiteta uudelleen auki.  Ja silti jäi niitä, jotka yksinkertaisesti joutuvat lähtemään eli joutuat irtisanotuiksi.

Mitään pysyvää turvaa ei julkisenkaan puolen työntekijöillä enää ole.

Niitä ainoita joille aina riittää töitä ja joista on jopa pula ovat lääkärit ja hammaslääkärit.

Vierailija
20/41 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut myös yksityissektorilla töissä ja onhan se henkisesti helpompaa, kun ei ole se yhtiön omistajien vaurastuttamisen paine lainkaan päällänsä. Voitontavoittelu sucks!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kuusi