Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko valtiolla mukava olla töissä?

Vierailija
03.12.2020 |

Palkka juoksee, kahvia juodaan ja juorutaan? Pitkät lomat ja hyvät edut? Onko näin?

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatelkaa, mitä mahtavat puuhata, ja ovat puuhanneet yliopistojen ja AMKien kansainvälisten yksiköiden työntekijät? Liikkuvuutta ei ole ollut noin vuoteen. Yhtään opiskelijaa ei tule tai mene. Eikä näköpiirissä. Silti työntekijöitä kymmeniä.

Sanaristikoitako siellä päivät täytellään?

Vierailija
22/41 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. Alempaa palkkaa ja paskaa työyhteisöä kompensoi hiukan aavistuksen pidempi loma ja yksityistä harvemmin tapahtuvat yt:t

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kieltämättä on. Hyvä palkka, pitkät lomat, helppo ja siisti sisätyö, paljon etuja. En vaihtaisi.

Wanhaan hywään aikaan valtion virastoissa noudatettiin kesäaikaa eli hommat loppui kesäisin tuntia aikaisemmin jo klo 15 sen talviajan klo 16 sijasta. Tuokin etu on menetetty kun valtio on köyhtynyt eikä niihin hommiin pääse enää yhtä helposti kuin ennen.

Vierailija
24/41 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tuollaista se on ainakin tietyssä ministeriössä. Pieni, mutta puolustava.

Vierailija
25/41 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaus ap:lle: Mukavampi kuin yksityisellä puolella. Siitä olen varma.

Vierailija
26/41 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu varmaan oletko poliisi vai joku ministeriön kiintiöturhake.

Vierailija
27/41 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

no onhan se mukava kun on tuota "pätäkkää" vähän enemmän kuin muilla...

Vierailija
28/41 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on alkanut tuntua siltä, ettei se sosialismi sittenkään paskempi keksintö ole. T. Valtion leivissä oleva. PS: Voimme paksummin kuin kehtaa myöntääkään...

Vierailija
29/41 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullekin tulee liksa valtiolta. Ihan mukavat edut asumista ja terveydenhoitoa myöten. Toimenkuva vapaa.

Vierailija
30/41 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni on valtiolla johtava virkamies. Palkat ja edut ovat kilpailukykyiset yksityiseen sektoriin verrattuna, mutta työtäkin on valtavasti. 10 päivässä on ihan normimäärä työtä, ja viikonlopuista ja iltahommista ei tule mitään korvauksia. Jos joku kriisi tulee juhannusaattona niin se on hoidettava juhannusaattona. Tai loma voi katketa yllättävän tilanteeseen. Eli ei ne sen helpompia paikkoja ole jos on oikeaa vastuuta.

Vierailija
31/41 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palkka ei ole kilpailukykyinen yksityissektorin kanssa, mutta kyllä sillä elää ja asuntokin on maksettu, kun on perheessä kaksi jotka käy töissä.

.

Olen ollut valtiolla. Miksi luullaan, että yksityisellä olisi jotenkin huippupalkat vs. valtio? Toimistosihteerivertaa palkkaansa huippujohtajien palkkoihin, vai?. Kyllä ne ovat ihan samaa tasoa kuin yksityisellä ja paikoittain jopa parempia. Esimeriksi puolisoni it-alan suunnittelija, insinööri, työkokemus 32 vuotta, palkka 4600 euroa. Minä insinööri, suunnittelija pienessä firmassa rakennuspuolella, palkka 3100 euroa, kokemus nykyiseltä alalta 8 vuotta. Nämä ovat bruttoja. Etuja on  miehellä kahvit ja liikuntasetelit, minulla kahvit talon puolesta. Ei muuta. Toimistotöitä tein ennen alan vaihtoa pätkissä siellä sun täällä ja koskaan en yksityisellä saanut samaa kuin valtiolla. 

Vierailija
32/41 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verkkaista, rauhaisaa työntekoa, säännöllisiä kahvi- ja ruokataukoja, tarkkoja työaikoja... Joistakin tällainen voi vaikuttaa tylsältäkin, muttei minusta.

Vierailija
33/41 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajatelkaa, mitä mahtavat puuhata, ja ovat puuhanneet yliopistojen ja AMKien kansainvälisten yksiköiden työntekijät? Liikkuvuutta ei ole ollut noin vuoteen. Yhtään opiskelijaa ei tule tai mene. Eikä näköpiirissä. Silti työntekijöitä kymmeniä.

Sanaristikoitako siellä päivät täytellään?

Näinhän se on, yksityisellä koulutussektorilla on paljon leppoisampaa kuin valtiolla.

Vierailija
34/41 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieheni on valtiolla johtava virkamies. Palkat ja edut ovat kilpailukykyiset yksityiseen sektoriin verrattuna, mutta työtäkin on valtavasti. 10 päivässä on ihan normimäärä työtä, ja viikonlopuista ja iltahommista ei tule mitään korvauksia. Jos joku kriisi tulee juhannusaattona niin se on hoidettava juhannusaattona. Tai loma voi katketa yllättävän tilanteeseen. Eli ei ne sen helpompia paikkoja ole jos on oikeaa vastuuta.

Mitkä ihmeen edut? Lounas- ja liikunta/kulttuurisetelit ja työterveys (ei ihan minimi, mutta mitään vaivoja ei työterveyden kautta hoideta, ei pääse esim. erikoislääkärille), ei minusta sieltä kilpailukykyisestä päästä.

Vierailija
35/41 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kieltämättä on. Hyvä palkka, pitkät lomat, helppo ja siisti sisätyö, paljon etuja. En vaihtaisi.

Wanhaan hywään aikaan valtion virastoissa noudatettiin kesäaikaa eli hommat loppui kesäisin tuntia aikaisemmin jo klo 15 sen talviajan klo 16 sijasta. Tuokin etu on menetetty kun valtio on köyhtynyt eikä niihin hommiin pääse enää yhtä helposti kuin ennen.

Tuo johtui siitä, että oli vuosityöaika.

Vierailija
36/41 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitkä ihmeen edut? Lounas- ja liikunta/kulttuurisetelit ja työterveys (ei ihan minimi, mutta mitään vaivoja ei työterveyden kautta hoideta, ei pääse esim. erikoislääkärille), ei minusta sieltä kilpailukykyisestä päästä.

Etuja on esim pitkät lomat (joita ei tosin ehdi pitämään) ja minä itse olen kunnan työntekijä, ja kyllä valtiolla on paljon parempi työterveys kuin meillä. Lisäksi minä olen ollut jopa avecina miehen työhön liittyvissä juhlissa monet kerrat, meillä kunta ei juhli edes omia työntekijöitä. Palkka joka tapauksessa on miehellä oikeasti verrattuna yksityiseen sektoriin hyvä.

Vierailija
37/41 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän valtiolla on todella hyvät palkat. Ja pitää sössiä pahasti, että työpaikka menee alta. Silloinkin järjestyy jotain arkistointihommia niin ettei ihan työttömäksi joudu.

Vierailija
38/41 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdoin yksityiseltä puolelta tänne ja en ole katunut. Töitä on paljon mutta lomat ja etätyömahdollisuus kuittaa sen plus työilmapiiri on huomattavasti paljon kivempi ja 19v työkokemuksella mulla on nyt yksi parhaista esimiehistä. Asiakkaatkasn ei ole pöllömpiä

Vierailija
39/41 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varma työpaikka.

Eipä niitä julkisessa haussa näy, liekö suhteilla menee.

Itse haluaisin tulliin töihin.

Vierailija
40/41 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän valtiolla on todella hyvät palkat. Ja pitää sössiä pahasti, että työpaikka menee alta. Silloinkin järjestyy jotain arkistointihommia niin ettei ihan työttömäksi joudu.

Arkistointityön valtiolla hoitaa arkistoinnin ammattilaiset, ei mitkään sössijät. Työ lähtee alta, jos tarpeeksi töpeksii.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi yksi