Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko teidän perheessänne sinun ja miehen yhteisten omien lasten lisäksi ylimääräinen bonuslapsi jomman kumman edellisestä liitosta?

Vierailija
03.12.2020 |

??

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei

Vierailija
2/15 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on mieheni biologinen lapsi, eikä hän ole millään tavalla ylimääräinen. Hyvin ihana ja rakas perheenjäsen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On, kuinka niin.

Mutta ei hän ylimääräinen ole, ihan vaan mun lapsi.

Vierailija
4/15 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei

Vierailija
5/15 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. Perhemme on ehjä ja eheä.

Vierailija
6/15 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Päätin jo teini-iässä, etten hanki lapsia monen miehen kanssa. Jos olisin saanut tietää etten voi saada omia, olisin voinut harkita seurustelua miehen kanssa, jolla olisi jo lapsi ja eksäkin hengissä. Tällaista ei tullut tietooni eikä mieheni sattunut olemaan lapsia saanut leski kun tapasimme, joten bonuslapsia ei ole tiedossa tulevaisuudessakaan. Jos joskus tulisi ero, en muodostaisi uusioperhettä. Ei se väärin ole eikä muiden valinnat kiinnosta minua. Itse en vaan sellaista haluaisi. Vähän sama kuin jotkut ovat vapaaehtoisesti lapsettomia. Minä olen vapaaehtoisesti perustanut perheen vain yhden miehen kanssa eikä minun tarvitse kokea sitä monta kertaa.

Vierailija
7/15 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on pelkästään bonuslapsia, eikä yhtäön yhteistä.

Eli vastaus on ei.

Vierailija
8/15 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei. Päätin jo teini-iässä, etten hanki lapsia monen miehen kanssa. Jos olisin saanut tietää etten voi saada omia, olisin voinut harkita seurustelua miehen kanssa, jolla olisi jo lapsi ja eksäkin hengissä. Tällaista ei tullut tietooni eikä mieheni sattunut olemaan lapsia saanut leski kun tapasimme, joten bonuslapsia ei ole tiedossa tulevaisuudessakaan. Jos joskus tulisi ero, en muodostaisi uusioperhettä. Ei se väärin ole eikä muiden valinnat kiinnosta minua. Itse en vaan sellaista haluaisi. Vähän sama kuin jotkut ovat vapaaehtoisesti lapsettomia. Minä olen vapaaehtoisesti perustanut perheen vain yhden miehen kanssa eikä minun tarvitse kokea sitä monta kertaa.

Näin minäkin päätin. Kun mieheni kuoli olin 22-vuotias. Onneksi olen yli 20 vuotta saanut elää mieheni kanssa, jolle biologinen lapsi ei ollut pakollinen, vaan minun tyttäreni on riittänyt lapseksemme. 

Vierailija
9/15 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perheeseen kuuluu edellisten suhteiden lapsia yksi minun ja kaksi miehen. Kukaan heistä ei ole bonus tai ylimääräinen, vaan yksi meidän lapsista.

Vierailija
10/15 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli. Myimme mokoman sirkukseen. Saimme hyvät rahat.

Vierailija
11/15 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bonuslapsi? Kaamea nimitys. Lapsi kuin lapsi. Suotakoon jokaisen lapsen kotiin riittävän aikuiset aikuiset, jotka tajuavat että lapsi on arvoltaan sama eikä kaipaa erityisiä nimikkeitä tai erotteluita, varsinkaan koska hän oli ensin.

Vierailija
12/15 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lapsia tähän perheeseen. Ei omia eikä muiden.

Vierailija
13/15 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmilla oli yksi lapsi, kun tavattiin. Yhteisiä on 2, joten yhteensä meillä on 4 lasta, joista kukaan ei ole ylimääräinen. Kaikki on ainakin jossakin vaiheessa asunut meillä.

Vierailija
14/15 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Bonuslapsi? Kaamea nimitys. Lapsi kuin lapsi. Suotakoon jokaisen lapsen kotiin riittävän aikuiset aikuiset, jotka tajuavat että lapsi on arvoltaan sama eikä kaipaa erityisiä nimikkeitä tai erotteluita, varsinkaan koska hän oli ensin.

Bonuslapsen olisi tarkoitus olla positiivinen termi, siinä saa ikäänkuin jotain bonusta elämäänsä, mutta Facebookin Uusperheryhmässä mukana olleena olen todennut, että se on kaikkea muuta kuin positiivinen. Siellä ämmät, jotka ovat tietoisesti menneet yksiin miesten, joilla on lapsia ennestään, kanssa valittaa, kuinka kaikki olisi hienosti ja hyvin, jos ei vaan olisi niitä booonuksia.

Vierailija
15/15 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palautettiin miehen kanssa bonukset takaisin omistajalleen eli exälleni. Oppiipahan pitämään huolta ja ottamaan vastuun siitä minkälaista sai aikoinaan aikaan.