Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naapuri käy joka päivä suihkussa ja

Vierailija
03.12.2020 |

Ne ei ole mitään pikasuihkuja, ärsyttää kun vesimaksut on kaikilla sama.

Kommentit (69)

Vierailija
61/69 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

tää maksaa suomen kalleinta vesimaksua,käyn suihkus sillonko tuntuu saattaa mennä viikkokin,enkä hikoo,ohan noita keinoja pitää itsensä raikkaana.Hiukset kii ja näyttää ihan hyväl ei tunnu ees paskas..e eikä näytä.Kun hiukset pesen lopuksi huuhdon kylmällä vedellä.Eli hius-syyt sulkeutuu.Hyvä puhd.shampoo..

Vierailija
62/69 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meidänkin taloyhtiössä on kaikilla sama kuukausittainen vesilasku, mutta lasku tasataan vuosittain asunnoissa olevien mittareiden perusteella. Miten 2020 on vielä taloyhtiöitä, joissa ei ole asuntokohtaisia vesimittareita?

Meidän kerrostaloomme laitettiin peruskorjauksen jälkeen vesimittarit, mutta ne otettiin pois käytöstä koska se tuli liian kalliiksi, näin siis espoon kaupingin talossa

Höpö höpö, jos mittarit on laitettu niin tulee kalliiksi ottaa ne pois. Ja ne tulee pakollisiksi ihan pian.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/69 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meidänkin taloyhtiössä on kaikilla sama kuukausittainen vesilasku, mutta lasku tasataan vuosittain asunnoissa olevien mittareiden perusteella. Miten 2020 on vielä taloyhtiöitä, joissa ei ole asuntokohtaisia vesimittareita?

Meidän kerrostaloomme laitettiin peruskorjauksen jälkeen vesimittarit, mutta ne otettiin pois käytöstä koska se tuli liian kalliiksi, näin siis espoon kaupingin talossa

Höpsistä.

Vierailija
64/69 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n kannattaa suosiolla muuttaa omakotitaloon. Kerrostaloasuminen ei ole häntä varten.

Vierailija
65/69 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten se sinun kukkarostasi on pois? Jos naapurillasi on rahaa lotrata joka päivä kauan suihkussa niin sitren on. Oletko kade?

Olet sinä kyllä yksinkertainen. Etkö typerys tajua, että jos vettä kulutetaan paljon kerätyt vesimaksut eivät riitä ja jokasen maksu nousee. Miten noin tyhmiä kuin sinä voi edes olla.

No katsotaan asuntojen mittareista, kuka on käyttänyt vettä mitenkin ja sen mukaan lähetetään tasauslasku.

Voi sinua typerystä, ongelmaa ei olisi jos mittarit jokaisella omat. Mutta kun niin ei tuossa ole, varannut on kaikille sama vesimaksu ja vain yksi mittari, taloyhtiön.

Miten sinä voit olla noin tyhmä.

Etpä kertonut aloituksessa asiaa. Tottakai oletetaan, että tänä päivänä asunnoissa on vesimittarit, jolloin epäsuhtaista vedenmaksuongelmaa ei ole.

Aloituksessa luki: vesimaksu kaikilla sama. Minä ainakin ymmärsin, ettei huoneistokohtaisia vesimittareita. Ei niitä kaikissa vanhemmissa kerrostaloissa vielä ole!  Asuin 80-v. vanhassa talossa, vesimaksu 23 €/kk, nyt vesimaksuENNAKKO 10 €/kk, tasauksesta tulee puolivuosittain rahaa takaisin, eli tuolla 23 € vesimaksulla maksoin jonkun muun suihkuttelua/muuta vedenvalutusta !

Avainsana on tuo ENNAKKO, jos puhutaan pelkästä vesimaksusta, maratonsuihkuttajat nostavat kaikkien hoitovastiketta.

Vierailija
66/69 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika kauheaa kytätä naapurin suihkukäyntejä. Mulla esim. kestää suihku aina vähintään 20 minuuttia kun on paljon hiuksia ja niiden peseminen sampoolla ja sitten vielä hoitoaineen käyttö ja sen huuhtelu kestää sen oman aikansa. Lisäksi tietysti vartalon pesu saippualla ja huuhtelu ja lisäksi puhdistan vielä kasvotkin. Aika kauheaa jos joku mun naapuri näkis siitä vaivaa. Vaihtoehtona on että kuljen hiukset likaisina tai leikkaan ne lyhyeksi, jotta vettä säästyy pesuhommissa, mutta joku näkis nekin vaihtoehdot pahana. 

Mutta älä huoli, uuden lain ansiosta kaikkiin asuntoihin tulee omat vesimittarit ja jokainen maksaa pian omat vesilaskunsa, niin voit lopettaa kyttäämisen ja maksat vain omat vetesi. Mun suihkujani se ei kyllä vähennä eikä lyhennä.

Vierailija
67/69 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika kauheaa kytätä naapurin suihkukäyntejä. Mulla esim. kestää suihku aina vähintään 20 minuuttia kun on paljon hiuksia ja niiden peseminen sampoolla ja sitten vielä hoitoaineen käyttö ja sen huuhtelu kestää sen oman aikansa. Lisäksi tietysti vartalon pesu saippualla ja huuhtelu ja lisäksi puhdistan vielä kasvotkin. Aika kauheaa jos joku mun naapuri näkis siitä vaivaa. Vaihtoehtona on että kuljen hiukset likaisina tai leikkaan ne lyhyeksi, jotta vettä säästyy pesuhommissa, mutta joku näkis nekin vaihtoehdot pahana. 

Mutta älä huoli, uuden lain ansiosta kaikkiin asuntoihin tulee omat vesimittarit ja jokainen maksaa pian omat vesilaskunsa, niin voit lopettaa kyttäämisen ja maksat vain omat vetesi. Mun suihkujani se ei kyllä vähennä eikä lyhennä.

Suihkussakäynti/hiustenpesuohjeittesi lomasta olin ymmärtävinäni, että maksat oman kulutuksesi mukaan? Hyvä niin, jos valutat vettä koko sen 20 minuutin ajan.

Vierailija
68/69 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne vesimittarit tulee uusiin taloihin pakollisiksi. Jos asuu vanhassa talossa, jossa ei ole ennestään mittareita eikä sellaisia remontteja tulossa, jossa voisi ne kätevästi samalla asentaa, niin homma jatkuu entiseen malliin. Ei niihin tarvitse mitään mittareita ruveta asentelemaan.

Vierailija
69/69 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No miten pitkiä nämä naapurin suihkut sitten on?

Itsekin käyn joka päivä suihkussa, joskus harvoin jopa kahdesti päivässä. Enkä harrasta mitään pikasuihkuja. Joskus, varsinkin näin kylminä ilmoina, kun ei oo patteritkaan päällä ja sisällä on ihan jäätävää, niin käyn melkein kuuman suihkun alle lattialle makaamaan ja annan vain veden valua sieltä korkealta päälleni. Tosi rentouttavaa, ja korvaa sen puuttuvan saunan.

Mullon sama! Ennen vaan istuin siellä suihkun alla, mut sit kekkasin, että sitähän voi ottaa ihan rennostikin siellä. Nopeesti hurahtaa puol tuntii suihkussa ;). Ja vesi kuuluu meillä ihan vuokraan, ei tuu mitään erillisiä vesimaksuja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi viisi