Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi neuvola ei ole isillekin pakollinen...

Vierailija
15.04.2014 |

... edes muutaman käynnin osalta?

Miksi miehiä ei velvoiteta ottamaan vastuuta lapsistaan, vanhemmuudesta ja parisuhteen tilasta? Miehille voisi pitää pakollisen valmennuskurssin siitä, miten huomioida puoliso ja kuinka osallistua lapsen hoitamiseen. Miksi isien vanhemmuudessa suoriutumista ei seurata yhtään? Miksi isiltä hyväksytään huonompi suoriutuminen kuin äidiltä? Esim. suhtaudutaan tosi kannustavasti, jos isi pukee lapsen vähän miten sattuu, syöttää lapselle mitä viitsii milloinkin ja ei se mitään, mies käy töissä ja muun ajan hän rentoutuu samalla kun äiti vetää 7 päivää viikossa aamu- ja iltavuoroa lasta hoitaen. Miksi kaikki kaatuu lopulta äidin niskaan? Äitiä ristikuulustellaan neuvolassa eri asioista. Isälle ei edes soiteta, kysytä miehen näkökulmaa omasta isä-lapsisuhteesta, näkemystä siitä miten puoliso jaksaa, vaan odotetaan, että äiti on lapsenhoitajan lisäksi miehensä sihteeri ja valistaja ("te voitte keskustella miehen kanssa..."). Miksi eivät itse puhu miehen kanssa ja varmista, että viesti menee perille virallisesti?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
15.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No itse henkilökohtaisesti en tarvitse, enkä ole tarvinnut, mitään neuvoloita "valmentamaan" miestäni.

Ensinnäkin olen valinnut järkevän ja ajattelevan miehen, joka osaa kyllä itsekin pähkäillä moiset, jos ei heti esikoisen syntymän jälkeen, niin pikkuhiljaa siinä oppien.

Vierailija
2/17 |
15.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se ole pakollinen äideillekkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
15.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syyttäkäämme feministejä, jotka ovat vuosien saatossa luoneet myytin, jonka mukaan miehet ovat luonnostaan kelvottomia kasvattajia. Jos jokin on peruuttamattomasti kelvoton, ei ole perusteita valmentaa ja kouluttaa tätä. Muutenkin verovarat on feministisen ideologian mukaan parempi käyttää naisten tarpeisiin, ja jättää miehet oman onnensa nojaan.

Vierailija
4/17 |
15.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ootpa oudosti neuvolan ottanut.:) Vai vielä ristikuulustelua.

Kaikkihan se on lapsen parhaaksi.

Vierailija
5/17 |
15.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka tahansa pystyy pitämään kulisseja pystyssä yhden neuvolakäynnin kerran, että olisiko siitä edes oikeasti mitään hyötyä.

Vierailija
6/17 |
15.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.04.2014 klo 15:59"]

No itse henkilökohtaisesti en tarvitse, enkä ole tarvinnut, mitään neuvoloita "valmentamaan" miestäni.

Ensinnäkin olen valinnut järkevän ja ajattelevan miehen, joka osaa kyllä itsekin pähkäillä moiset, jos ei heti esikoisen syntymän jälkeen, niin pikkuhiljaa siinä oppien.

[/quote] ssamoin. Kannattaa vähän katsoa, kenelle niitä lapsia tekee

Vierailija
7/17 |
15.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2:lle... Miksi riittää, että isä oppii asiat pikkuhiljaa? Miksi äidiltä odotetaan tiettyjä asioita alusta lähtien?

Ap

Vierailija
8/17 |
15.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.04.2014 klo 16:06"]

2:lle... Miksi riittää, että isä oppii asiat pikkuhiljaa? Miksi äidiltä odotetaan tiettyjä asioita alusta lähtien?

Ap

[/quote]

No mitä äidiltä vaaditaan esikoisen syntyessä? Eikö se äitikin opi ne jutut pikkuhiljaa, tekemällä?

Kukaan ei ole täysin valmis vanhempi lapsen syntyessä.

Vierailija
9/17 |
15.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.04.2014 klo 16:06"]

Ap

[/quote]

Kyllähän sitä äitiäkin neuvotaan.

Vierailija
10/17 |
15.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mun mies ainakin on ollut neuvolassa mukana yhtä kertaa lukuunottamatta aina. Ja tosiaan, ei se äideillekään pakollista ole, vaan kumpikin menee jos kiinnostaa tai on menemättä.

Vierailija
11/17 |
15.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää aloitus oli selkeästi vitsi, no ihan hauska sellainen :D

Vierailija
12/17 |
15.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ole pakollinen äidillekään, miksi siis isälle. Eikä neuvolasta todellakaan saa mitään sellaista mitä ei muualta saisi.

Vierailija
13/17 |
15.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ainakin mies käy joka toinen kerta neuvolassa.

Vähän outoa on vertailla mittoja miten vatsa kasvaa, kun välillä mitataan miehen laiha vatsa ja sitten mun raskaudesta pullistunut vatsa. Ihmetteelvät hurjasti heittelyitä. Kolmesti jo ultrattu kun kasvaa niin epätasaisesti... 

Vierailija
14/17 |
15.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.04.2014 klo 16:04"]

Syyttäkäämme feministejä, jotka ovat vuosien saatossa luoneet myytin, jonka mukaan miehet ovat luonnostaan kelvottomia kasvattajia. Jos jokin on peruuttamattomasti kelvoton, ei ole perusteita valmentaa ja kouluttaa tätä. Muutenkin verovarat on feministisen ideologian mukaan parempi käyttää naisten tarpeisiin, ja jättää miehet oman onnensa nojaan.

[/quote]

Ei siellä neuvolassa ketään valmenneta yhtään mihinkään, terveydenhuollon rahat on niin vähissä että äiti tutkitaan pika pikaa, ulos ja seuraava odottaja sisään. Se valmennus sun on haettava ihan jostain muualta.

Vierailija
15/17 |
15.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvola ei tosiaan ole kenellekään pakollinen, mutta ymmärrän kyllä AP:n pointin. Edelleen lastenhoitoon liittyvät asiat sälytetään lähes aina ja pelkästään naisille/äideille, jotka sitten EHKÄ voivat hieman jutustella asiasta isien kanssa.

Omalla kohdalla ärsytti lapsen pankkitiliä avattaessa, että virkailija merkitsi minulle tilin hallintaoikeuden mutta miehelleni ei, "koska isät eivät nyt yleensä näihin lapsen rahoihin tarvitse pääsyä". Sain kyllä pyytämällä miehellekin oikeuden, mutta hämmentävä asenne.

Vierailija
16/17 |
15.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täh? Eihän se neuvola ole kenellekään pakollinen?

Perhehuone sairaalassa oli hyvä juttu, enemmän siellä oppi lapsen hoitamisesta kuin jossain äitiysneuvolassa ikinä.

Vierailija
17/17 |
15.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eniten mua surettaa jos on miehiä, jotka eivät halua tulla! Mun mies ei missaisi millään mitään, koska vastuu on yhteinen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kolme