Ulkonäköongelmia ja ratkaisuja?
Onko muita, joilla on kasvoissa jokin piirre, joka vähentää kokonaisviehättävyyttä huomattavasti? Itsellä on tällainen ongelma ja olen pitkään miettinyt kasvo-operaatiota, jotta pääsisin eroon tästä ulkonäköhaitasta. Ongelmana on, että en oikein luota kauneuskirurgiaan ja nukutus myös arveluttaa. Tiedättekö onnistuneita kasvoleikkauksia?
Kommentit (25)
Olen miettinyt että kun Jenkeissä plastikkakirurgia on paljon yleisempää kuin täällä, ja jos kaksi alkuperäistä isonenäistä mutta nenänpienennysleikkauksessa käynyttä juutalaista menevät naimisiin ja saavat lapsen jolle tulee myös iso nenä, niin millainen henkinen paine lapselle saattaa tulla siitä kun vanhempien nenät siistitty ja hänellä on iso? Olen kuullut että Jenkeissä on yleistä antaa lapselle nenäleikkaus 16-vuotislahjaksi, painostaakohan ne vanhemmat siihen tai muu yhteisö?
Ja toisekseen, miksi jollekin rodulle ominainen piirre pitää hävittää, miksi siitä ei voi olla ylpeä? Esimerkiksi edellä mainitut juutalaiset korostavat monin tavoin sitä että ovat juutalaisia ja vaalivat historiaansa ja uskontoaan ja ovat ylpeitä siitä, mutta miksi joku tietty kulttuurinen ulkonäköpiirre pitää eliminoida väkisin eli leikata erilaiseksi?
Vinot hampaat. Koska ainoastaan kosmeettinen haitta, niin yksityisellä pitäisi korjauttaa. Maksaisi noin 25 tuhatta euroa kuulemma. Ei purentaongelmia vaan tosi ahdas ylärivi. Juu, taitaa jäädä tämmöseks.
[quote author="Vierailija" time="15.04.2014 klo 14:32"]
nykyään muovinen kauneusihanne tuntuu olevan niin valloillaan ettei mitään kauneusvirheitä saisi olla...
[/quote]
Muovisuus on median luomaa propagandaa, harva mies haluaa muovisen naisen. Useimmat miehet ovat ottaneetkin luonnollisen naisen mutta nainen alkanut muuttua muovisemmaksi suhteen aikana ja tuollaisille suhteille ei nyt välttämättä käy hyvin jos nainen tekee tuon vain saadakseen huomiota muilta miehiltä....
Te jotka kärsitte "vääränmallisista" nenistänne, oletteko kokeilleet meikata niitä eri näköisiksi? Esimerkiksi Janina F:llä on leveä nenä luonnossa mutta hän osaa varjostaa sen kuviin ja keikoille oikeanlaisesti. Jos nenä leveä niin nenän reunoille vähän tummempaa meikkivoidetta ja keskelle vaaleampaa, jos nenä pitkä ja kapea niin vähän tummempaa meikkivoidetta nenän päähän ja vähän valovoidetta sen tummemman meikkivoiteen yläpuolelle niin visuaalisesti näyttää siltä että se nenän pää on vähän korkeampana. Viivamaiseksi piirretyt kulmakarvat saavat usein nenän näyttämään isommalta, kun taas tuuheammat kulmakarvat saavat sen näyttämään pienemmältä kasvoissa.
Olen miettinyt että kun Jenkeissä plastikkakirurgia on paljon yleisempää kuin täällä, ja jos kaksi alkuperäistä isonenäistä mutta nenänpienennysleikkauksessa käynyttä juutalaista menevät naimisiin ja saavat lapsen jolle tulee myös iso nenä, niin millainen henkinen paine lapselle saattaa tulla siitä kun vanhempien nenät siistitty ja hänellä on iso? Olen kuullut että Jenkeissä on yleistä antaa lapselle nenäleikkaus 16-vuotislahjaksi, painostaakohan ne vanhemmat siihen tai muu yhteisö?
Ja toisekseen, miksi jollekin rodulle ominainen piirre pitää hävittää, miksi siitä ei voi olla ylpeä? Esimerkiksi edellä mainitut juutalaiset korostavat monin tavoin sitä että ovat juutalaisia ja vaalivat historiaansa ja uskontoaan ja ovat ylpeitä siitä, mutta miksi joku tietty kulttuurinen ulkonäköpiirre pitää eliminoida väkisin eli leikata erilaiseksi?
[/quote]
Siis tiedätkö, että juuri juutalaiset haluavat pienentää nenäänsä? Tuntuisi, että sellainen piirre, joka on suurella osalla jotain kansaa, olisi hyväksytty. Ja onhan paljon muitakin kansoja, joilla on suuret kyömynenät.
Osaatteko valaista asiaa eli olen kuullut sanonnan "venäläinen nenä". Millainen semmoinen on?
Tämä minun ongelma kulkee hieman suvussa. Eli aivan nuoresta lähtien minulla on ollut selvästi erottuvat juonteet nenän tyvestä alaspäin eli posket näyttävät hieman riippuvan. Ei siis mitään sellaista leukalinjan alle menevää, mutta joka tapauksessa kasvot näyttävät väsyneiltä. Muuten kasvoni ovat symmetriset, sellaiset sydämenmuotoiset. Eli tässä tarvittaisiin jonkinlainen alakasvojen kohotus ehkä. -ap
[/quote]
Rasvansiirto voisi olla hyvä vaihtoehto, eli reisistä tms otetaan rasvaa ja injektoidaan se poskien yläosaan silmien alle jolloin tulee lapsenomaisempi pyöreys = nuorentaa ja raikastaa. Oma rasva on sitä paitsi luonnontuote joten sille ei voi olla allerginen, päinvastoin kun fillerit ja muut pistosaineet joista voi tulla reaktioita.
[/quote]
En tiedä, voisiko rasvansiirto auttaa minun kasvoja, mutta ovatko tuollaisten rasvansiirtojen tulokset pitkäaikaisia? ap
[quote author="Vierailija" time="15.04.2014 klo 14:45"]
Siis tiedätkö, että juuri juutalaiset haluavat pienentää nenäänsä? Tuntuisi, että sellainen piirre, joka on suurella osalla jotain kansaa, olisi hyväksytty. Ja onhan paljon muitakin kansoja, joilla on suuret kyömynenät.
[/quote]
Tämä on vaan tullut puheeksi mm. jenkkituttavien kanssa, että kun ovat menneet jonkun kaverin lapsen bar/bat mitzvah -juhliin ja sanoneet että tuskin lapsi saa vielä nenäleikkausta tuossa iässä (12-13v) vaan että lapsen pitää vielä odottaa muutama vuosi.
Onhan esimerkiksi persialaisilla kunnon kyömynenät, ja heitäkin on muslimeja ja juutalaisia, mutta etenkin naiset leikkaa nenänsä pienemmiksi kun muuttavat länsimaihin.
[quote author="Vierailija" time="15.04.2014 klo 14:48"]
En tiedä, voisiko rasvansiirto auttaa minun kasvoja, mutta ovatko tuollaisten rasvansiirtojen tulokset pitkäaikaisia? ap
[/quote]
Olen kuullut että 2-3 vuotta.
Seela Sella pienennytti juutalaisen nenänsä jo 50-luvulla.
[quote author="Vierailija" time="15.04.2014 klo 15:00"]
Seela Sella pienennytti juutalaisen nenänsä jo 50-luvulla.
[/quote]
Sellan edesmennyt mies oli juutalainen. Sellalla muuten vain iso nenä. Onnistunut leikkaus.
[/quote]
Olen kuullut että 2-3 vuotta.
[/quote]
No eipä oikein vaikutus kestä, jos noin on.
eihän näitä tekstejä pysty lukemaan, joku ei näytä oikein hallitsevan tekstien lainauksia!!!
Mulla on nenä, joka häiritsee mua kauheasti. Jos ois rahaa, menisin kyllä leikkaukseen, kyllä mä suomalaisiin estettisiä hoitoja antaviin sairaaloihin luotan. Mihinkään Viroon en uskaltautuisi (vaikka se tietty halvemmaksi tuliskin).
Vähän vaikea kommentoida, kun ei tiedä tarkemmin, mitä ap tarkoittaa. Onkohan kyse varmasti sellaisesta haitasta, joka on oikeasti haitta muidenkin kuin ap:n mielestä? Monestihan on niin, että kun omaa pärstää joutuu sietämään päivästä toiseen, huonojen kohtien huonous kasvaa aivan turhan suureen mittakaavaan. "Haitta" voi olla muiden mielestä juuri sen ihmisen kiva persoonallinen piirre.
Vaikka leikkaus onnistuisi teknisesti hyvin, ihminen voi silti kokea operaation epäonnistuneeksi. Vaikka uusi nenä tai muu olisi juuri sen näköinen kuin katalogissa, omissa kasvoissa se voi näyttää erilaiselta tai oudolta. Ja muuttunut piirre vaikuttaa koko kasvoihin tuoden niistä ihan uusia, ei niin imartelevia yksityiskohtia esiin.
Minulta poistettiin iso luomi ylähuulen päältä, se oli terveysriski ja toiminnallinen haitta. Kun se oli niin iso, samalla muuttui ylähuulen muoto selvästi. Ja objektiivisesti arvioiden hyvään suuntaan, symmetrinen ja selkeä. Mutta voi miten se itsestä tuntui oudolta, ei ollenkaan omalta.
On niin paljon, mitä voi tehdä ulkonäkönsä parantamiseksi itse, että en suosittele kauneusleikkauksia. Ekaksi kroppa kuntoon, oikeasti HYVÄÄN kuntoon, hoidetut hiukset, iho, kasvojen parhaita puolia korostava ehostus. Ja positiivinen asenne. Joo, tiedän että kuulostaa tätimäiseltä, mutta moni valittaa ulkonäöstä ja haaveilee jostain kalliimmasta parannussysteemistä ja jättää käyttämättä nuo, mitä voi tehdä helposti itse!
Hampaat. Voimakas yläpurenta (kuten anne bernerillä jolla tosin nyt raudat suussa). En saa mentyä konsultaatioon vaikka asia minua suuresti vaivaa.
Tämä minun ongelma kulkee hieman suvussa. Eli aivan nuoresta lähtien minulla on ollut selvästi erottuvat juonteet nenän tyvestä alaspäin eli posket näyttävät hieman riippuvan. Ei siis mitään sellaista leukalinjan alle menevää, mutta joka tapauksessa kasvot näyttävät väsyneiltä. Muuten kasvoni ovat symmetriset, sellaiset sydämenmuotoiset. Eli tässä tarvittaisiin jonkinlainen alakasvojen kohotus ehkä. -ap
[quote author="Vierailija" time="15.04.2014 klo 14:04"]
On niin paljon, mitä voi tehdä ulkonäkönsä parantamiseksi itse, että en suosittele kauneusleikkauksia. Ekaksi kroppa kuntoon, oikeasti HYVÄÄN kuntoon, hoidetut hiukset, iho, kasvojen parhaita puolia korostava ehostus. Ja positiivinen asenne. Joo, tiedän että kuulostaa tätimäiseltä, mutta moni valittaa ulkonäöstä ja haaveilee jostain kalliimmasta parannussysteemistä ja jättää käyttämättä nuo, mitä voi tehdä helposti itse![/quote]
Minulla on kauneusvirhe kasvoissani. Tai oikeastaan minulla on ruma nenä. Muutoin kasvot on ok, nätitkin. Kroppa on urheilullinen ja timmi, joskin minulla on pienet rinnat eikä niitä pysty millään treenillä muokkaamaan. Koen että tämä vaikeuttaa olennaisesti miehen löytämistä, nykyään muovinen kauneusihanne tuntuu olevan niin valloillaan ettei mitään kauneusvirheitä saisi olla...