saako rumien kuvat enemmän tykkäyksiä ja kehuja fb:ssa?
Eräs tuttavani joka on tosi nätti saa aina ihan muutaman tykkäyksen ja sitten jotkut ylipainoiset saavat paljon kehuja, miten kauniita ovat. Tuntuu vähän oudolta ilmiöltä.
Kommentit (17)
Joo kyllä saa! Varmaan lohdutukseksi.
Olen huomannut, että sellaiset ei niin kuvankauniit saavat paljon enemmän kehuja kuin kaunottaret. Mutta en tiedä miksi näin on. Yksi ystäväni vaihtoi hiljattain profiilikuvansa ja oli lihonut siinä melko huomattavasti. Ja ihmiset kehuivat hänen upeaa ulkonäköään. En muista tykkäsinkö kuvasta, mutta en ainakaan kommentoinut mitään kehuja. Minusta tuntuisi falskilta ja jotenkin jopa vittumaiselta kehua toisen rupsahtamista. En tajua mikä tässä on takana. Aika moni tuntuu kuitenkin huomanneen saman.
Hm, nyt kun ajattelen, niin minulla on pari mallia kavereina fb:ssä, enkä ikinä tykkää niiden kuvista, vaikka ne on aivan mielettömän kauniita. Sitten jotain lihavia, vähän homssuisia kavereita aina "tykkään", ehkä kannustusmielessä.
Ehkä alitajuisesti ajattelen, että ne mallit kyllä tietää itsekin olevansa kauniita, ja ne kauniit kuvat niistä ei samanlailla yllätä, kuin sitä vastoin kauniihko kuva vähän rumemmasta tyypistä yllättää.
Mun fb-piireissäni eniten tykkäyksiä taitaa nykyään tulla nostalgiakuville. Meidän yli nelikymppisten kurppien hehkeille ja mahtaville nuoruudenkuville. Tosi moni on julkaissut mm. erittäin kauniita ja tyylikkäitä suht muinaisia hääkuviaan ja saanut päiväkausien ajan huomiota ja tykkäyksiä.
Mun kavereissa ainakin. Mitä enemmän kuvassa olevalla näkyy ryppyjä ja läskiä, sitä enemmän eukot hihkuu kuorossa "oo mikä nainen", "oot niin kaunis". Sitten jos jollain oikeasti kaunis ja edustava kuva, niin muutama tykkäys ja noita kehuja ei sitten yleensä ollenkaan. Jotenkin hupaisaa menoa.
Kukaan kateellinen ei koskaan tykkää kauniiden ihmisten kuvista. Rumien läskien kuvista voi huoletta tykätä, ihan vaikka vittuilu mielessä.
Ehkä niiden, jotka on itsekin vähän plösömpiä eikä niin kauniita, on helpompi kehua kaltaisiaan, mutta he eivät kehu itseään kauniimmiksi kokevia ihmisiä koska ovat heille kateellisia eivätkä siksi halua olla niille ~kivoja~.
TÄMÄ ON JO KÄSITELTY ASIA! Mene lukemaan ne tuhannet muut ketjut tästä samasta aloituksesta!
Täällä oli jonkin aikaa sitten aiheesta ketju ja siinä tultiin siihen johtopäätökseen, että he, jotka ovat ns. eniten esillä Facebookissa, saavat eniten tykkäyksiä ja kommentteja. Eli he jotka kommentoivat ja tykkäävät joka ikisestä päivityksestä jne. Tietysti asiaan vaikuttaa se, onko ihminen suosittu, ja tuo mistä mainitsit.
Itse olen huomannut, että mitä selkeämmin kuvassa oleva on rupsahtanut, sitä enemmän hehkutetaan ja kehutaan. Aluksi ihmettelin tätä, mutta sitten mietin, että ehkä siinä halutaan myös lohduttaa tätä henkilöä että hän kelpaa edelleen vaikkei olekaan kuvankaunis. KAuniin ajatellaan ehkä tietävän itsekin olevansa kaunis, joten tätä ei haluta tuoda niin esiin. Jotenkin nurinkuristahan tämä kieltämättä on, mutta voin kyllä vahvistaa että tällainen ilmiö on olemassa ja toimii aika systemaattisesti näin.
Mun kaverit kyllä tykkää ihan tasapuolisesti. Mutta joskus mietin sitä, että kuinka joku jaksaa päivittää kuvaansa jatkuvasti ja mikä tarve sillä on? Ja yleensä sitä saa mitä tilaa.. jos itse ei tykkää/kommentoi facessa kuin harvoin tai harvoille niin ei voi odottaa että ihmiset jaksaa sunkaan juttuja tykätä/kommentoida.
Joo joo joo, taas on niin rumia ja ylipainoisia tykätty että AP:n elämä on mullistunut suorastaan! EIKÖ SIELLÄ ITÄ-SUOMEN SYRJÄKYLILLÄ OLE MUUTA TEKEMISTÄ KUN ARVOSTELLA IHMISIÄ JA HEIDÄN TEKEMISIÄÄN?
Osta elämä!
Mun kavereissa saa kyllä ne kaunottaret, tavikset ja ei niin viehättävätkin yhtä lailla kauniiksi kehuja. Eniten se riippuu mun mielestä siitä millainen kaveripiiri ja sukulaiset ihmisellä on, joillakin vaan on hirveän ihania ja positiivisia kavereita, kun taas joillakin on katkeroituneita ja kateellisia. Esimerkiksi mulla on kaksi kaveria jotka ovat kuvankauniita. Toinen on ollut ns lapsesta asti kaunis ja rikkaasta perheestä, kaveripiiri on myös sen mukaista ja aina kehumassa ja kehumassa. Toinen taas on sellainen ruma ankanpoikanen, josta kasvoi ihan mieletön kaunotar (ollaan lapsena oltu samassa koulussa, vaikka ei silloin kavereita oltu), ja jostain syystä kukaan ei ikinä kommentoi (minun lisäksi) kuviin mitään, ja useimmat vaan tyytyvät laittamaan tykkäyksen kuvaan. Kerran olin vieressä vieläpä kun yksi nainen humalassa sanoi hänelle, että oli katsonut uutta porofiilikuvaa että onpa "Anna" niin kaunis ja on ihan kade. No ei ollut kuvassa vaan kommenttia tai tykkäystä. En voi muuten päätellä kuin niin, että kaveripiiri ja tuttavapiiri vaikuttaa ihan hirveästi siihen kuinka paljon niitä kehuja saa.
Riippuu onko sillä kauniilla tai läskillä kavereita kaikki kaverit laittaa 'oo oot kaunis sisko ' tai 'sä oot niin kaunis' jos kauniilla on kavereita of course tykkäyksii ja jos on läskil myös nii sama jos ei oo niin sitte ei kaverit tykkää/kommentoi;)
Joo kyllä saa! Varmaan lohdutukseksi.