Yksi tutuntuttu feikkiäiti?
voiko oikeasti olla totta, vai onko nää jotain ihme huhuja.
- että käyttää kahdella vaippaikäisellä kestoja
- hoitaa lapset ihan kokonaan itte, miehellä on kaksi työtä, isovanhemmat eivät auta lapsenhoidossa tai muutenkaan
- on myynyt äidinmaitoa yli 200 LITRAA ??
siis millä vitsillä voi ehtiä tekemään ton kaiken, eikö se maidon pumppaaminenkin vie aikaa jo rutosti?
Kommentit (15)
Ja toinen mokoma kun desinfioi välineet!
Aikaa voi hukata paljon muuhunkin!
Esim, joku yhden lapsen äiti voi juuri sen ajan vaikka istua kahvia siemaillen AV:lla!
Vierailija:
Ja toinen mokoma kun desinfioi välineet!Aikaa voi hukata paljon muuhunkin!
Esim, joku yhden lapsen äiti voi juuri sen ajan vaikka istua kahvia siemaillen AV:lla!
Jos tosiaan ehtii luovuttamaan yli 200 litraa kahdella lapsella, niin pitää lypsää lähes litra maitoa päivässä? Voiko se oikeesti olla niin nopeeta!
Nyt mua harmittaa tuo otsikko. Feikkiäiti vaan tuntu hyvältä sillä hetkellä.
ap.
...kuin 6/8
siis oonko mä vaan jotenkin ihan käsi kun mä en tajuu miten se sen tekee? Kai mä kuitenkin epäilen että se ei oo totta.
ap.
Vaihda asennetta! " kuvittelet nauttivasi kaikista niistä asioista jotka on tekemättä" , just joo....Mutta kokeile, hyvää musaa taustalle ja soitto ystävälle piristää kovasti!
Vierailija:
Ota itseäsi niskasta kiinni!
siis kyllähän mun aika oikeasti riittää yhden kanssa, väliin palstailla täälläkin ;) Mutta ei mulla kyllä juuri luppohetikä jää, omasta mielestäni.
ap.
Ei sitä litraa kukaan kerralla saa varmasti lypsettyäkään..
Minä olen aamulla ennen lasten kerhoja ym. noin klo 7 lypsänyt n. 2dl (lapset syötetty ja puettu, katsovat lastenohjelmia tai videoita sen aikaa)
Seuraava lypsy on lounaan jälkeen, n. klo 11-12 (riippuu kerhojen aikatauluista), lypsän n. 2dl
Kolmas lypsy on klo 14-15, noin 2 dl
Neljäs lypsy ennen lasten iltapuuhia, eli klo 18-19, taas noin 2dl
Viimeinen lypsy siinä klo 22-23, joka päivä tämä ei toteudu. Jos oma vauva juo rinnat täysin tyhjiksi nahkapusseiksi, en lähde maitoa lypsyä varten irrottelemaan.
Joskus saatan lypsää vaikka vain desin tai puolikkaan, koska tiedän, että moni vauva teholla tarvitsee sitäkin tilkkaa.
t. 6 ja 8
tulee vain ihan hirveästi vaikkei edes lypsäisi. Mä jouduin 3 ekaa kuukautta pitämään aina vieressä vesilasia, johon suihkusi maitoa pari desia ilman että tein mitään. Lypsin iltaisin ja aamuisin aina muutaman desin luovutukseen, tosin itse luovutin " vain" 81 kiloa maitoa viiden kuukauden aikana.
Sen verran pitää vielä sanoa, että ei ollut kivaa olla sellainen ylenmäärin maitoa tuottava meijeri. Esim. julkisesti imettäminen oli liki mahdotonta, koska maitoa suihki minne sattuu.
Kestovaippoja käytin vain osan aikaa, mutta nekään eivät ole mikään mahdoton juttu, jos on hyvä pesukone ja kunnon säilytystilat, missä pitää likapyykkiä.
ei sen pumppaaminen vie aikaa, vaan helpottaa vain hirveästi oloa.
Maitopullojen desifioinnin aikana ehtii siivota keittiön.
yks lypsy kestää 10-15 minuuttia... ei siinä aikaa kauaan mene...
ja kun keittää välineet voi siinä muuta tehdä kuumemis ajat sun muut
aamulla
aamupäivällä
päivällä
iltapäivällä
illalla
1-2 keraa yöllä
kahden kanssa onkin helpompaa kuin yhden, jonka " viihdytykseltä" ei paljon ehdi tehdä. 2 lasta puuhailee keskenään.
Itse olen kohta 4 lapsen äiti, mies reissuhommissa (kotona vain joka 3. viikko).
Lapset alle kouluikäisiä.
Hoidan lapset yksin, aina. Ei sukulaisia ym. apuna. (toki mies silloin apuna kun on kotona)
Olen aina imettänyt vähintään vuoden ikäiseksi, tai siihen asti kun olen isolta mahaltani pystynyt.
Olen luovuttanut maitoa, paljon. Litramääriä en osaa sanoa, mutta noin litra per vuorokausi. HUOM!! Omani olen täysimettänyt myös.
Kuskaan kouluihin, käyn kerhoissa, käydään kirjastoissa, puistoissa..
Käytän kyllä kertakäyttövaippoja, mutta pyykkiä kyllä kolmella lapsella (kohta neljällä) riittää!
Enkä koe olevani mitenkään erikoinen =O
Olen vain minä, rakastan lapsiani (vaikka joskus on oikeesti hankalia päiviä) ja nautin heistä! Haluan vielä monta lasta lisää!
Ku eihän se pieni vielä mistään viihdykkeistä taida piitata pariin kuukauteen, sitten voi kyllä ola että lapsista on seuraa toisilleen.
Mut miettikää niitä aamuja! Ku se kuulemma lypsää aamulla. Kun ne muksut pitää ruokkia, saada kuivat vaipat, kai sen äidinkin on syötävä ja puettava.
Mä vaan ihmettelen että miten tohon voi pystyä... siis ihailen kai sitten?