Miten voisi puolustautua sellaista ihmistä vastaan, joka on kehittänyt minusta jonkun pakkomielteen?
Olisiko ideoita tilanteeseen, jossa mitätön ja tylsä elämäni sekä sen stalkkailu sekä siitä valheellinen juoruilu muille ovat jollekin ihmiselle merkittävä elämänsisältö? Miten puolustautuisin kiusaajia vastaan? Olisiko käytännön vinkkejä?
Kommentit (43)
Vierailija kirjoitti:
Miksi sellaista vastaan pitäisi puolustautua? Anna olla ja jatka elämääsi normaalisti. Melko varmasti se toinen ihminen ei ole niin kiinnostunut sinun elämästäsi kuin luulet, vaan itsellesi tuo ihminen vain on tärkeä syystä tai toisesta. Sinulla ei ole syytä olla tekemisissä tuollaisen ihmisen kanssa, vaikka kertomasi olisi tottakin.
Hän ei ole tärkeä tai edes läheinen minulle lainkaan.
Haluaisin, että se stalkkaaminen ja juoruilu loppuisi ja keksisi jonkun muun kohteen, vaikkapa esim. ihan oikean julkkiksen. Yksityishenkilönä on aika karua ja suoraan sanoen v*ttumaista olla stalkkailtu tai seurattu.
Julkkiksille se on maltillisessa määrin ehkä jopa osa sitä työtä ja sen oman toimeentulon miinuspuoli. Yksityishenkilölle stalkkauksen kohteena olo on vain ja ainoastaan hyödytöntä ja raskasta.
"Yllätyshyökkäys" mitään sanomatta/varoittamatta on paras vaihtoehto, sellainen josta seuraa fyysistä ja henkistä kipua ja tuskaa.
Luonnollisesti niin ettei kukaan muu ole näkemässä :)
Vierailija kirjoitti:
"Yllätyshyökkäys" mitään sanomatta/varoittamatta on paras vaihtoehto, sellainen josta seuraa fyysistä ja henkistä kipua ja tuskaa.
Luonnollisesti niin ettei kukaan muu ole näkemässä :)
Olisiko mitään asiallisia tai järkeviä ideoita?
Ei sille mahda mitään, että jotkut ihmiset juoruavat,
Omat tärkeät ihmisesi tuntevat sinut ja tietävät, mikä on totuus.
Avaa vähän taustoja: tunnetko stalkkaajasi, osaatko arvella hänen motiiviaan?
Mietin turvarannekkeen tai henkivartijoiden hankkimista sekä hälytysjärjestelmää paikkoihin, joissa vietän aikaani. Olisiko muita ideoita?
Psykopaatit ovat aina keskuudessamme. Elä omaa elämääsi tästä huolimatta.
Vierailija kirjoitti:
Avaa vähän taustoja: tunnetko stalkkaajasi, osaatko arvella hänen motiiviaan?
En tunne, enkä tiedä motiivia myöskään.
Tämä aloitus on stalkkajaalta itseltään, unelmoi jonkun kuvitellusta ahdistuksesta, köyhä on elämä.
Leila Koo kirjoitti:
Ei sille mahda mitään, että jotkut ihmiset juoruavat,
Omat tärkeät ihmisesi tuntevat sinut ja tietävät, mikä on totuus.
Ok, miten juoruilua ja stalkkaamista voisi jotenkin suitsia? Haluaisin kuitenkin saada olla oma itseni. Aiemmin en ole vastaavaan tietääkseni törmännyt elämässäni ja joskus aiemmin ainoastaan FB-tiliäni tai Instaani stalkkailtiin ja se tuli minullekin ilmi, mutta se oli ollut ilmeisesti satunnaisempaa.
Toki olen kuulemma läheistenikin puolelta päätynyt Facebook-stalkatuksi ja sen perusteella juoruilevat keskenään (tuli minullekin ilmi). Mutta sellainen laajempi minuun kohdistuva seurailu on täysin käsittämätöntä mielestäni.
Vierailija kirjoitti:
Tämä aloitus on stalkkajaalta itseltään, unelmoi jonkun kuvitellusta ahdistuksesta, köyhä on elämä.
Niin on. Vastailee itselleen, kirjoitustyylistä huomaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole todellakaan. Olen sen verran itsekäskin, etteivät muiden elämät (edes julkkisten) kiinnosta juurikaan. Enkä ole pätkääkään utelias.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En vastaa itselleni. Sen sijaan tuo yksi outo vastaus kuulosti juuri sellaiselta, että joku stalkkeri voisi sellaista ehdottaa. Samoin nämä aloituksen oikeellisuutta epäilevät. Olen ihan mielettömän väsynyt tilanteeseen. Olisiko apuja?
T. Ap
Sinulla on stalkkaaja jota et tunne, mutta silti levittelee sun asioita? Ei kuulosta uskottavalta yhtälöltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En vastaa itselleni. Sen sijaan tuo yksi outo vastaus kuulosti juuri sellaiselta, että joku stalkkeri voisi sellaista ehdottaa. Samoin nämä aloituksen oikeellisuutta epäilevät. Olen ihan mielettömän väsynyt tilanteeseen. Olisiko apuja?
T. Ap
En tiedä onko nettitrollukseen saatavissa apua.
Vierailija kirjoitti:
Sinulla on stalkkaaja jota et tunne, mutta silti levittelee sun asioita? Ei kuulosta uskottavalta yhtälöltä.
Tutun tutun tuttu. Olen kuullut, että minusta liikkuu todella inhottavia juttuja. Miksi mun pitää kertoa tarkemmin? Kiinnostaisi vain saada vinkkejä asian korjaamiseksi.
T. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Ap
En tiedä onko nettitrollukseen saatavissa apua.
Ei ole kyse nettitrollauksesta ainakaan tietääkseni.
T. Ap
Sitäkään en tajua, miksi elämästäni kiinnostunut ei suoraan pyydä fb-kaveriksi tai tule instagram-seuraajaksi, mutta silti profiilit kiinnostavat sen verran paljon, että kytätään jatkuvasti ja raportoidaan eteenpäin?
Tai miksi ei kysy minulta suoraan niitä päätä askarruttavia asioita. Sen sijaan somestalkkaa, vääristelee ja juoruilee väritettyä totuutta. Yllättävän läheisetkin tehneet sitä miedommassa määrin (jopa jotkut sukulaiseni ja puolisoni ennen kuin rupesimme seurustelemaan).
T. Ap
Miksi sellaista vastaan pitäisi puolustautua? Anna olla ja jatka elämääsi normaalisti. Melko varmasti se toinen ihminen ei ole niin kiinnostunut sinun elämästäsi kuin luulet, vaan itsellesi tuo ihminen vain on tärkeä syystä tai toisesta. Sinulla ei ole syytä olla tekemisissä tuollaisen ihmisen kanssa, vaikka kertomasi olisi tottakin.