Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mistä johtuu nykyään niin huono elämänhallinta monilla?

Vierailija
14.04.2014 |

Ennenvanhaan ihmiset oli nuukia ja tarkkoja rahasta. Nykyään pitää saada kaikki, vaikka ei olis varaa. Ei osata laskea mihin tulot riitää ja asutaan jossain ihan liian kalliissa kämpässä ja ostellaa siten kulutusluotolla kaikkea kivaa. Miksi??

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
14.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.04.2014 klo 21:31"]

No ennenhän sitä just ei hallittu elämää. Ei ainakaan minun suvussani. Miehet joivat ja olivat aggressiivisia, perhe kulki ryysyissä kun isukki oli juonut kaikki rahat. Syntyvyyden säännöstelystä ei kukaan välittänyt mitään vaikka lapsia ei voitu elättää, vaikka edelleen selibaatti olisi ollut ihan mahdollinen vaihtoehto. Ja näin päin pois. Kyllähän ihmiset nykyään huolehtivat asioista ja itsestään kuitenkin ihan eri tavalla. 

[/quote]

Joo, ihmisen muisti on lyhyt ja historiantietämys huono..ei edes niin kovin kauan aikaa sitten Suomessa tosiaan oli ryysykurjalistoa, kerjäläislapsilaumoja jne. Mutta kyllähän tämä nykyinen kulutuskulttuuri on mittakaavaltaan jotain ennennäkemätöntä, se ajaa tuhlaamaan paitsi omia rahoja myös koko maapallon luonnonvaroja.

Vierailija
22/22 |
14.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä uskon,e ttä tässä materialistisessa, kovassa maailmassa moni on sisältä rikki, eksynyt ja yksinäinen. Ei uskalleta näyttää heikkoutta ja onnea etsitään materiasta. Kaikille muille osoitetaan,e ttä minä olen paras, voi akkain ja superhuippu ihan kaikessa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla