Pelkään että en olekaan tyytyväinen uuteen keittiöön.
Siinäpä ongelma. Omakotitalo ja vanha kulahtanut keittiö. Suunnitelmia on tehty mutten uskalla lyödä kauppoja lukkoon.
Mitä jos uudet valkoiset kaapit näyttääkin halvalta kalustelevyltä. Jos yksi iso allas onkin epäkäytännöllinen valinta. Jos keittiö ei aiheutakaan wau-efektiä ja onnen tunnetta vaan huomaan vain epäkohtia.
Vihdoin mieskin on valmis remonttiin mutta nyt minulla on mennyt pupu pöksyyn!
Kommentit (27)
Ei kannata ladata niin suuria odotuksia johonkin sellaiseen asiaan kuin uusi keittiö.
Iso allas on kätevä. Tarvittaessa voit ostaa vielä pienen astian missä pikapestä jotain jos et halua täyttää koko allasta.
Jos kaapinovet näyttivät halvalta kaupassa, ovat ne sitä kotonakin.
Mä olen tykännyt isosta altaasta. Mahtuu tiskaamaan paistinpannut/uuninpellit yms. Ikean iso posliiniallas meillä.
Kai sinä olet ne materiaalit käynyt ihan livenä katsomassa vai vaan kuvien perusteella tehnyt päätöksiä?
Ja jostakin on lähdettävä. Elämässä otetaan suurempiakin riskejä, joten sinulla on nyt kaksi vaihtoehtoa: pidä vanha keittiö tai remppaa se.
Minulla harmittaa se, että tilasin kaikki kaapinovien kahvat kerralla, en siis ensin tilannut yhtä ja testannut millainen on käytössä. Ovat nätit, mutta kahvan sisäreuna on jotenkin terävä ja ikävän tuntuinen käteen.
Otat aikalisän ja pohdit valintoja vielä jos olet epävarma. Parempi, että voit todella innolla odottaa keittiötä.
Vierailija kirjoitti:
Minulla harmittaa se, että tilasin kaikki kaapinovien kahvat kerralla, en siis ensin tilannut yhtä ja testannut millainen on käytössä. Ovat nätit, mutta kahvan sisäreuna on jotenkin terävä ja ikävän tuntuinen käteen.
Käytännöllisyys, värit ja tyyli sekä lattiamateriaali määrittää pitkälle, jotkin ovenkahvat on helppo vaihtaa hankkimalla samankokoiset.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen tykännyt isosta altaasta. Mahtuu tiskaamaan paistinpannut/uuninpellit yms. Ikean iso posliiniallas meillä.
Posliiniallas keittiössä? Toivottavasti et tiputa koskaan paistinpannua tai muuta painavaa sen päälle, posliini kun halkeaa melko helposti.
Mä olen asunut useassa omakotitalossa vuokralla/omassa ja sitä kautta mulla on kehittynyt asumisasioissa todella vahva käsitys siitä mistä pidän ja mistä en. Nyt siitä on hyötyä, kun aletaan rakentamaan omaa.
Esim. keittiöön haluan käytännössä kaikki samat elementit kuin mitä tässä nykyisessä keittiössä on, mutta voivat olla vähän eri järjestyksessä. Ja eriväriset kaapit.
Älä ota valkoista jos emmit sitä. Se on niin steriili - ota joku lämpimämpi ja tunnelmallisempi väri. Mä olet itse miettinyt jopa tumman marjapuuron väriä. Puustellilla on sellainen, ja Keittiö-Idea vai mikä firma olikaan myy keittiökalusteiden ovia "kaikissa väreissä".
Välitilan laatat tulisivat siinä tapauksessa vispipuuron värisillä laatoilla.
Mutta tätä väriasiaa vielä mietin... :)
https://www.puustelli.fi/ovivalitsin?color=508
Tuossa on se (ruis)marjapuuron punainen, minusta kaunis väri!
Ja tämä Ideal-keittiöt tekee ovet kaikilla Tikkurilan värikartan väreillä, voi tulla halvemmaksi kuin Puustellin ovet:
Minä laittaisin nyt 3 allasta jos tekisin. 1 allas on todellakin virhe.
Sincc
https://laattamaailma.fi/tuotteet/seinalaatta/proj-base-rosa-380-kiilta…
Ja tuossa olisi tuollainen vispipuuron värinen laatta välitilaan.
Miksi ei voisi olla keittiössä näin herkullisia värejä?
Toki pitäisi nähdä ensin luonnossa nämä yhtä aikaa, miten sopivat toisiinsa vai sopivatko.
Vierailija kirjoitti:
Kahvojen värikin kannattaa testata ennen ostamista. Esim. metallikahvoissa alumiinilla ja teräksellä on iso ero esim. harmaissa kaapinovissa. Kotoa löytyy varmaan lusikoita tms millä kokeilla eri värejä valittua kaapinväriä vasten.
Vierailija kirjoitti:
https://www.puustelli.fi/ovivalitsin?color=508
Tuossa on se (ruis)marjapuuron punainen, minusta kaunis väri!
Se väri on karpalo (suomennettuna)
Vierailija kirjoitti:
Et kai nyt vaan avokeittiötä laita?
Ei kai aloittaja puhunutkaan rakentamisesta tai huonejaon muuttamisesta, vaan keittiön laittamisesta.
Ovet tasaisia ja umpipuuta. Voi huoltaa paljon helpommin.
Nyt meillä on ns peiliovet ja töhnää ei saa uurteista pois.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka paljon uudet kahvat tulisi maksamaan?
Katso sitä vanhaa ja mieti eikö mikä tahansa ole parannus siihen.
Kaapinovet on juuri sellaiset kuin mitkä valitsit. Onko toiminnot tarkistettu paremmin toimiviksi? Tuleeko uudet koneet?