Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mihin asti kerrostalossa saa mielestäsi lauantai-iltana bilettää?

Vierailija
02.12.2020 |

Kysymys otsikossa.

Kommentit (71)

Vierailija
61/71 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun puolesta ei tarvi bilettää kerrostalossa ollenkaan.

Ja tässä näemme näitä minäminäminä ihmisiä. Täällä eletään minun säännöillä! Minun tahdon mukaan! Minä olen kovapäinen! Yhtään en tajua ja jousta vaikka ihmisellä olis vaan 2 kertaa vuodessa juhlat. Jos menee sekuntinkaan yli 22 niin valitan. Olen ihana ihminen kun olen rollikello ja valitan kaikesta. Varsinainen talopoliisi. Valitan silti vaikka tiedän että jos vuodessa järjestetään 2 kertaa juhlat kerrostalossa jotka venyy aamuyöhön niin niiden perusteella häätöä ei saa, häiriön pitää olla jatkuvaa.

Ne minun säännöt on taloyhtiön yhteiset säännöt. Ei siellä lue, että jokaisessa asunnossa saa 2 krt/v järjestää äänekkäät juhlat, jotka voivat jatkua klo 22 jälkeen. Siellä on sillai julmasti, että klo 22 jälkeen ei saa kuulua ylimääräisiä ääniä, ei tehdä remonttia eikä soiteta äänekästä musiikkia.

Tämä on ihan lakimieheltä kuultua, että kerrostalossa saa pari kertaa vuodessa järjestää juhlat ja lapsen tulee esimerkiksi saada pianoläksyjä harjoitella kerran viikossa 2h, mutta jos soittaminen kestää 6h ---->

niin siihen laki vetää rajan ja katsoo häiritseväksi elämäksi :)

Meillä lakimies totesi, että ilman muuta saa remontoida viikonloppuna, klo 6 aamulla on sopiva aika aloittaa, vaikka siitä meteliä syntyykin. Riittää, että pahoittelee asiaa. Eikä kerrostalossa ole mitään velvollisuutta siivota rapusta remppajätettä, sitä varten on taloyhtiön siivooja.

Ihan kiinni siitä, millaiselta lakimieheltä kysyy ja missä tilanteessa.

Vierailija
62/71 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

klo 22 alkaa hiljaisuus. Kahdeksan jälkeen voi alkaa himmata toimintaansa koska lasten pitää päästä ajoissa nukkumaan naapureissa. Jos haluaa elää kuin pellossa niin hankkii omakotitalon maalta kaukana muista ihmisistä.  Ja se on ihan sama mikä viikonpäivä on kyseessä. Ei ole olemassa mitään erityisiä päiviä missä olisi extraa. On olemassa myös vuorotyöläisiä ja eläkeläisiä. Heille on ihan sama onko tiistai vai sunnuntai. Kun asut muiden ihmisten keskellä mietit myös heitä ja heidän hyvinvointiaan. Psykopaatit muuttakoon muualle ja narsistit.

Miksi lapsiperheiden pitäisi määrätä muiden elämästä? Jotkut pikkulapsethan pistetään nukkumaan jo kello 19, miksei samantien alkaisi "himmaamaan toimintaansa" jo klo 18 ettei lapsilta varmasti mene yöunet.

Jos hiljaisuus alkaa klo 22, niin se alkaa klo 22 eikä silloin kun lapset menevät jossain asunnossa nukkumaan.

Eli samat säännöt kaikille: on olemassa tietty hiljaisuusaika jota pitää noudattaa, ja muuna aikana saa kuulua askelääniä/suihkun ääntä/pesu- ja tiskikoneen ääntä/TV:n ääntä jne. Ei tietenkään niin että koko päivän kuuluu hirveää paukuttelua ja kovaäänistä musiikkia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/71 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja tässä näemme näitä minäminäminä ihmisiä. Täällä eletään minun säännöillä! Minun tahdon mukaan! Minä olen kovapäinen! Yhtään en tajua ja jousta vaikka ihmisellä olis vaan 2 kertaa vuodessa juhlat. Jos menee sekuntinkaan yli 22 niin valitan. Olen ihana ihminen kun olen rollikello ja valitan kaikesta. Varsinainen talopoliisi. Valitan silti vaikka tiedän että jos vuodessa järjestetään 2 kertaa juhlat kerrostalossa jotka venyy aamuyöhön niin niiden perusteella häätöä ei saa, häiriön pitää olla jatkuvaa.

Ne minun säännöt on taloyhtiön yhteiset säännöt. Ei siellä lue, että jokaisessa asunnossa saa 2 krt/v järjestää äänekkäät juhlat, jotka voivat jatkua klo 22 jälkeen. Siellä on sillai julmasti, että klo 22 jälkeen ei saa kuulua ylimääräisiä ääniä, ei tehdä remonttia eikä soiteta äänekästä musiikkia.

Tämä on ihan lakimieheltä kuultua, että kerrostalossa saa pari kertaa vuodessa järjestää juhlat ja lapsen tulee esimerkiksi saada pianoläksyjä harjoitella kerran viikossa 2h, mutta jos soittaminen kestää 6h ---->

Meillä lakimies totesi, että ilman muuta saa remontoida viikonloppuna, klo 6 aamulla on sopiva aika aloittaa, vaikka siitä meteliä syntyykin. Riittää, että pahoittelee asiaa. Eikä kerrostalossa ole mitään velvollisuutta siivota rapusta remppajätettä, sitä varten on taloyhtiön siivooja.

Ihan kiinni siitä, millaiselta lakimieheltä kysyy ja missä tilanteessa.

Miksi helvetissä pitäisi aloittaa klo 6 aamulla? Eikö edes vähän voi huomioida muita, jotka eivät ehkä halua kuunnella sitä remppameteliä aamusta iltaan? Ja hiljaisuuskin taitaa loppua klo 7, en tiedä mitään taloa jossa se olisi klo 6.

Huono neuvo lakimieheltä. Minulle ei ainakaan riittäisi asian pahoittelu, jos joutuisin heräämään joka aamu klo 6 poraan ja vasarointiin. Valittaisin asiasta isännöitsijälle.

Vierailija
64/71 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnes hiljaisuusaika alkaa. Jotkut käyvät viikonloppuisinkin töissä.

Vierailija
65/71 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joopa - alakerran juippi kreisibailaa 3 - 5 kertaa viikossa, aloittaa kymmenen maissa illalla. Välillä teknot ja bileporukka huutaa rappukäytävässä aamukuuteen. Seinänaapurina oli juoppo pariskunta aikamiespoikineen ja heillä oli vain yhdet bileet - miltei viisi vuotta kestäneet tauottomat juhlat...

Vierailija
66/71 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllähän sen sietäisi jos 1-2 kertaa vuodessa, mutta että useita kertoja viikossa... ja joskus jätetään kaverin koirakin sinne kerrostaloasuntoon yöllä haukkumaan ja ulisemaan ku luuhataan muualla

Vierailija
67/71 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

paalik. kirjoitti:

meillä täällä talohäiriköllä tuntuu olevan käsitys että klo 22 jälkeen kuuluu aloittaa älämölö, käkätys ja rappukäytävässä ramppaaminen. järjen lahjat....

😕

Asutaankohan samassa talossa? Viime yönä oli taas naapurin nulikalla bileet, jotka alkoivat hieman yli iltakymmenen ja jatkuivat aamukolmeen...

Niin oli ja ne sai poliisit niskaansa kas vaan. Kun huomautuksia on kaksi kolmas riittää uuteen bilepaikkaan.

Vierailija
68/71 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En meinannut uskoa korviani kirjoitti:

Kerrostalo asuminen on vaikeata.

Tyttö vaskitiellä soitti musiikkia klo 16 vähän isommalla äänellä. Alakerran naapuri soitti ovikelloa ja pyysi lopettamaan.

No onko juolahtanut mieleen että tytön elämää ei voi pakottaa elämään niitten muittenkin? Ja että jokainen maksaa vaan tilasta joka on seiniensä sisällä? Ja se toinen maksaa myös omastaan.

Mikä on vaikeata tässä?

Vierailija
69/71 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bileet voi jatkua läpi yön, mikäli melu ei kuulu muihin asuntoihin. Tiesittekö esimerkiksi, että normaali puhekin lasketaan normaaliin ääniin, joita voi kuulua hiljaisuuden aikana, kuten vessassa ja suihkussa käyntikin? Asunnossa saa puhua vaikka aamuyöllä, mikäli ei huuda

Vierailija
70/71 |
31.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä tulee heippalappu vaikka bileet loppuisivat jo ennen kymmentä. Ei oikein uskalla alkuillanistujaisia enää pitää. No niin kauan kuin ei isännöitsijältä tule huomautuksia niin aivan sama, sääntöjen mukaan mennään.

Vierailija
71/71 |
31.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hiljaisuuteen asti, päivästä riippumatta.

Näin on. Viimeistään klo 22 alkaa hiljaisuus tai naapurit joutuvat puuttumaan tilanteeseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kahdeksan