Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mihin asti kerrostalossa saa mielestäsi lauantai-iltana bilettää?

Vierailija
02.12.2020 |

Kysymys otsikossa.

Kommentit (71)

Vierailija
41/71 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bileäänet eivät ole normaalia asumisääntä eli se loppuu viimeistään siinä vaiheessa, kun poliisi on ovella.

Vierailija
42/71 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pelkästään ääni, vaan kannabispolttelubileitä ei tule sietää hetkeäkään mihinkään kellonaikaan, eikä tupakanlöyhkää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/71 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Minun mielestä lähtökohta on se, että pitäisi rakentaa niin hyvin äänieristettyjä kerrostaloja ja rivitaloja että normaalia elämää voi elää huoletta, kenenkään ei tarvitse tuntea ahdistusta jne ja korjata ne kerrostalot/rivitalot joissa puutteellinen äänieristys! Puutteellinen äänieristys johtaa aina riitoihin, pahimmillaan murhaan, kun laitetaan erilaiset ihmiset erilaisilla elämänkäsityksillä asumaan lähekkäin.

2. Tämä kuitenkaan kun ei ole mahdollista, kun alkaa tietyt tahot vinkumaan puutteellisen äänieristyksen korjaamisen aiheuttamista kustannuksista viis asumismukavuudesta, niin ihmisten pitäis olla varustettuja maalaisjärjellä. Maalaisjärki tarkoittaa sitä että elämme lain ja järjestyssääntöjen mukaan, jotka sallii sen että musiikkia ja tv:tä saa kuunnella normaalin puheen voimakkuudella muutaman tunnin päivässä aivan sama ärsyynnytkö sinä siitä! ja varsinkin perheelliset voi joutua pesemään useampana päivänä pyykkiä peräkkäin joka on aivan normaalia.. Kotonaan pitäisi pystyä olemaan vapaasti, ne äänet mitkä kuuluu normaalista elämästä niin kuuluu ja that's it, ei kodin pidä olla semmoinen paikka jossa joutuu elämään varpaillaan ahdistuksessa/stressissä että uskallankohan tehdä sitä tai tätä koska naapurilla voi mennä hermo! Koti on se paikka jossa tulisi rentoutua ja asenteen yhteisöasumisessa on pakko olla se että sopu sijaa antaa. Joten annetaan naapurin muutaman tunnin kuunnella musiikkia tai tv, niinhän minä saan itsekkin tehdä, kunhan laitteet ei ole kuitenkaan koko päivää päällä. Tästä on käyty jopa oikeutta ja oikeus on vetänyt rajan siihen että 6 tuntia päivässä jatkunut pianonsoitto katsottiin häiritseväksi elämäksi, mutta jos pianoa soittaa 2 tuntia se ei ole häiritsevää elämää... Sitten kun naapuri alkoi huudattamaan kostomielessä radiota päälle häiritäkseen naapurin pianoläksyjen harjoittelua, niin oikeus tuomitsi tämän koska radiota huudatettiin kiusaamismielessä! Ja tämä oli aivan oikein. Ikinä ei pidä alentua kiusaamaan.

3. Niin kauan kun meillä on psykopaatteja, sosiopaatteja, narsisteja niin normaalielämä ei kuitenkaan luonnistu koska he ei piittaa laista tai järjestyssäännöistä, he eivät ajattele että sinun toimintasi on normaalia ainut mikä pyörii heidän mielessään on se että se häiritsee heitä ja näin oikeuttavat kiusaamisen! Laittavat ihmiset tanssimaan oman pillinsä mukaan ääritapauksessa jopa väkivallan uhan kautta ja eivät mieti myöskään sitä onko oikeus savustaa naapuri ulos vain koska hän ei miellytä. Pitäisi muistaa että vaikka asutaankin tämmösissä äänieristehaittakopeissa jotka on nidottu toisiinsa kiinni niin kaikki kuitenkin olemme tuntemattomia ihmisiä toisillemme ja jokaisen pitäisi keskittyä oman elämän elämiseen!

Vierailija
44/71 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bileitä on hyvin monenlaisia. Riippuu siis bileistä mihin asti voivat kestää. Kuitenkin naapurit on otettava huomioon kerrostalossa, joten asunnon ulkopuolelle kuuluvat äänet loppuvat viimeistään hiljaisuusaikaan. Tätä ennen satunnaisesti voi olla bileistä vähän meteliä, josta on kuitenkin hyvä informoida naapureita etukäteen, kuten myös remonteista yms äänekkäämmistä töistä. Jos lähtökohtaisesti kotirauha on niin rikkomaton, ettei poliisillakaan ole oikeutta tulla asuntoon ilman asukkaan lupaa tai kotietsintämääräystä, niin periaatteessa kaikesta häiriöstä, mikä naapureista kuuluu omaan asuntoon, voi huomauttaa. Miten fiksua tai naapurisopua rakentavaa se sitten on, niin onkin toinen asia.

Vierailija
45/71 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Bileäänet eivät ole normaalia asumisääntä eli se loppuu viimeistään siinä vaiheessa, kun poliisi on ovella.

Se on ihan normaalia että ihminen järjestää joskus elämässään juhlat. On mukavaa viettää sosiaalisia tapaamisia ja istua iltaa ystävien kanssa. Joskus on jopa mukava kuunnella musiikkia ja ottaa vähän alkoholiakin! En voi mitään sille jos sinä et koe tälläistä normaaliksi elämiseksi, jäät monesta hauskasta paitsi, mutta minun mielestä on normaalia välillä sosiaalisoida ja juhlia. On normaalia että ihminen järjestää kotonaan myös ristiäiset, joulua vietetään yhdessä, juhlia on monenlaisia. Ei tarvitse olla öykkäribileet joissa puukko heiluu, juhlissa on normaalia äänentason välillä nousta kun ihminen innostuu ja jos huonosta äänieristyksestä johtuen pissaaminenkin kuuluu naapuriin niin ymmärrät varmaan että sen äänentason juhlissa ei tarvitse paljon nousta jotta kuuluu naapuriin, että ei siellä välttämättä edes huudateta musiikkia

Poliisia tarvitaan vasta sitten jos bilettämistä on tyyliin joka viikonloppu, kuuluu apua huutoja, seinään paiskotaan tavaroita, on väkivaltaa

Mietin että minkälainen ihminen ei pitää epänormaalina elämänä sitä että naapuri järjestää joskus juhlat. Ankea ihminen, jolla ei ole itsellään sosiaalista elämää?

Vierailija
46/71 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun puolesta ei tarvi bilettää kerrostalossa ollenkaan.

Vierailija
47/71 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

22 asti. Ei sekuntiakaan sen yli

Vierailija
48/71 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No itse en nyt niin pahastu jos joku vaikka silloin tällöin puoleenyöhön soittaisi musiikkia vähän kovemmalla kun en mene kuitenkaan sen aikaisemmin nukkumaan. Mutta kyllä sitä säännöissä määrättyä hiljaisuutta sopis kunnioittaa.

Vierailija
49/71 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiljaisuuden alkuun asti voi bilettää, mutta kovaääninen musiikin kuuntelu ja huutaminen ei ole "normaalia elämän ääntä", joten bileistä on kohteliasta laittaa lappu, että muut osaa varautua ja toisaalta tietää mihin tulla valittamaan, jos meteli jatkuukin pidempään ja häiritsee. Jos äänieristys on ok ja osaa pitää voluumin kohtuullisena voi jatkaa juhlia pidempäänkin, tällöin tosin ainakin se lappu on laitettava ja oikeasti heti hiljennyttävä jos joku valittaa.

Vierailija
50/71 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja tässä näemme näitä minäminäminä ihmisiä. Täällä eletään minun säännöillä! Minun tahdon mukaan! Minä olen kovapäinen! Yhtään en tajua ja jousta vaikka ihmisellä olis vaan 2 kertaa vuodessa juhlat. Jos menee sekuntinkaan yli 22 niin valitan. Olen ihana ihminen kun olen rollikello ja valitan kaikesta. Varsinainen talopoliisi. Valitan silti vaikka tiedän että jos vuodessa järjestetään 2 kertaa juhlat kerrostalossa jotka venyy aamuyöhön niin niiden perusteella häätöä ei saa, häiriön pitää olla jatkuvaa.

Vierailija
51/71 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hiljaisuuden alkuun asti voi bilettää, mutta kovaääninen musiikin kuuntelu ja huutaminen ei ole "normaalia elämän ääntä", joten bileistä on kohteliasta laittaa lappu, että muut osaa varautua ja toisaalta tietää mihin tulla valittamaan, jos meteli jatkuukin pidempään ja häiritsee. Jos äänieristys on ok ja osaa pitää voluumin kohtuullisena voi jatkaa juhlia pidempäänkin, tällöin tosin ainakin se lappu on laitettava ja oikeasti heti hiljennyttävä jos joku valittaa.

Elikkä ne keiden talossa parempi äänieristys niin heille sallitaan vapaampi elämä? ei se näin mene, samat oikeudet kaikille ja jos joku pitää juhlat 2 kertaa vuodessa, sinä mietit vaan minne osoitteeseen voit mennä valittamaan niin aikamoinen ilonpilaaja olet! ;)

Vierailija
52/71 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kerron minkä takia taloyhtiöissä on riitoja. Sen takia että siellä on näitä ihmisiä jotka ei osaa ottaa kaikkia huomioon! Kaikkien huomioon ottaminen tarkoittaa sitä että molemmat saa mitä haluaa, ne saa välillä rauhaa jotka haluaa rauhaa ja ne jotka haluaa kuunnella musiikkia saa välillä kuunnella musiikkia muutaman tunnin.

Jos sun asenne on: Minun asuntoon ei saa kuulua mitään ääniä vaikka huono äänieristys, vaikka järjestyssäännöt ja laki sallii jonkin asian, vaikka naapuri kuuntelisi normaalin puheen volyymilla musiikkia! = riita tulossa

Tai jos asenne on: Minä saan kuunnella 24/7 musiikkia tai tv:tä, naapureista viis veisaan tai huonosta äänieristyksestä = riita tulossa

Se on ihan varma että taloyhtiöissä on aina riitoja, koska ihmisiä joilla v...umainen luonne, persoonallisuushäiriöisiä, mielenvikaisia

Vierailija
53/71 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä vain on kiellettyä kerrostalossa juhliminen "pilkun" jälkeen, vaikka ilmoittaisi etukäteenkin. Se ei mitenkään poista velvollisuutta elää taloyhtiön järjestyssääntöjen mukaan, koska joka puolella asuu muita ihmisiä. On pikkulapsia, sairastavia, työhön aamulla herääviä, huono-unisia jne. Aikoinaan oli meillä ihan itsestään selvää, että bileet pidettiin siellä, missä me vähiten aiheutimme häiriötä muille - siis jonkun kaverin omakotitalossa, kun vanhemmat ei olleet kotona. Ja useinmiten vielä ihan luvan kanssa. Kerrostalossa jos joskus yritimme juhlia, niin aina oli poliisi oven takana ja juhlat loppui siihen. Kerrostalossa myös muilla kuin bilettävillä on oikeutensa asua rauhassa.

Vierailija
54/71 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu aika paljon siitä, kuinka aktiivisesti taloyhtiössä juhlia järjestetään. Sitä ei voi ajatella ihan vain omasta vinkkelistään, kun kerrostalossa asuu sentään usein satojakin ihmisiä. Jos heistä kolmasosakin järjestää säännöllisesti juhlia tai tapaamisia sukulaisten/ystävien kanssa ja valvottaa naapureitaan, niin siitä tulee vuositasolla aika paljon unettomia öitä, ärtymystä ja mahdollisesti jälkiseuraamuksia naapureille. Kerrostalossa eletään yhdessä, vaikka jokainen omassa asunnossaan asuukin. Omakotitalossakaan ei voi mällätä niin että naapureita häiritsee, se on osa sivistysvaltion perustoimintaa.

Vierailija
55/71 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja tässä näemme näitä minäminäminä ihmisiä. Täällä eletään minun säännöillä! Minun tahdon mukaan! Minä olen kovapäinen! Yhtään en tajua ja jousta vaikka ihmisellä olis vaan 2 kertaa vuodessa juhlat. Jos menee sekuntinkaan yli 22 niin valitan. Olen ihana ihminen kun olen rollikello ja valitan kaikesta. Varsinainen talopoliisi. Valitan silti vaikka tiedän että jos vuodessa järjestetään 2 kertaa juhlat kerrostalossa jotka venyy aamuyöhön niin niiden perusteella häätöä ei saa, häiriön pitää olla jatkuvaa.

Isossa kerrostalossa on helposti 30-50 asuntoa. Jokainen jos ottaa oikeudekseen pitää melujuhlat kaksi kertaa vuodessa, on niitä joka ikiselle viikonlopulle jopa kahdet. Ei vain sinun kahdet vuodessa.

Sinä et nyt nimenomaan ymmärrä että maailmassa on muitakin kuin SINÄ, ja kaikilla niillä muilla pitää olla samat oikeudet - esim esittämäsi mukaisiin kaksi-kertaa-vuodessa-juhliin. Jokainen fiksu ihminen kuitenkin ymmärtää, ettei siitä tulisi mitään, jos kerrostalossa joka viikko on parit yön yli bileet.

Vierailija
56/71 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Isossa kerrostalossa on helposti 30-50 asuntoa. Jokainen jos ottaa oikeudekseen pitää melujuhlat kaksi kertaa vuodessa, on niitä joka ikiselle viikonlopulle jopa kahdet. Ei vain sinun kahdet vuodessa.

Sinä et nyt nimenomaan ymmärrä että maailmassa on muitakin kuin SINÄ, ja kaikilla niillä muilla pitää olla samat oikeudet - esim esittämäsi mukaisiin kaksi-kertaa-vuodessa-juhliin. Jokainen fiksu ihminen kuitenkin ymmärtää, ettei siitä tulisi mitään, jos kerrostalossa joka viikko on parit yön yli bileet.

Ei se juhliminen kuulu läheskään joka asuntoon. Mutta tuosta vois niinku päätellä että kerrostalo on ankeuden keidas, se mikä on normaalia elämää siitä tehdään epänormaalia eli on epänormaalia pitää hauskaa ja juhlia, on epänormaalia kuunnella musiikkia tai tv ilman kuulokkeita jne. Mulle ei ole mikään ongelma satunnaiset juhlat, se mitä vaadin muilta nii kestän myös

Vierailija
57/71 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Klo 22:01 soita poliisit paikalle, vaikka alakerrassa olisi lappu, että meillä on tuparit. Säännöt on säännöt ja jos se asukas tästä valittaa, niin minä osaan tehdä remonttia myös aamuyöllä klo 4. Ja vedota siihen, että tuolla on ilmoitustaululla pahoittelulappu.

Vierailija
58/71 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne minun säännöt on taloyhtiön yhteiset säännöt. Ei siellä lue, että jokaisessa asunnossa saa 2 krt/v järjestää äänekkäät juhlat, jotka voivat jatkua klo 22 jälkeen. Siellä on sillai julmasti, että klo 22 jälkeen ei saa kuulua ylimääräisiä ääniä, ei tehdä remonttia eikä soiteta äänekästä musiikkia.

Vierailija
59/71 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrostalossa ei ole normaalia juhlia ees pari kertaa

Kerrostalossa ei oo normaalia pestä pari koneellista pyykkiä peräkkäin

Kerrostalossa ei saa päättää edes mitä sisäkenkiä käyttää kotonaan, puukengät on ehdottomasti kielletty

Kerrostalossa ei ole normaalia pan...na, joku voi alkaa imitoimaan ähkimistä seinän takana

Kerrostalossa ei ole normaalia piereskellä, sekin kuuluu naapuriin

Kerrostalossa ei ole vapautta valita edes omaa ku...semis tai pa...skomis tyyliään, pitäisi tarpeet päästää reunoille jotta ei kuulu lorotusta ja molskahduksia ja naapurilla mene hermo

Kerrostalossa vaaditaan käyttämään wc-paperia tarkoitukseen johon se ei kuulu, laittamaan pöntön pohjalle ääntä vaimentamaan

Kerrostalossa jotkut jopa vaatii aivastamaan tyynyyn, jotta vaimentaisi ääntä, välittämättä yhtään että räkä ja flunssabakteerit siirtyy siihen!

Kerrostalossa voi mennä hermo jopa siihen että naapuri kopsauttaa parvekkeeltaan päiväpeiton pölyt sinun parvekkeellesi

Kerrostalossa vaikka kuuntelisit hiljaisuusajan ulkopuolella musiikkia ja tv:tä kohtuullisesti niin naapuri vit...tuuntuu koska hänellä on päinvastanen musiikkimaku ja ei osaa suvaitsevaisuutta ja alkaa tekemään kostoääniä!

Kerrostalossa ei saa suihkussa viettää edes niin pitkää aikaa kun haluaa, vaikka itse maksaisi veden

Kerrostalossa pyykinpesukin tulisi mielellään vetää kivikaudelle, nyrkkipyykkiä vaan, pesukoneen jumputus ärsyttää

Kerrostalossa myös lemmikit on säännöllisen vainon kohteena vaikka eivät olisi tehneet mitään, eikä osata myöskään vauvan itkua tai uhmaikäsen itkupotkuraivaria ymmärtää, pitäisikö teipata pennun kädet ja t...urpa!?

Kerrostalossa halutaan jopa puhuminen kieltää klo 22 jälkeen huonon äänieristyksen takia

Kerrostalossa myös imurointi v...ituttaa

Kerrostalossa ei saa ihminen ite päättää tupakoiko vai ei

Kerrostalossa vertaillaan wc-pöntön vetämistä ja musiikin kuuntelua... hmm niin mun mielestä muista elämänäänistä ei lähde niin pitkäkestoista ääntä kuin musiikin kuuntelusta joten jos kuuntelet musiikkia vaan wc-pöntön vetämisen verran tai hiljemmalla kuin k...usen lorotus niin ei mua haittaa!

Kerrostalossa on aina talopoliisi

Vierailija
60/71 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne minun säännöt on taloyhtiön yhteiset säännöt. Ei siellä lue, että jokaisessa asunnossa saa 2 krt/v järjestää äänekkäät juhlat, jotka voivat jatkua klo 22 jälkeen. Siellä on sillai julmasti, että klo 22 jälkeen ei saa kuulua ylimääräisiä ääniä, ei tehdä remonttia eikä soiteta äänekästä musiikkia.

Tämä on ihan lakimieheltä kuultua, että kerrostalossa saa pari kertaa vuodessa järjestää juhlat ja lapsen tulee esimerkiksi saada pianoläksyjä harjoitella kerran viikossa 2h, mutta jos soittaminen kestää 6h ---->

niin siihen laki vetää rajan ja katsoo häiritseväksi elämäksi :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi neljä