Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun rahat ei riitä

Vierailija
14.04.2014 |

Mitä teette kun tulonne ovat niin pienet ettei kertakaikkisesti riitä? Töitä on ja kokoajan yritän hakea muitakin työpaikkoja. Vuokra on kallis ja suurin rahareikä. En osta mitään turhaa, mutta rahat hädin tuskin riittää ruokaan. Hävettää pyytää lainaan ystäviltä, sillä olen muutenkin jo velkaa heille.

Sossusta ei ole kuulunut mitään vaikka olen jo kaksi hakemusta tehnyt ja pyytänyt myös keskusteluun aikaa.

Dyykkaamista olen myös joutunut harrastamaan, mutta läheisen kaupan roskikset siirrettiin lukittuun tilaan.

Kommentit (79)

Vierailija
1/79 |
15.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokra on 700e, ei siitä ole vähennetty tuota asumistukea. Kiitos kannustuksesta, olen ääliö.

Vierailija
2/79 |
21.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sulla ei ole omaisuutta,esim.autoa,niin taidat saada toimeentulotukea.Oletko selvittänyt?Voisit yrittää hakea kaupungin asuntoa,pistä hakemus menemään.Joskus tärppää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/79 |
21.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tajua noita alapeukuttajia jos neuvoo hakemaan tt-tukea,kun henkilö selvästi olisi sitä vailla.On tosi ikävää,että pkseudulla ei ees palkalla yksin elä.Jos tuossa tilanteessa ei saa jotain tukea on kohta luottotiedot menneet!Ja ap yritä etsiä uusi työ ja laita noi hakemukset.

Vierailija
4/79 |
21.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.04.2014 klo 19:36"][quote author="Vierailija" time="14.04.2014 klo 19:31"]Mieti jos muuttaisit johonkin halvempaa kaupunkiin, jossa saisit vastaavan työpaikan ja palkan, mutta vuokra olisi vain 300-400e/kk. Voisit elää ihan toisenlaista elämää.
[/quote]

Niistä kaupungeista, joissa vuokrat ovat noin pienet, ei saa vastaavia työpaikkoja ainakaan vastaavalla palkalla. Harvemmin mitään töitä.
[/quote]Mitä sinä oikein teet työksesi? Itse asun pienellä paikkakunnalla, toisen asteen koulutus, kkpalkka bruttona 4 400€.

Vierailija
5/79 |
14.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halvempi asunto. Kaikki tarpeeton myyntiin, ruuaksi edullista kotiruokaa, auto pois.

Vierailija
6/79 |
14.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asumiskulut minäkin tarkastaisin ensimmäisenä. Opiskelijana  totuin elämään 800-1200e/kk tuloilla ja usein rahaa jäi hieman humputteluunkin, kaikki on kiinni suunnittelusta ja menojen minimoimisesta. Pienelläkin rahalla elää ihan kivasti jos jaksaa nähdä hieman vaivaa.

Vierailija
7/79 |
14.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole mitään tarpeetonta myytävää. Olenkin suunnitellut että pian on pakko ruveta myymään jotain, esim. pesukone että saisi edes vähän rahaa.

Autoa ei ole, kuljen julkisilla.

Tulot n. 1100€ joka kuukausi, 700€ menee suoraan vuokraan. Laskuihin menee sitten yleensä ne kaikki 400€. Yleensä joudun jättämään maksamatta yhden tai kaksi laskua, että saisin edes parille viikolle ruokaa.

Enkä todellakaan osta kallista ruokaa. Ostan ruokani Lidlistä, mikä on huomattavasti halvempi kuin esim S- tai K-market. En ole saanut ostettua edes jauhelihaa kuukauteen, koska ei yksinkertaisesti ole varaa. Makarooni/nuudeli/puuro on aika perus ruokavalio.

Kerään myös kaikki pullot mitä sattuu tulemaan vastaan. Alkaa tuntumaan tosi epätoivoiselta ja pimeä raha houkuttelee.

Vierailija
8/79 |
14.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No meillä on kaikki muu kulutus paitsi ruoka ja pakolliset työmatkakulut laitettu nollille. Ei tule enää sanomalehteäkään, vaatteita eikä kenkiä osteta paitsi jos joltakulta just ainoat hajoo, astiat ja kodintekstiilit ei ollenkaan.. 

Ruoka ostetaan tarjouksista ja punaisen lapun metsästyksessä oon haka. Leivon sämpylöitä ja valmistan ruuat aina alusta asti. Omaa syömistäni oon vähentänyt, teellä pärjää pitkälle.. Lihaa tai kalaa ei tarvii joka päivä ja mieskin suostuu jo syömään kasvisruokaa kun on hyvin tehty. 

Joskus haluan lapsia hemmotella ja ostan jätskiä tai käytän Hesessä. Ettei aina olis niin kurjaa..

Vierailija
9/79 |
14.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta halvempaan asuntoon. Paitsi tietenkin jos asut Helsingissä niin se on varmaan mahdotonta. 

Vierailija
10/79 |
14.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

700e vuokraan, no ei ihme ettei rahat riitä

Vierailija
11/79 |
14.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti jos muuttaisit johonkin halvempaa kaupunkiin, jossa saisit vastaavan työpaikan ja palkan, mutta vuokra olisi vain 300-400e/kk. Voisit elää ihan toisenlaista elämää.

Vierailija
12/79 |
14.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.04.2014 klo 19:28"]

700e vuokraan, no ei ihme ettei rahat riitä

[/quote]

Ihan normaali vuokra 40 neliön asunnosta pk-seudulla esim. Helsingissä.

Vierailija
13/79 |
14.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingissä on koko elämä. Nykyisessä asunnossa on vuoden sopimus, joten muutto onnistuisi vasta 2015. Pakko oli asunto ottaa, kun muuta ei saanut siinä tilanteessa.

Ap

Vierailija
14/79 |
14.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja totta, ettei Helsingissä paljon muuteta mihinkään vaikka pystyisi. Täältä ei vain saa asuntoa.

Vierailija
15/79 |
14.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asumistuki? 

Vierailija
16/79 |
14.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.04.2014 klo 19:31"]Mieti jos muuttaisit johonkin halvempaa kaupunkiin, jossa saisit vastaavan työpaikan ja palkan, mutta vuokra olisi vain 300-400e/kk. Voisit elää ihan toisenlaista elämää.

[/quote]

Niistä kaupungeista, joissa vuokrat ovat noin pienet, ei saa vastaavia työpaikkoja ainakaan vastaavalla palkalla. Harvemmin mitään töitä.

Vierailija
17/79 |
14.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö saa asumistukea?

Mene ruokajonoon tai hae ruokakassi seurakunnalta.

Vierailija
18/79 |
14.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko tehnyt ruokaa kuivatuista pavuista? Se on työlästä, mutta todella edullista. Pavut pitää liottaa vähintään 8 tuntia ja sitten keittää tunti pari.

Saisitko jonkun kimppaan asumaan alivuokralaiseksi? Rupea myös miettimään, minne halvempaan asuntoon voisit muuttaa sitten kun vuokrasopimus päättyy, sinun tuloillasi vuokra on kestämättömän kallis. Muuta vaikka kimppakämppään.

Vierailija
19/79 |
14.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ihan varma, ettei sinulla ole mitään myytävää? Huutonetissä voi myydä kaikkea pikkusälääkin, pikkupuroista kertyy aina jotakin. Voisit myös kysyä tuttaviltasi, voitko myydä tavaroita heidän puolestaan ja jakakaa voitto.

Vierailija
20/79 |
14.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

1100e nettopalkka on niiiin pieni, että vastaavan palkan työpaikkoja on kyllä muuallakin.

Minusta 40m2 asunto on kyllä tod iso varsinkin jos siihen ei ole varaa.

Sun on sitten vaan pakko ottaa joku lisätyö tai ottaa kämppis.

Tai iske itsellesi mies.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme yksi