Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Helsinki on nuhjuinen ja rähjäinen kaupunki

Vierailija
14.04.2014 |

Kävin pitkästä aikaa kaupassa Helsingissä ja karseata sekakäyttäjäporukkaa kassajonossa, teen ihmisen habituksesta jo työn puolesta pikaisen tilannearvion. Ja täytyy sanoa, että miten voi ollakin noin iso keskittymä tuollaista roskasakkia yhessä kaupungissa, mustilaiset roikku autonromuineen kävelyteillä ja muu roskasakki päivystää pihoilla.

Masentavaa katella tollasia luusereita, kävin joskus siinä karseassa aseman pitseriassakin ja en viittiny oottaa siellä pitserian sisällä noutoani, kun oli karseata porukkaa siellä paikassa kännäämässä.

Kommentit (52)

Vierailija
21/52 |
14.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin huvittava tuo "likaisuus" kun itse olen kokenut likaisiksi kaupungeiksi esim. Delhin, Jakartan, Kuala Lumpurin jne... Riippuu tietysti mihin vertaa.

Vierailija
22/52 |
14.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tällä hetkellä Keski-Euroopassa töissä, mutta kun kävin viimeksi Helsingissä olisiko ollut pari vuotta sitten, niin päästiin ystävän kanssa rautatieaseman edustalle asti ja ihmeteltiin siinä että missäs käydään ensin ostoksilla, niin eiköhän Tuksu ja se ex-miehensä Arto huuda ja tappele siinä jonkun baarin edessä ja molemmat on vetäneet ihan naamat keskellä kirkasta päivää :D Ajattelin vaan että tästäpä on tullut joku Seiskajulkkisten tyyssija kertakaikkiaan eli kunnon roskakaupunki.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/52 |
14.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävit kaupassa ilmeisesti Kontulassa.

Vierailija
24/52 |
14.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.04.2014 klo 18:38"]

Jotenkin huvittava tuo "likaisuus" kun itse olen kokenut likaisiksi kaupungeiksi esim. Delhin, Jakartan, Kuala Lumpurin jne... Riippuu tietysti mihin vertaa.

[/quote]

No jos vertaat kehitysmaakaupunkeja ja Helsinkiä niin Helsinki alkaa kohta mennä tuohon samaan kehitysmaasettiin......

PS. Eikö Malesia ja siellä Kuala Lumpur ole rikkaampia ja siistimpiä paikkoja kun Suomi kuitenkin??! Vai sekoititko Kuala Lumpurin johonkin toiseen?

Vierailija
25/52 |
14.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin on, Pysy poissa jatkossakin.

Vierailija
26/52 |
14.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itäsuomalainen työkaveri on sairaan ylpeä Helsingistä ja siitä että täällä on oikein Stockmann joka palvomisen arvoinen pyhäkkö ja jaksaa puhua siitä kuin se olisi joku NYCn luksustavaratalo kuten Saks Fifth Avenue tai Barneys vähintään ja että täältä saa ihan kaikkea mitä hän voi kuvitella. No, jossain vaiheessa paljastui ettei ole käynyt muualla kuin Tukholmassa turistiryhmän kanssa päiväristeilyllä ja Tallinnan laivalla käymättä maissa. Matkailu sentään avartaisi mutta on se hyvä että Helsingin anti kelpaa sentään joillekin : )

Vierailija
27/52 |
14.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua, minulle tulee vanha kaveri käymään USAsta ja tarkemmin sanottuna Houstonista kesäkuussa, minne voisin hänet Helsingissä viedä? Mikä olisi sellainen paikka ettei järkyty ja missä tulisi vähiten jotain alkoholisteja ja narkomaaneja ja kerjäläisiä vastaan? Senaatintori varmaan, siitä hän saisi hyviä ja edustavia kuvia joita voisi näyttää kotona sukulaisille ja tutuille, mutta entä muita?

Vierailija
28/52 |
14.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut Helsingissä ja se on kotikaupunkini, mutta täytyy sanoa että yleisilme kaupungista on rähjäinen ja kulunut muutamaa keskustan katua lukuunottamatta joissa on viihtyistä. Täytyy sanoa, että Helsinki näyttää tietyllä tapaa köyhältä. On verrattain paljon epäsiistejä ihmisiä risaisissa tai itselleen sopimattomissa vaatteissa. Varmasti kaikilla olisi rahaa parempiinkin sillä alesta saa nykyään vaatteita melkein ilmaiseksi.

Yleiseen asuntojen hintatasoon verrattuna asunnot ovat myös hirveitä lääviä noin keskiverroin. On todella paljon omistusasuntojakin, joita ei ole varmaan koskaan rempattu sisältä rakentamisensa jälkeen. Ovat ainakin täysin sen näköisiä. Lisäksi osa 60-luvun kerrostaloista ja myöhemminkin rakennetuista on todella homeisen näköisiä epäviihtyisiä neukkukuutioita ulkopuolelta.

Olen sitä mieltä, että ei ole tarpeeksi tyyliä ja itsearvostusta ihmisillä sillä ei kukaan muuten haluaisi pitää tuollaisia remointoimattomia paskaloukkoja kotinaan kehittyneessä maassa. Jos mennään Ruotsiin niin alkaa olemaan halvemmatkin lähiöasunnot jo huomattavasti paremman näköisiä ja paremmin pidettyjä. Ei pitäisi olla rahasta kiinni.

Vierailija
29/52 |
14.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.04.2014 klo 18:25"]

[quote author="Vierailija" time="14.04.2014 klo 17:30"]

ps. Huono otanta alotuksessa, Helsinki on oikein kaunis, siisti ja turvallinen kaupunki.

[/quote]

Helsinki ainoa paikka maailmassa jossa minut ryöstetty ja yritetty raiskata, ja olen sentään sammunut puistoihin baari-illan jälkeen Pariisin maahanmuuttajien alueella  ja New Yorkin Harlemissa aikoinaan.

[/quote]http://www.vauva.fi/keskustelu/3964384/ketju/cbn_ranskalaiset_vainon_kohteena_omassa_maassaan_luettu_2765_kertaa

Vierailija
30/52 |
14.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.04.2014 klo 18:52"]

Jos mennään Ruotsiin niin alkaa olemaan halvemmatkin lähiöasunnot jo huomattavasti paremman näköisiä ja paremmin pidettyjä. Ei pitäisi olla rahasta kiinni.

[/quote]=D

http://goo.gl/maps/KsZKY

Vierailija
31/52 |
14.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.04.2014 klo 18:51"]

Apua, minulle tulee vanha kaveri käymään USAsta ja tarkemmin sanottuna Houstonista kesäkuussa, minne voisin hänet Helsingissä viedä? Mikä olisi sellainen paikka ettei järkyty ja missä tulisi vähiten jotain alkoholisteja ja narkomaaneja ja kerjäläisiä vastaan? Senaatintori varmaan, siitä hän saisi hyviä ja edustavia kuvia joita voisi näyttää kotona sukulaisille ja tutuille, mutta entä muita?

[/quote] Jarkyttyy joka paikassa missa nakee julkisella paikalla hoippuvia humalaisia tai juopottelevia lapsia.

Vierailija
32/52 |
14.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.04.2014 klo 19:02"]

Jos mennään Ruotsiin niin alkaa olemaan halvemmatkin lähiöasunnot jo huomattavasti paremman näköisiä ja paremmin pidettyjä. Ei pitäisi olla rahasta kiinni.

[/quote]=D

[/quote]

Olen asunut pitkään itse Ruotsissa ihan eräässä huonoimmassakin lähiössä opiskelijana. Talot oli kyllä ulkopuolelta pidetty kunnossa ja myös yleisistä tiloista. Asunnotkin rempattiin sisältä säännöllisesti uusien pintoja tms, joten yksikään talo ainakaan sillä alueella ei ollut enää sisältä alkuperäisessä kuosissa.

Vierailija
33/52 |
14.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.04.2014 klo 18:51"]

[/quote]=D

http://goo.gl/maps/n7QlL

Vierailija
34/52 |
14.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.04.2014 klo 19:07"]

[quote author="Vierailija" time="14.04.2014 klo 19:02"]

[/quote]=D

[/quote]

Olen asunut pitkään itse Ruotsissa ihan eräässä huonoimmassakin lähiössä opiskelijana. Talot oli kyllä ulkopuolelta pidetty kunnossa ja myös yleisistä tiloista. Asunnotkin rempattiin sisältä säännöllisesti uusien pintoja tms, joten yksikään talo ainakaan sillä alueella ei ollut enää sisältä alkuperäisessä kuosissa.

[/quote]Sanoit että on hyvännäköisiä taloja. Onko tuo sun käsitys hyvän näköisestä talosta?

Vierailija
35/52 |
14.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän topikkiin postanneista kukaan ei ole tallinnaa kauempana käynyt

Vierailija
36/52 |
14.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tuli frendi Nykistä pari kesää sitten käymään kylässä ja hän ihasteli kovasti kuinka siisti kaupunki Helsinki on - siis nimenomaan siisti/puhdas, hyvin pidetty. Hyvin osas ottaa nää spurgut ihan huumorilla kun olin tietty pohjustanut hänelle etukäteen suomalaisen viinaanmenevän melankolisen luonteen :D mutta oli hyvin vaikuttunut muuten! Piti kovasti "pikkukaupungin tunnelmasta". Ei me tietenkään jääty mihinkään steissille pyöriskeleen koska Helsinkihän nyt on paljon enemmän kuin vain tää rautatieasema-aleksi-forum -väli jossa näitä riehujia, teinejä ja kerjäläisiä tietty pyörii vähän enemmän.

Vierailija
37/52 |
14.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rumaa arkkitehtuuria Helsingissä ainakin on, muutamia alueita lukuunottamatta. Sellaista ällöä neukku-60 lukua. Ja asuntojen hinnat ihan poskettomia laatuun ja estetiikkaan nähden.

Vierailija
38/52 |
14.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stadi oon snadi mutta kliffa stadi. Et ole tainnut paljoa maailmaa kiertää. Stadi on upee merikaupunki. Menepä hieman tasokkaampiin kuppiloihin. Niitä löytyy pilvin pimein.

Vierailija
39/52 |
14.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.04.2014 klo 19:26"]

Stadi oon snadi mutta kliffa stadi. Et ole tainnut paljoa maailmaa kiertää. Stadi on upee merikaupunki. Menepä hieman tasokkaampiin kuppiloihin. Niitä löytyy pilvin pimein.

[/quote]ei oon  vaan on

Vierailija
40/52 |
14.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi, ONNEKSI Helsinki on muutakin kuin rautatieaseman ympäristö.

Mutta mistä nää Helsingin haukkujat tulee aina? Just joku aika sitten oli monta ketjua paikan huonoista puolista :D oikeesti, mitä väliä jos joku ei tykkää?