Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sosiaalityöntekijä vastaa kysymyksiin hetken aikaa.

Vierailija
14.04.2014 |

Siinähän se tulikin. Olen toiminut 14 vuotta sossuna pääkaupunkiseudulla. Niin toimeentulotuen kuin lastensuojelun puolella molemmissa ja lisäksi psykiatrian puolella polilla ja sairaalassa. Onko kysyttävää?

Kommentit (69)

Vierailija
61/69 |
14.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

54. olen lukenut tuon. kuulun facessa ls-ryhmiin. julkisuuteen tulleissa tapauksissa on vain se kysymysmerkki, että asiasta saa tietoonsa vain sen puolen, minkä asiakas asiasta kertoo tai haluaa kertoa. toinen puoli jää täysin pimentoon.

minulla on tästä aivan omakohtainen kokemus. oma asiakkaani on ollut julkisuudessa asioistaan sossun kanssa, kun on niin köyhä, ettei rahaa riitä lääkkeisiin eikä ruokaan. hän unohti kertoa narkomaanilapsestaan joka vie/jolle antaa kaikki rahat ja omasta pelipongelmastaan. muutoin tein kaikki väärin kun en sysännyt lisää rahaa. hänessä ei ollut syytä. minähän en voinut julkisuuteen kertoa, kuinka asiat ovat. aivan pöyristyttävä juttu. mutta kansa uskoi puhtoista

Vierailija
62/69 |
14.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä perusteella myönnetään ehkäisevää toimeentulotukea?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/69 |
14.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

59. ahaa noin siis. on aivan yleinen käytäntö, että toimeentulotukilakia sovelletaan opiskelijoiden kohdalla siten ,että kun tukikuukaudet on käytetty niin perusosaa tiputetaan 20-40%. Se ei ole ykisttäisen sossun mielivaltainen päätös vaan yleinen linjaus.

Vierailija
64/69 |
14.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka monta kertaa toimeentulotukea voi alentaa tällä "yli vuoden jatkunut työttömyys, kerroin 21,5" -perusteella? Minulla on jo kaksi kertaa käytetty tuota.

Vierailija
65/69 |
14.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

61. ehkäisevää toimeentulotukea voidaaan myöntää oikeastaan milloin vain, kun se on perusteltu niin, että sen avulla toimeentulotuen tarve vähenee tai loppuu kokonaan. aina silloin. jos se on osoitettavissa realistisesti.

otetaan esimerkki. mies sai potkut firmasta, jossa oli autolähettinä. autot vaihdettiin isompiin, joihin tarvitsi c-kortin, minä myönsin miehelle maksusitoumuksen autokouluun c-korttia varten, jotta perheen elättäjän työttömyyden takia koko perhe ei tipu toimeentulotuelle.

Vierailija
66/69 |
14.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

63. meillä ainakin jos se kerran on otettu käyttöön, niin sen käyttöä jatketaan niin kauna kun tt:n tarvetta on. koska maksuerät jaksottuu jatkossakin joskus sen 2xkk ja joku logiikka pitää olla. meillä se on kaikilla pitkäaikaistyöttömillä käytössä.

Vierailija
67/69 |
15.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.04.2014 klo 18:23"]

34. 36. ei kuule kukaan tainnut hörähdellä toimistossa silloin. istuimme toimistossa? johan on syytös. suomessa on kuollut kymmeniä ja pidemmällä aikavälillä satoja lapsia vanhempiensa surmaamina. miten ihmeessä me voitaisiin ne kaikki estää. ei tämä seula voi olla vedenpitävä aina ja iankaikkisesti. miten ajatellaan, että me oltaisiin jotenkin kaikkivoivia tässä? eihän kukaan muukaan ammattikunta tee työtään 100% varmuudella ja tyytyväisyystakuulla. emme mekään siihen kykene. ei kukaan maailmassa missään ammatissa kykene. onko se vaikeaa ymmärtää. on se.

[/quote]Etkö osaa lukea? Sanoin että Erikasta oli tehty ls-ilmo mutta se vaan istuitte toimistolla hörähtelemässä. Teidän saamattomuuden takia lapsi kuoli.

Vierailija
68/69 |
15.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.04.2014 klo 18:26"]

37.minä en tiedä mistä ne samsungit on ostettu tai otettu. kyllä se raha on ihan samansuuruinen väristä riiippumatta. sen verran kyllä peesaan, että mun puolesta jokainen maa voisi hoitaa omat köyhät. apu antaa siellä missä avuntarvitsijat ovat. on turha repiä ihmisiä synnyinsijoilta toiselle puolelle maapalloa. täälläkin on ihan riittävästi kurjuutta omasta takaa.

[/quote]Eli kiistät että romanit saavat hamerahaa vaikka tuo on julkisuudessa vahvistettu. Pystytkö todistamaan väitteesi?

Vierailija
69/69 |
15.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.04.2014 klo 18:30"]

40. niin teimme virheen. ison virheen. surullista. lopputulosta ei halunnut kukaan menevän näin.

[/quote]Kerro tarkemmin miten siihen virheeseen päädyttiin vaikka ls-ilmo oli tehty ja oli fakta että lasta pahoinpidellään. Eihän tuollaista virhettä kukaan normaali ihminen voi tehdä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kuusi