Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sosiaalityöntekijä vastaa kysymyksiin hetken aikaa.

Vierailija
14.04.2014 |

Siinähän se tulikin. Olen toiminut 14 vuotta sossuna pääkaupunkiseudulla. Niin toimeentulotuen kuin lastensuojelun puolella molemmissa ja lisäksi psykiatrian puolella polilla ja sairaalassa. Onko kysyttävää?

Kommentit (69)

Vierailija
41/69 |
14.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

37.minä en tiedä mistä ne samsungit on ostettu tai otettu. kyllä se raha on ihan samansuuruinen väristä riiippumatta. sen verran kyllä peesaan, että mun puolesta jokainen maa voisi hoitaa omat köyhät. apu antaa siellä missä avuntarvitsijat ovat. on turha repiä ihmisiä synnyinsijoilta toiselle puolelle maapalloa. täälläkin on ihan riittävästi kurjuutta omasta takaa.

Vierailija
42/69 |
14.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.04.2014 klo 18:23"]

ei tämä seula voi olla vedenpitävä aina ja iankaikkisesti. miten ajatellaan, että me oltaisiin jotenkin kaikkivoivia tässä? eihän kukaan muukaan ammattikunta tee työtään 100% varmuudella ja tyytyväisyystakuulla. emme mekään siihen kykene. ei kukaan maailmassa missään ammatissa kykene. onko se vaikeaa ymmärtää. on se.

[/quote]

Eerikan tapauksessa teitte aika massiivia virheitä, joita ei mun mielestä voi enää selittää jollakin "olemme vain ihmisiä" läpällä, ihan oikeasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/69 |
14.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsismihan on mielenhäiriö. Eikö se vaikuta myös siihen millainen isä on lapselleen? Narsistit alentavat ja nöyryyttävät myös omia lapsiaan. Ja eikö juuri narsismi ole liitetty myös perhesurmiin?

Vierailija
44/69 |
14.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

saatteko provikkaa huostaanottamisesta?

Vierailija
45/69 |
14.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

40. niin teimme virheen. ison virheen. surullista. lopputulosta ei halunnut kukaan menevän näin.

Vierailija
46/69 |
14.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.04.2014 klo 17:59"]

Kuinka pitkälle isyyden selvittämistä voi vastustaa seuraavanlaisessa tapauksessa ja mitä oikeuksia tälläisellä isällä on? Odotan lasta entiselle miesystävälleni, joka jätti minut sillä sekunnilla kun kerroin raskaudesta ja sanoi, ettei ole aikoihin edes minusta välittänyt. Emme asuneet yhdessä, mutta hän eleli minun kustannuksellani suurimman osan ajasta. Eli myönsi itsekin käyttäneensä minua vain hyväkseen. Toisinaan myös painosti/yritti pakottaa yhdyntään ilman ehkäisyä, vaikkei lasta kanssani halunnut. Kun hän kuuli raskaudesta alkoi kamala painostaminen aborttiin koko hänen perheensä voimin, sekä uhkailu, että jos en sitä tee niin hän potkaisee minua mahaan tai heittää parvekkeelta, jotta lapsi ei koskaan syntyisi. Sanoi myös, että minä itsekkäästi vain haluan tuhota hänen elämänsä. Nyt hän on kuitenkin alkanut uhittelemaan, että haluaa nähdä lasta, mutta penniäkään elatuksia ei aio maksaa. Miehellä on myös aikaisempaa väkivaltataustaa. Millaisen tapaamisoikeuden tälläinen mies voisi saada lapseensa jonka uhkasi tappaa jo kohtuun? Mies on myös pettänyt useasti ja omaa narsistisia piirteitä. Ei lopeta häirintää pyynnöistäni huolimatta ja olen jo miettinyt paikkakunnan vaihtoa. Hänellä ei myöskään ole mitään resursseja lapsesta huolehtimiseen, ei töitä, eikä päätoimisia opintoja taikka omaa asuntoa. 

[/quote]

Saa normaalit tapaamisoikeudet, jos muuta faktaa ei ole kuin sinun sanasi. Varsinkin jos isä vie tapaamisoikeudet käräjille, niin siinä eivät paina pelkät puheet.

t. juristi

Vierailija
47/69 |
14.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä siinä kotikäynnillä katsotaan? miten on otetaanko huomioon että jos lapset ovat erityislapsia,että he voivat käyttäytyä viraiden seurassa erilailla kuin normaalisti? esim eivät puhu mitään tai ovat sisäänpäin läpeneviä.Otetaanko sitä huomioon vai onko se aina - kun lapsi/lapset eivät sovi normeihin?

Vierailija
48/69 |
14.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

41. narsismi on personallisuuden häiriö. se voidaan diagnosoida. mutta ei sillä ole mitään merkitystä vanhemmaksi kelpaamisen suhteen. sitä paitsi harvat edes diagnosoidaan. vain vakavat mielen sairaudet ovat huoltajuuden este. ja nekin hoitamattomina sikäli kun ne vaarantavat lapsen hoivan ja huollon.

42. no ei todellakaan saada!! sijoitushan on aivan älyttömän kallista kunnalle! avohuolto on ihan eri hintaluokassa. huostaanotto on vihoviimeinen ratkaisu.

Vierailija
49/69 |
14.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

huomenna tulee seitsemäs arkipäivä ttt-hakemuksen jättämisestä. kannattaako tehdä valitus, jos ei ole rahat kilahtaneet huomenna tilille?

Vierailija
50/69 |
14.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi stadin lastensuojelusossut on hemmetin lipeviä valehtelijoita? 

Vierailija
51/69 |
14.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

45. tottakai huomioidaan erityislapset. jotkut lapset eivät halua puhua, tarkkailevat vain. sekin on ihan tervettä :) huolestuttaisi jos noin vaan vieraan sossun syliin heti juostaisiin!

Vierailija
52/69 |
14.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.04.2014 klo 18:26"][quote author="Vierailija" time="14.04.2014 klo 18:23"]

ei tämä seula voi olla vedenpitävä aina ja iankaikkisesti. miten ajatellaan, että me oltaisiin jotenkin kaikkivoivia tässä? eihän kukaan muukaan ammattikunta tee työtään 100% varmuudella ja tyytyväisyystakuulla. emme mekään siihen kykene. ei kukaan maailmassa missään ammatissa kykene. onko se vaikeaa ymmärtää. on se.

[/quote]

Eerikan tapauksessa teitte aika massiivia virheitä, joita ei mun mielestä voi enää selittää jollakin "olemme vain ihmisiä" läpällä, ihan oikeasti.

[/quote]

Samaa mieltä - kyllä on tehty HELVETIN ISOJA VIRHEITÄ, jos lapsiraukasta oli tehty TOISTAKYMMENTÄ LS-ILMOA, niin mitä vittua te olitte tekevinänne. Turha tosiaan selittää, että mekin olemme ihmisiä ja teemme virheitä - tehän ootte umpityhmiä, jos noin monta ls-ilmoa menee läpi selvittämättä. Turha ruikuttaa, että teijän ammattia ei arvosteta. Minä arvostan sellaista ammattilasita, joka oikeasti tietää mitä tekee ja tekee sen hyvin.

Mutta sossutantoista olen saanut todella tyhmän kuvan, laiskoja ,lihavia, huonosti pukeutuvia ja laittavat sossuasiakkaan viaksi kaikki ne virheet mitä ovat itse tehneet. Tämä tarkoittaa käytännössä sitä, että raportteihin kirjoitetaan tietysti se sossulle edullisin versio. Viis siitä vaikka vanhemmat ois kuinka oikeassa, ei niitä uskota kuitenkaan, enhän on ihan juoopoj, tyhmiä, sekakäyttäjiä, mielisairaita, epävakaita kaikin puolin.

Tehän ootte niin tyhmiä ettette te itsekään tiedä oman alanne lakipykäliä, että miten pitää toimia, sitten luulette, että asiakas on niin tyhmä, ettei se hoksaa, jos sattuu moka.

Te jotka joudutte sossutanttojen kynsiin, lukekaa tarkkaan lakipykälät, että mitä saa tehdä ja mitä ei, muistakaa, että teillä on AINA TIEDONSAANTIVELVOLLISUUS vaikka sossut yrittäis pimittääkin tietoa.

En arvosta teitä pätkääkään, kun olette ihan oikeasti niin tyhmää porukkaa, ettette itsekään tiedä mitä pitäisi tehdä, se tietämättömyys on kohtalokasta ihmiselle joka on joutunut teidän armoille.

Vierailija
53/69 |
14.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

hienoa, että sinä jaksat vastata asiallisesti ja ystävällisesti kysymyksiin! Itsellä ei riittäisi mielenkiinto vastata typeriin syytteleviin kysymyksiin tällä palstalla. Mutta kovasti arvostan sitä ,että joku jaksaa! T. Toinen sossu ( lastensuojelu)

Vierailija
54/69 |
14.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

50.en oikein tiedä mitä vastata. en tietenkään voi kantaa vastuuta kaikkiken tuhansien sosiaalityöntekijöiden työstä tai virheistä. enkä kyllä suostukaan. sanoin vaan, että virheitä tehdään ja on tehty. en ole hetkeäkään ollut sitä mieltä, etteikö eerikan tapauksessa oltaisi tehty virhettä. mutta yritin kertoa, että kaikki tekevät virheitä, varmasti sinäkin omassa työssäsi. lääkärit tekevät hoitovirheitä ja vääriä diagnooseja joiden seurauksena ihmisiä kuolee tai vammautuu. toiset taas on töissä vaikkapa kaupan kassalla ja antavat vaikka palautusrahat väärin. joku opettaja ei huomaa kiusaamista ja se koituu jonkun oppilaan kohtaloksi. hammaslääkäri poraa vinoon jne jne. meidän työssä kohde ovat lapset ja vanhemmat. virheet kohdistuvat näin herkkiin ihmisryhmiin. mihin muualle ne virheet voisivat osua? pitääkö tämä työ lopettaa kokonaan?

jokainen on vapaa menemään yliopistoon ja opiskelemaan sosiaalityöntekijäksi ja tulemaan tekemään tätä työtä.

Vierailija
55/69 |
14.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

51. ei tässä vastaamisessa oikeasti tunnu olevan mitään järkeä. mä oikeasti ajattelin, että voin auttaa. kun tiedän, että on kovin vaikeaa päästä sosiaalityöntekijän puheille tai kaikkea ei uskalleta kysyä. ajattelin siksi auttaa. olen itsekkin tällä palstalla kysynyt toiselta asiantuntijalta jotain joskus.

Vierailija
56/69 |
14.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa ap, että olet jaksanut vastailla kysymyksiin.

Kyllä se vaan kumma juttu on, että toisena päivänä saa lukea vihaisten ihmisten kirjoituksia siitä, kuinka lasten vieminen kotoa on väärin (kun lapsetkin oikein huutavat etteivät halua lähteä kodistaan) ja toisena päivänä kuulee taas, kuinka sossu on v*tun tyhmä kun ei tee mitään...

Huoh.

Minä arvostan ls-sossujen työtä. Todella.

Nim. Lastensuojelun sosiaaliohjaaja

Vierailija
57/69 |
14.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi opintojen viivästyttyä toimeentulotukea alennetaan, vaikka viivästyminen olisi tapahtunut jo muutama vuosi sitten? 

Vierailija
58/69 |
14.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rupeaako koskaan panettamaan, kun tulee komeita mies asiakkaita?

Vierailija
59/69 |
14.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

56. en ymmärrä. ei toimeentulotukea myönnetä (pääsääntöisesti) opiskelijoille. miten sitä voisi alentaa, kun ei myönnetä kuin äkillisissä kriiseissä tai koulujen loma-aikoina.

Vierailija
60/69 |
14.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska opintotukikuukaudet loppuivat, ennen kuin yliopistotutkinto tuli valmiiksi. Viimeiset vuodet olen opiskellut hyvin, mutta pari vuotta sitten opinnot viivästyivät. Nyt olen toimeentulotuen varassa, kunnes saan töitä. Miksi toimeentulotukea alennetaan, vaikke en ole verrattavissa työnhakijaan?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kaksi