Kuvaile se äiti, johon huomaamattasi
Kommentit (7)
Akateemisesti koulutettu kuin minäkin, samalla alalla kuin minäkin. Miellyttävä luonne, tehnyt lasten kanssa samoja asioita kuin minäkin ja ehkä vielä pidemmälle vienyt sellaista luomuajattelua, josta itse pidän. Mahtava tyyppi :-) saan hänen kanssaan keskusteluista eniten voimaa.
Hups! Olipa paha moka aloituksessani.
Tarkoitin sanoa: "kenties tahtomattasikin vertaat itseäsi eniten".
ap
Sellainen oikeen kunnon vanhan ajan kodin hengetär. Leipoo leivät, sämpylät, patongit, pullat, leivonnaiset, kaikki itse. Laittaa ruokaa, aina kaikkia hienoja terveellisiä ja hyviä ruokia, käyttää hurjasti aikaa ja vaivaa niihin. Askartelee kotiin koristeita (kransseja, lyhtyjä yms), pitää kasvimaata jossa yrttejä, tomaattia, kesäkurpitsaa, erilaisia salaatteja, marjoja, omenia, luumuja. Tekee mehua marjoista ja sosetta omenista joita sitten pakastaa. Käy salilla säännöllisesti ja tekee pitkiä kävelylenkkejä vauvan ja koiran kanssa. Huoh... itse en pystyisi tuollaiseen vaikka meidän vauvat on saman ikäisiä ja hänellä vielä yksi vanhempi lapsi lisäksi, minulle tämä on ainut. Katsotaan miten käy kun pitää hoitovapaan jälkeen lähteä töihin ;) Tutustuimme raskaus aikana vasta.
Olis varmaan aihetta, mutta en kyllä vertaile. Tai jos joku vaikuttaa tosi avuttomalta tapaukselta, ehkä silloin mietin ettei kaikki toivo ole kohdallani menetettyä.
[quote author="Vierailija" time="14.04.2014 klo 14:25"]
Sellainen oikeen kunnon vanhan ajan kodin hengetär. Leipoo leivät, sämpylät, patongit, pullat, leivonnaiset, kaikki itse. Laittaa ruokaa, aina kaikkia hienoja terveellisiä ja hyviä ruokia, käyttää hurjasti aikaa ja vaivaa niihin. Askartelee kotiin koristeita (kransseja, lyhtyjä yms), pitää kasvimaata jossa yrttejä, tomaattia, kesäkurpitsaa, erilaisia salaatteja, marjoja, omenia, luumuja. Tekee mehua marjoista ja sosetta omenista joita sitten pakastaa. Käy salilla säännöllisesti ja tekee pitkiä kävelylenkkejä vauvan ja koiran kanssa. Huoh... itse en pystyisi tuollaiseen vaikka meidän vauvat on saman ikäisiä ja hänellä vielä yksi vanhempi lapsi lisäksi, minulle tämä on ainut. Katsotaan miten käy kun pitää hoitovapaan jälkeen lähteä töihin ;) Tutustuimme raskaus aikana vasta.
[/quote]
Joo eiköhän se ole joku tuollainen joka herättää eniten kateudensekaista ihastusta. Ja toki sellanen joka sit osaa olla myös lasten kanssa luontevasti, askarrella ja leipoa niiden kanssa kun ne kasvaa isommiksi. Ei hermostu herkästi jne... Lisäksi ihailen sitä jos pitää lisäksi itsestään jonkinlaista huolta (tai kävihän esimerkin äiti salilla), ja samoin osaa vaalia myös sitä parisuhdeaikaa ts. myös miehen kanssa menee hyvin.
[quote author="Vierailija" time="14.04.2014 klo 14:25"]
[/quote]
Oho, luettelinkin vain nuo kaikki miten erotaan toisistamme :D Syys siis miksi vertaan häneen, on koska olemme monella tapaa niin samanlaisia. Meillä on syntymäpäivät 2 paivän päässä toisistamme, lapsemme ovat syntyneet 10 päivän välein toisistaan, hän sai esikoisensa ollessaan 19, minä olin 18. Minäkin pidän ruuanlaitosta ja leipomisesta mutta hän on vienyt sen vähän pidemmälle. Molemmilla samanlaisia haaveita: paljon lapsia, naimisiin (hän on kihloissa), "punainen omakotitalo ja peunamaa" ;). Ollaan samanlaisia juhlioita (sen kerran kun ollaan käyty, vauvat nyt vuoden) eli tykätään tanssia ja pitää hauskaa kun taas muut kaverini vaan istuisivat ja joisivat. Tykätään monista samoista bändeistä ja laulajista, pukeudumme samaan tyyliin.. Hurjasti olen huomannut yhtäläisyyksiä :D oikeestaan pelottavan paljon ;D
Miten kuvailla tällaista jos vertaa huomaamatta, miten huomata asia?