Virpominen ja palkka?!
Onko mielestänne niin, että jos kaksi tai useampi virpoja virpoo, niin jokainen antaa vitsan ja saa sitä vastaan palkan?
Olen tätä mieltä.
Meillä kävi pari lasta virpomassa molemmat omilla vitsoillaan. Selvästi olisivat antaneet yhden vitsan, mutta ottaneet molemmat palkan. Meillä myös kaksi lasta virpojia vastassa ja sanoin molemmille, että ottavat vitsat vastaan ja sitten annetaan palkat virpojille. Mielestäni tein oikein. Olisitko tehnyt toisin?
Eli 1vitsa 1palkka.
Kommentit (11)
Minä annan kaikille virpojille palkan.
Munkin mielestä vitsa per palkka. Hieman ärsytti isommat porukat, jotka kaikki olivat koppa ojossa karkkia odottamassa mutta vain yksi antoi vitsan.
Mielestäni en ole niuhottaja, mitä nyt muut asiat tällä hetkellä v****aaa :). Mutta meillä käy tosi paljon virpojia eli annatteko oikeasti kaikille esim. Kinderit ja saatte vitsan?
Ja kerrotko vielä, millä tavalla aiheutan pahaa mieltä?
Mielestäni en ole niuhottaja, mitä nyt muut asiat tällä hetkellä v****aaa :). Mutta meillä käy tosi paljon virpojia eli annatteko oikeasti kaikille esim. Kinderit ja saatte vitsan?
Ja kerrotko vielä, millä tavalla aiheutan pahaa mieltä?
[quote author="Vierailija" time="13.04.2014 klo 19:55"]Ihme niuhottaja olet. Laita oveen lappu "virpojat menkää muualle", haluan teille pahaa mieltä.
[/quote]
Niin, viitsitkö vastata, millä tavalla mielestäsi haluan virpojille pahaa mieltä?
Yksi vitsa riittää, mutta sitten jakaisin palkankin. Eli yksi vitsa voisi vastata vaikka noin kuutta semmoista pikkuista suklaamunaa. Yksi virpoja saisi kuusi, kaksi virpojaa kolme kummallekin ja jos tulisi jotain 5-7 niin yksi jokaiselle.
Tämä on hypoteettista pohdintaa, koska meille ei tullut virpojia.
Olen vastaillut tonne muihin vastaaviin ketjuihinkin.
Mä opetan omille lapsilleni, että jokainen antaa vitsan. Osa ottaa kuitenkin vain yhden ja osa ottaa jokaiselta. Mutta mua itseäni ei häiritse se, että vain yksi antaa vitsan. En minä niillä mitään tee, laitan takaterassille, enkä kerää sisään, koska saavat nenät kutisemaan. Mulle on se ja sama yrittääkö jokainen ojentaa vaiko vain yksi, otan sen yhden. Tai jos joku unohtaa antaa vitsan kokonaan, niin en perään kysele. Saavatpahan sitten kiertää useamman paikan. Musta on kiva antaa jokaiselle se suklaamuna. Tutuille ja tuntemattomille. Lapset saakoon ilonsa, ei se multa ole pois.
Eri asia on, jos joku sellainen esim. teiniporukka, joka ei ole viitsinyt pukeutua ja jolla on yksi sulka oksassa kiertää keräämässä nameja. Heillekin herkut annan vaikka sitä pidän huonona käytöksenä, en ala urputtamaan. Mutta nyt tarkoitan näitä "oikeita" pikkunoitia, jotka tohkeissaan kiertää. Ihan sama montako vitsaa antavat. Ihan kunnon suklaamunan saa jokainen.
Mä ostin pussillisen pieniä munia. Aattelin, että annan neljä munaa per virpoja. Ja otin vain yhden oksan, ei tullut mieleenkään ottaa enempää.
Niin ja riitti tuo yksi pussillinen muniakin, hintakin taisi Alepassa olla kolme euroa, joten en varsinaisesti kokenut meneväni vararikkoon saati, että muutenkaan olisin ajatellut, että mikä on mun rahallinen panostus vs. vitsa.
Kaikkea ihmiset jaksaakin pähkiä, jotain hintaa jollekin pajunoksalle :-o
Pieniä karkkeja jakoon, niin ei ahneus ala haittaamaan sitä joka ne antaa.
Mulle on ihan sama, montako risua saan, annan kaikille pienet munat.
Puettu pitää olla ja lorut osata, siinä se.
Täällä on tapana porukan antaa yksi oksa ja palkat annetaan kaikille. En tee noilla vitsoilla mitään.
Jos virpojia on ollut 1-3, jokainen on saanut munan. Jos enemmän, olen antanut jokaiselle lakun. Nämä isoimmat porukat täällä ovat olleet muutenkin huonommin varustautuneita. Siis isompia lapsia ilman kunnon naamiaisasuja ja heikosti tehdyillä vitsoilla.
Ihme niuhottaja olet. Laita oveen lappu "virpojat menkää muualle", haluan teille pahaa mieltä.