Onko muilla lastenhuoneessa iltariekkujia, vai olenko ainut?
Tyttöjemme (3 & 4,5 v) iltakotkotukset ovat paisuneet siihen pisteeseen, etten jaksa enää edes hermostua. Koko kesä on riekuttu kaiket illat. Lapset ovat väsyneitä ja haluavat mennä nukkumaan, mutta kun päästään sänkyyn, alkaa välittömästi piehtarointi ja kaikenlainen temppuilu. En enää tiedä, mitä voisin tehdä toisin. Nytkin vain istun tässä ja odotan, että jossain vaiheessa tytöt sammuvat.
Olisi kiva kuulla kohtalotovereiden kokemuksia.
Kommentit (10)
väsynyt on, mutta ei millään. On kaikki muut mielessä laula sitä lue tätä kun ne on saatu tehtyä, muka pissattaa ja kakattaa. Ihan pitää suuttua että rauhoittuu nukkumaan
se oli ainoa ratkaisu (toimi!!!) meidän iltariekkujatyttöihin ;)
Luulen että auttaisi kovastikin! Yksin on tylsä riekkua.
talvella nukahtavat melkein heti sänkyyn päästyä mutta nyt kun on valoisaa ja nukkuvat aamulla myöhempään niin illat on menneet aikamoiseksi riekkumiseksi.
me ei enää jakseta niin komentaa, senkun hilluvat ja kai ne sinne joskus kuukahtaa... ainoastaan jos meno yltyy niin kovaksi että täytyy pelätä 1-veen heräävän niin käydään komentamassa. eiköhän tämä tästä kun syksy tulee ja palataan rutiineihin!
Kaksi tyttöä: 3,5 v ja 1, 5v.
Vanhempi makaa suht kiltisti(pitkästä aikaa) sängyssään, mutta, mutta... 1,5 v oppi tulee pinniksestä pari vkoa sitten pois. Voi, että lähtee järki. Pahimmillaan nukahtamiseen menee yli 2 tuntia. Kokoajan pitäis olla vieressä, kun ei millään malttais olla sängyssä. Mutta eip huvita maata koko iltaa tuolla. Joskus saattaa nukhtaa jopa puolessa tunnissa.
Onneksi tämä on (ehkä) ohimenevä vaihe=)
Minäkin mielelläni antaisin itsekseen hillua kunnes nukahtavat, mutta tämä pienempi lähtee reippaasti samoilemaan pitkin yläkertaa....ja mennessään hihittelee, tekee tuplatuttia(= tunkee kahta tuttia yhtäaikaa suuhun), laullaa " Lilliii!!" , ja jos näkee portin olevan auki; täysiä alakertaan.
Ei kai niitä huoneeseen voi lukitakaan.
Mutta kun olen sitä mieltä, että tytöt saavat oppia nukahtamaan itse. Laulut on jo laulettu, halit ja suukot annettu. Olenko julma äiti?
ap
2,5-vuotias poika, joka jaksaa kyllä riekkua yksinkin. Sängyssä pysyy, mutta ei nuku. Potkii seinää, kieppuu ja vaikka mitä, ettei vain nukahtaisi. Ollut jo kaksi tuntia sängyssä, mutta ei vain nuku. :( Minä odotan silmät ristissä, että pääsisin viereen nukkumaan...
ja ihan samanlainen ilta-/yöihminen vieläkin! :D