häävalokuvaajamme sai keskenmenon viikon varoitusajalla, ärsyttävä!
Palkkasimme häihimme valokuvaajaksi yhden tuttumme. Häät ovat ensi viikonloppuna ja tänään hän ilmoitti että on saanut keskenmenon eikä voikaan tulla kuvaamaan. Voi perse!!! Muutkaan tutut valokuvaajat eivät pääse näin lyhyellä varoitusajalla ja luulen että ulkopuoliset ammattilaisetkin ovat jo varattuja. Mitäs nyt?!
Kommentit (31)
Mä olen toi ihmettelijä, enkä nyt puhunut omallakaan kohdalla mistään kemiallisista raskauksista vaan ihan olin neuvolassa jo käynyt jne. Toisessa vielä olin päivän sairaalassa lääkkeellisessä tyhjennyksessä kun oli keskeytynyt km, eikä silloinkaan saikkua ollut kuin se kyseinen päivä.
[quote author="Vierailija" time="13.04.2014 klo 19:58"]
[quote author="Vierailija" time="13.04.2014 klo 19:55"]
[quote author="Vierailija" time="13.04.2014 klo 19:35"]
[quote author="Vierailija" time="13.04.2014 klo 19:28"]
[quote author="Vierailija" time="13.04.2014 klo 19:18"]Miksei voi kuvata viikon päästä jos on saanut keskenmenon? :O
[/quote]
Miksi alapeukkuja? Oikeasti ihmettelen miksei voisi tehdä sovittua työasiaa viikon päästä. Ei keskenmenosta mitään viikon saikkujakaan saa. Itselläni ollut 2 keskenmenoa ja 1 päivän on saikkua ollut kummastakin.
[/quote]
No nää sukulaisvalokuvaajat kato voi tehdä mitä vaan. Sen takia kannattaa alunperinkin panostaa rahallisesti AMMATTILAISEEN.
[/quote]
No kyllä se kuule ammattilaisellekin voi keskenmeno sattua. Riippuu muuten aika paljon keskenmenosta, millaisen saikun saa, jotkut ovat hyvinkin kivuliaita ja psyykkisesti aika murskana pitkänkin aikaa. Kärjistettyjä hiukan eri asia kokea kemiallinen raskaus, kun kokea keskenmeno viikolla 21...
Jotkut tietysti ovat töissä heti jo samana päivänä, mutta uskoisin, että suurin osa ei ole ihan seuraavana päivänä työkuntoisia varsinkin myöhäisillä viikoilla sattuneesta keskenmenosta, toki psykopaatteja löytyy aina.
[/quote]
No tottakai voi,mutta oisko ammattilaisella sitä varten sopimus? Ja ammattilaisella usein on myös varakuvaaja tälläisen sattuessa.
[/quote]
Tässä olet aivan oikeassa. Itse tosin valitsisin kuvaajan häihini nimenomaan hänen taiteensa vuoksi, enkä voisi siten kuvitella korvaavaa. Toki näitä sairastapauksia tulee, minkä sille mahtaa, ja jokuhan sinne paikan päälle on sitten saatava kuvaamaan, kaikkia kuvia ei ole mahdollista ottaa myöhemmin :/
[quote author="Vierailija" time="13.04.2014 klo 20:03"]
Mä olen toi ihmettelijä, enkä nyt puhunut omallakaan kohdalla mistään kemiallisista raskauksista vaan ihan olin neuvolassa jo käynyt jne. Toisessa vielä olin päivän sairaalassa lääkkeellisessä tyhjennyksessä kun oli keskeytynyt km, eikä silloinkaan saikkua ollut kuin se kyseinen päivä.
[/quote]
Ihan neuvolassa käynyt? Siis viikolla max 9-10. Olen pahoillani menetyksestäsi, mutta uskoisitko olleesi työkuntoinen esim. viikolla 21 sattuneesta keskenmenosta seuraavana päivänä?
En osaa omalta kohdaltani sanoa, olisinko itse ollut missä kunnossa. Viikolla 14 aloin vuotaa kuin seula, olin varma keskenmenosta, joka se ei onneksi ollut, mutta olin äärimmäisen kivulias lähemmäs viikon.
[quote author="Vierailija" time="13.04.2014 klo 20:14"][quote author="Vierailija" time="13.04.2014 klo 20:03"]
[/quote]
Ihan neuvolassa käynyt? Siis viikolla max 9-10. Olen pahoillani menetyksestäsi, mutta uskoisitko olleesi työkuntoinen esim. viikolla 21 sattuneesta keskenmenosta seuraavana päivänä?
En osaa omalta kohdaltani sanoa, olisinko itse ollut missä kunnossa. Viikolla 14 aloin vuotaa kuin seula, olin varma keskenmenosta, joka se ei onneksi ollut, mutta olin äärimmäisen kivulias lähemmäs viikon.
[/quote]
Ehkei seuraavana päivänä 21. Viikolla, mutta viikon päästä todennäköisesti, kun synnytystenkin jälkeen olin. Ja toki se voi henkisesti rankkaa olla, mut mä en kyllä suremisessa usko ollenkaan etteikö elämän jatkuminen mahd. Normaalina olisi parasta terapiaa. En jäisi sänkyyn makaamaan.
Sullahan on siis vielä ihan kokonainen viikko aikaa etsiä uusia kuvaaja. Eihän kuvaajan tarvitse mikään tuttu olla.
[quote author="Vierailija" time="13.04.2014 klo 19:18"]Miksei voi kuvata viikon päästä jos on saanut keskenmenon? :O
[/quote]
Miksi alapeukkuja? Oikeasti ihmettelen miksei voisi tehdä sovittua työasiaa viikon päästä. Ei keskenmenosta mitään viikon saikkujakaan saa. Itselläni ollut 2 keskenmenoa ja 1 päivän on saikkua ollut kummastakin.
[/quote]Mä sain kesenmenon viikolla 23. Viikon päästä suoritettiin kaavinta kun kipuilin vatsaa + vuosin kuin seula. Viikko siitä olin kohtutulehduksen takia sairaalassa. Päälle vielä henkiset arvet niin ei sitä välttämättä päivässä ole kunnossa vaikka toiset ovatkin.
Noilla viikoilla mitä itse keskenmenon sain, niin en todelakaan olisi ollut kunnossa ilman komplikaatioitakaan. Kun pinnasänky vaihtuukin arkkuun , niin kaikki eivät ole niin vahvoa tapauksia kuten eräs kehuskelija. Periaatteessa kaikki on helppoa, mutta kun se osuu omalle kohdalle niin voi reaktio yllättää.
Anteeksi jos olen kehuskellut keskenmenojeni helppoudella. Ihmettelen vähän itsekkin etteivät olleet minulle sen isompi juttu. Muuten kun olen hyvinkin herkkä ja pelokas. Varmaan siksi ei ollutkaan iso juttu, kun olin asennoitunut niin että kesken ne menee kuitenkin, ihmettelenkin sitä että minulla on hyvin menneitä raskauksia ja eläviä lapsiakin.
Mutta ei pidä olettaa että jos itselle km ei ole iso juttu, niin se ei ole sitä muillekaan.
[quote author="Vierailija" time="13.04.2014 klo 19:55"]
[quote author="Vierailija" time="13.04.2014 klo 19:35"]
[/quote]
[/quote]
No nää sukulaisvalokuvaajat kato voi tehdä mitä vaan. Sen takia kannattaa alunperinkin panostaa rahallisesti AMMATTILAISEEN.
[/quote]
No kyllä se kuule ammattilaisellekin voi keskenmeno sattua. Riippuu muuten aika paljon keskenmenosta, millaisen saikun saa, jotkut ovat hyvinkin kivuliaita ja psyykkisesti aika murskana pitkänkin aikaa. Kärjistettyjä hiukan eri asia kokea kemiallinen raskaus, kun kokea keskenmeno viikolla 21...
Jotkut tietysti ovat töissä heti jo samana päivänä, mutta uskoisin, että suurin osa ei ole ihan seuraavana päivänä työkuntoisia varsinkin myöhäisillä viikoilla sattuneesta keskenmenosta, toki psykopaatteja löytyy aina.
[/quote]
No tottakai voi,mutta oisko ammattilaisella sitä varten sopimus? Ja ammattilaisella usein on myös varakuvaaja tälläisen sattuessa.