Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kasiluokkalainen heitti suuttuessaan lähes uuden kännykkänsä lattialle. Mitä nyt?

Vierailija
02.12.2020 |

Poika suuttui kun ei annettu miehen kanssa lähteä illalla mihinkään kun on kotiarestissa. Raivon vallassa otti pari kuukautta vanhan puhelimen ja heitti sen täysillä lattialle. Ei enää heränny henkiin. Nyt raivoitkee entistä pahemmin omassa huoneessaan.

Kommentit (142)

Vierailija
21/142 |
02.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraavan älypuhelimen ostaa itse. Jos puhelin on välttämätön , niin jonkun ajan päästä voi antaa hänelle jonkun hikisen peruspuhelimen millä voi soittaa ja tekstata.

Vierailija
22/142 |
02.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmankos on vakuutusten hinnat taivaissa. Joka äippä kun laittaa sen kusipää kakaran raivoamiset vakuutukseen. Ei ei ja ei. Kakara opettelee olemaan ja tienaa itse uuden puhelimen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/142 |
02.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halpa näppäinpuhelin tilalle. Voi sitten halutessaan itse hommata uuden. Omilla rahoilla.

Vierailija
24/142 |
02.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meilläkin kävi näin. Poika sitten sai mummin vanhan luurin käyttöönsä ja joutui odottelemaan jouluun tai synttäriin (en muista kumpaan). Oli siis joku ihan höpö puhelin. Muutama kk siinä taisi mennä kärvistellessä. No ei rikkonut enää tavaroita.

Vierailija
25/142 |
02.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahinta mitä voit nyt lapselle tehdä on ostaa uusi puhelin. Ei tule koskaan oppimaan että omista teoista pitää kantaa vastuu. Jos tätä ei opi, niin loppu elämä tulee olemaan hankalaa ja läheiset tulee kärsimään.

Vierailija
26/142 |
02.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmankos en vakuuta mitään muuta kuin pakolliset (koti- ja autovakuutus) ja tietty tapaturmavakuutukset.

Vakuutusten hinnat vaan nousee.

Niinpä, siksi mulla on kotivakuutuksessa omavastuu aika korkea 150 euroa, eli ihan pikkurikkoutumisia esim. digipokkarikameraa tai 7 vuotta vanha TV:tä se ei korvaa. Vaan jos tulee jotain isompaa vahinkoa esimerkiksi kalliimman älypuhelimen rikkoutuessa tai pyykinpesukoneen syttyessä tuleen niin saa jotain korvauksia.

Vierailija
27/142 |
02.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllättävän moni täällä suosittelee vakuutuspetosta.

Vierailija
28/142 |
02.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostaa omilla rahoillaan uuden. So simple

Tämä. Näin se toimii sitten myöhemminkin ellei satu ääliöitä hyväksikäytettäviä polulle.

Vierailija
29/142 |
02.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaisin remmistä. Jos ei pentuni ymmärtäisi rahanarvoa niin todellakin saisi itse mennä jakamaan vaikka lehtiä tai mainoksia, niihin hommiin pääsee jo 12vuotiaat. Paitsi jos teillä on tapana silittää päätä ja ostaa aina uutta. Niin lapsestasi kasvaa kusipää aikuisena. Tsemiä perhekoti odottaa 🤟

Vierailija
30/142 |
02.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse muistan jotakuinkin 8-luokkalaisena 80-luvulla polkupyörän takarenkaan napajarru vioittui ja jäi lukkoon ja jouduin taluttamaan pyörän kotiin, mutta eipä tullut kannateltua lukossa olevaa takapyörää ilmassa, vaan raahattua pitkin asfalttia, niin tietysti kulutti renkaan sisärenkaineen puhki.

Isä tietysti polkaisi lukossa olleen jarrun helposti auki ja ärjyi että saan kyllä itse maksaa hajonneen renkaan ja vielä tehdä vaihtotyönkin itse. Näin sitten teinkin.

Olen siis sitä mieltä, että noinkin tahallisesti hajottamansa puhelimen saisi kyllä maksaa itse, niin oppisi ehkä jotain samalla.

Vierailija
31/142 |
02.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omilla rahoilla voi ostaa uuden tai käyttää vanhaa. Samalla oppii, että teoilla on seuraukset ja tavaroista pitää pitää huolta. Vanhemmat voi ostaa tarvittaessa uuden puhelimen sitten kolmen vuoden päästä, mikä olisi ollut hajoitetun puhelimen käyttöikä.

Vierailija
32/142 |
02.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen prioriteetti on toki poika, mutta kasvatuksen tai hänen tilanteensa kommentointi tältä pohjalta on melko turhaa. Oletan että aresti on perusteltu ja poika ymmärtää tilanteen vaikka sitä nyt protestoikin.

Puhelimesta siis, teoilla on seuraukset, tässä tilanteessa puhelin on siis rikki. Mieti kuinka kauan oletit puhelimen kestävän, siihen asti saa pärjätä vanhalla tai halvimmalla puhelimella mitä löytyy. Ostaa itse uuden jos haluaa paremman, tai neuvottelette miten poika maksaa puhelimen kotitöillä tms.

Nuorella miehellä on kuitenkin perusteltua ihan käytännön syistä olla puhelin millä pääsee nettiin.

Vierailija
33/142 |
02.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi oli arestissa?

Vierailija
34/142 |
02.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ap ostanut jo uuden kännyn pojalle kun ei vastaa...

Vierailija
35/142 |
02.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kävi samoin. Poika osti itse uuden. Kyllä ketutti kun moposäästöt hupeni kun tuhka tuuleen..

Vierailija
36/142 |
02.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ainakaan osta uutta, olkoon ilman

Vierailija
37/142 |
02.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä jos tuon tekis sais kotitöitä tekemällä makssa uuden

Vierailija
38/142 |
02.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä poika heitti miehen kännykän lattialle raivopäissään. Siinä oli huutoa puolin ja toisin..

Vierailija
39/142 |
02.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun teinit tietää että jos puhelimen hajottaa tahallaan saa käyttöön mun vanhan Nokian;)

Enkä ole muutenkaan kalleimpia luureja vauhdikkaille ja vilkkaille teineille ostanut, vaan aika perusmalleilla mennään.

Vierailija
40/142 |
02.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytetty ja halpa puhelin tilalle. Jos haluaa uuden samanlaisen kun rikkomansa niin itse säästää siihen rahat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kolme